Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 27
|
Author |
SheRu
-
Total Posts
:
11165
- Scores: 573
-
Reward points
:
2043
-
Status: offline
|
#1 Worst Enemy
za 29-okt-11 09:58
( permalink)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
- Scores: 1110
-
Reward points
:
2061
-
|
Re:#1 Worst Enemy
za 29-okt-11 11:20
( permalink)
De altijd min of meer aanwezige twijfel tussen trainen op aansturing/ volume of hypertrofie/ intensiteit, vind het beide zo leuk, maar het kan goed je doelen verkloten en een middenweg is er bijna niet. Wat ik bedoel dat ik soms een mix van beide probeer te maken en ik weet dat die 2 elkaar juist tegenstaan en ik heb een pestpokke schurft aan periodiseren, teveel denk en schrijfwerk waardoor de funfactor voor mij althans weer afneemt. Weet niet of dit trouwens bedoeld werd met het artikel want ik hebhet niet gelezen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11165
-
Reward points
:
2043
-
|
za 29-okt-11 12:36
( permalink)
Was geen artikel, er werden gewoon drie trainers voorgesteld met daaronder hun #1 Worst Enemy.  Dus lijkt me een prima antwoord Herm!
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11165
-
Reward points
:
2043
-
|
di 01-nov-11 09:12
( permalink)
Monstertopic, dit.  /
|
|
|
|
Shan-on
-
Total Posts
:
258
- Scores: 37
-
Reward points
:
279
-
|
di 01-nov-11 09:42
( permalink)
Hihihi echt een monstertopic, of spooktopic? Mijn worst enemy is toch wel mijn vermogen om rare dingen aan te trekken als een magneet. Gisteravond ook weer.. Ik was mijn biceps aan het trainen (oke, zit niet zoveel maar toch!) en zater er tegenover mij op de fiets 2 heren die besloten dat dames die KT doen wel eeerrrggg interessant waren. Ik moest zo hard lachen om hun hoofden he!  de vrouw naast me op de lat pull schoot ook vreselijk in de lach.. Oke nee ff serieus! Mijn worst enemy.. Toch wel mijn hyperflexibiliteit. Als ik iets nieuws wil proberen, gaat dat soms dus niet en dat kan wel aardig inhakken op m'n motivatie.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11165
-
Reward points
:
2043
-
|
di 01-nov-11 09:44
( permalink)
't Is nog nét te jong voor spooktopic, maar we zullen zien hoe 't gaat. De antwoorden die ik zie staan vind ik in elk geval superinteressant! Gaat zo door!
<message edited by SheRu on di 01-nov-11 09:54>
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1810
-
|
di 01-nov-11 11:09
( permalink)
Worst enemy in the gym: kaakspieren te veel gebruiken... lastig is dat we tegenwoordig vnl op drukkere tijden trainen. Waar was de focus van vroeger toen ik al kletsend tussendoor 40 sets in een uur ramde!
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
587
- Scores: 83
-
Reward points
:
1326
-
|
di 01-nov-11 20:33
( permalink)
Worst enemy: dat ik veel te graag alles wil trainen. Nog beter leren doseren hahaha.
Live your dreams!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30834
- Scores: 605
-
Reward points
:
2055
-
|
di 01-nov-11 23:32
( permalink)
Yep, in mijn enthousiasme teveel willen doen is ook mijn vijand  en als dat samenvalt met een paar korte nachten en wat stress hier of daar dan liggen pijntjes en blessures op de loer.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11165
-
Reward points
:
2043
-
|
zo 13-nov-11 14:57
( permalink)
|
|
|
|
Nadia
-
Total Posts
:
3925
- Scores: 11
-
Reward points
:
612
-
|
vr 09-dec-11 02:31
( permalink)
Mijn is op het moment mijn conditie. Beter gezegd, gebrek aan.
