hey iedereen, lang geleden heb ik dit account een keer aangemaakt tijdens een fanatieke fitness/bodybuild periode.
ik was toendertijd een jaar of 15 en wilde hier toen kennis opdoen van fitness en later deze kennis ook een beetje delen op het forum
de reden dat ik toen begon met fitnessen was omdat ik nogal skinny was en met hulp van fitness en algemene groei kwam ik toen 16 kilo aan binnen 2 jaar tijd, wat natuurlijk fantastisch was.
daarna ging de motivatie er een beetje af met uitkomst dat ik nu minder weeg als toen.
ik ben inmiddels 20 en ben 187 lang met een magere 71 kilo in de ochtend.
ik kreeg laatste tijd een beetje van verschillende mensen direct of indirect te horen dat ze me dun vonden (oa een mooie set dumbells van mn vriendin met sinterklaas

hint hint), iets wat ik natuurlijk wel weet maar niet graag hoor.
daarnaast sport ik ook te weinig en wil nu dus weer gaan sporten.
ik sportte voorheen altijd met een buddy maar die is al lang gestopt. tegenwoordig zal ik het thuis moeten doen met een hoop dumbells, benchpress bankje en nog wat basis dingetjes.
maar ff ontopic na mijn hele zeververhaal, ik heb momenteel dit schema (2-day split) aangenomen, wilde deze graag laten bekritiseren.
dag 1: supersets met borst + rug + hamstring:
- benchpress + barbell row 3x8
- deadlift + laterall pulldown 3x8
dag 2: supersets met quadriceps + armen + schouders
- lunges + militairy press 3x8
- biceps curl + triceps pulldown 3x8
de reden dat ik supersets gebruik is naast dat ik het leuk vind ook erg tijdsbesparend en voor mijzelf een makkelijke manier om gemotiveerd te blijven.
hebben jullie suggesties?