Net de sticky gelezen van 3XL over advies op je schema en omdat ik nog steeds niet echt tevreden ben over mijn trainingen heb ik besloten wat advies te vragen. Heb me weer in allerlei schema's zitten verdiepen en hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel wat nu wel of niet goed is. Over 1 ding ben ik wel uit; upper-lower body trainingen 4 dagen per week voelt goed en bevalt uitstekend.
* Ik train nu weer 5 maanden, 12kg aangekomen en heb zoveel massa terug gehaald intusse dat mensen zeggen en denken dat ik aan de anabolen zit.

Compliment aan de ene kant natuurlijk maar ik baal ook een beetje dat dat meteen een ordeel is, maar goed, boeiend..
* Doel is natuurlijk maximale massa
* Prioriteit sjah, moeilijk te zeggen ik denk benen, lats en triceps
* Geen squatrack of mogelijkheid barbell squats te doen, dumbells tot 32 kg, geen cable pulley die verstelbaar is (alleen boven of onder) en geen zitting
* Maximaal 4 dagen per week minimaal 3, geen weekenden
Nu is mijn aandacht gevallen op de 'Maximum Overload' trainings principe. Afgelopen maandag en dinsdag beetje afgetast en proberen toe te passen met als resultaat dat ik nu net zoveel spierpijn heb als in de eerste weken dat ik weer begon met sporten, so it's a kicker!
Mijn idee was om dus 4 dagen per week ub/lb te doen met alleen:
Squat, BP, SLDL, ROW en Shoulderpress varianten. Alleen dumbell en barbell trainingen met uitzondering van de rows.
Waar ik dan aan zat te denken was ongeveer:
Bankdrukken/Dumbelldrukken - Rows - Shoulderpress/Neckpress - Weighted Dips
Squat - SLDL - Barbell Hyperextensions - Calfraises en seated calfraises
3-4 opwarm sets met 1e oefening, 2-3 werksets van 3-6 reps met maximaal gewicht in juiste vorm en 2 opwarm sets van 6 reps voor elke volgende oefening met weer 2-3 werksets van 3-6 reps
Dit heb ik afgelopen 2 dagen gedaan, trainingssessie was ca 45-55 minuten. Het is vrij zwaar dus ik zou graag jullie mening hebben of dit wel haalbaar is, of een 3 dagen FB misschien beter zou zijn en of het misschien te veel/te weinig is. Buiten deze oefeningen doe ik geen extra isolatie of arm oefeningen, en probeer ik minimaal 2x pw met een abs oefening af te sluiten. Geen machines alleen halters en dumbbels.
Alvast bedankt