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4763
- Scores: 88
-
Reward points
:
1647
-
|
vr 09-dec-11 07:29
( permalink)
soms teveel over de rooie gaan
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
vr 09-dec-11 10:09
( permalink)
Uit enthousiasme te veel en te snel willen, en te dwangmatig worden, waardoor ik het plezier een beetje (of helemaal) verlies.
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
Roodbaard.
-
Total Posts
:
948
- Scores: 21
-
Reward points
:
1806
-
|
di 13-dec-11 11:38
( permalink)
Hermke De altijd min of meer aanwezige twijfel tussen trainen op aansturing/ volume of hypertrofie/ intensiteit, vind het beide zo leuk, maar het kan goed je doelen verkloten en een middenweg is er bijna niet. Wat ik bedoel dat ik soms een mix van beide probeer te maken en ik weet dat die 2 elkaar juist tegenstaan en ik heb een pestpokke schurft aan periodiseren, teveel denk en schrijfwerk waardoor de funfactor voor mij althans weer afneemt. Weet niet of dit trouwens bedoeld werd met het artikel want ik hebhet niet gelezen. Twijfelen is altijd goed, want dat houdt je wakker en bewust. Zekerheden doen je in slaap sussen. Maar ik denk niet dat er een conflict is tussen trainen voor hypertrofie en trainen voor neurale aansturing. geef je je energie aan hogere reps, dan meer aansturing en minder hypertrofie, mar als de aansturing verbeterd, kun je weer meer halen uit trainen voor hypertrofie .
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
di 13-dec-11 11:42
( permalink)
Wat bedoelen jullie met aansturing?
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
-
Reward points
:
2061
-
|
di 13-dec-11 13:30
( permalink)
Hogere volumes of in elk geval een hogere frenquentie van een specefieke oefening waardoor de neurale aansturing verbeterd, wat dan heel kort door de bocht in zou kunnen houden dat er krachtvergroting onstaat door verbeterde aansturing.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Jaco
-
Total Posts
:
2099
- Scores: 12
-
Reward points
:
828
-
|
di 13-dec-11 16:55
( permalink)
twijfeling bij een 1 rm. Tussen de oren dus. Bij mijn broertje herkende ik dat ook, hij was heel erg sterk met bankdrukken. Eenmaal opgewerkt naar 1 rm te lang twijfelen of het wel zou gaan, kijken naar al het gewicht als je eenmaal "klaar" ligt wat dus een fail tot gevolg had/heeft bij gebrek aan concentratie. Wel en goede flits BOR voor mij als spotter, dat wel...
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30834
- Scores: 605
-
Reward points
:
2055
-
|
di 13-dec-11 18:09
( permalink)
P. Tsatsouline Wat bedoelen jullie met aansturing? Aansturing vanuit het centraal zenuwstelsel, de motorische aansturing.
|
|
|
|
Roodbaard.
-
Total Posts
:
948
- Scores: 21
-
Reward points
:
1806
-
|
di 13-dec-11 23:58
( permalink)
Als de neurale aansturing verbetert door higher reps (dus meer motorunits worden geprikkeld door het zenuwstelsel en de coordinatie tussen de aangestuurde MU's verbetert ook) leidt dat tot meer vezelcontractie in de contractiele delen van de spiercel (sarcomeren vooral van de witte FT vezels) en dus meer kracht en coordinatie. Met meer kracht en coordinatie kun je meer weerstand aan en meer weerstand geeft hypertrofie training (dit is lower reps 8 - 10 tot grens failure) meer prikkels om daadwerkelijk tot hypertrofie te komen. DUS periodiseren is zeker belangrijk voor hypertrofie en werkt ook nog eens deels beschermend tegen overtraining*, en overtraining (zet katabole processen in gang) remt hypertrofie of doet dit teniet. Ben ik te volgen? *) met overtraining bedoel ik ook over-reaching, de beginstadium of sluipende entree van overtraining, die bij mensen die niet periodiseren eerder kan optreden.
<message edited by Roodbaard. on wo 14-dec-11 00:08>
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
-
Reward points
:
2061
-
|
wo 14-dec-11 09:51
( permalink)
Voor mij wel
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|