Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 35 of 35
|
Author |
SheRu
-
Total Posts
:
11165
- Scores: 573
-
Reward points
:
2043
-
Status: offline
|
Re:Advies gevraagd
za 27-mrt-10 11:26
( permalink)
Eh, generaliseer je nou niet heel erg? T-nation heeft juist een scheepslading aan schema's voor praktisch ieder doel en type.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
za 27-mrt-10 12:24
( permalink)
Mischien wel maar vind 4 oefeningen per training te weining daar voor kom ik mijn bed niet uit, en tenslotte doe ik aan bb, maar ik kan er wel in komen dat het beter voorkracht is 100%, Ik heb alleen geen fun meer in trainen als er weining variatie is in oefeningen en in de hoeveelheid oefeningen. Ik wil dus eingelijk een schema die aangepast is op mij qwa dingen die ik wil, anders gaat een schema voor mij gewoon niet werken, ik moet mijn fun er in hebben en lekker lang bezig zijn. Ik moet kapot gaan iedere training puur omdat ik dat lekker vind.
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1785
-
|
zo 28-mrt-10 00:25
( permalink)
neem een waterbury of doe wendler 5/3/1
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
di 30-mrt-10 19:12
( permalink)
Pff ik weet ff niet meer wat ik moet doen, iig geen schema's waar leesvoer voornodig is omdat alles toch in het engels is. Op bodyrecourskreegik te horen datik moet blijven trainen als een bb en dus geen schema's aanhoeden maar iedere training iedere spiergroep op een andere manier trainen zolang het maar wel goed uit komt met de spiergroepen om overbelasting te voorkomen. Ik denk datik gewoon door doe wat ik vind wat het beste voor mij is. Daar hal ik dan toch het meeste uit ik ben iigop mijn eigen manier van 75 bench naar 90 bench gegaan met de zelfde setjes en reps. Dus ik heb opzich wel goed getaind op mijn eigen manier. Gewoon alles 2 keerper week pakken met voldoende oefeningen en setjes niet tot failure gaan
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14757
- Scores: 89
-
Reward points
:
1405
-
|
di 30-mrt-10 19:31
( permalink)
Misschien niet te veel in 1 straatje denken? Een keer een periode wat anders doen kan een prima impuls geven aan je trainingen. Aantal weken een ander schema om daarna weer terug te vallen op je 'oude vertrouwde' schema. Oefeningen rouleren. Paar weken bench press als hoofd oefening, paar weken dumbbell press, paar weken dips etc. (simpel voorbeeldje natuurlijk). Je kan tenslotte niet alle bestaande oefeningen verwerken in je schema, dus er blijft altijd ruimte over om te veranderen aan oefeningen. schema's als 5x5 zijn prima voor massa en kracht. Als je daarna terugvalt op meer bodybuilding gericht, kan je die kracht goed gebruiken om je sets met meer gewicht te kunnen. Dat zou dan toch meer massa op moeten leveren. En als je kracht mooi vooruit gaat met je huidige schema in bodybuilding style, moet die massa ook haast wel komen (mits je voeding toereikend is).
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
di 30-mrt-10 23:01
( permalink)
wat je zeker niet moet doen is dan weer dit en dan weer dat uitproberen
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 31-mrt-10 12:48
( permalink)
Maar eref dan wennen je spieren aan een bepaalde prikkel en dat lijkt me ook niet echt handig, het lijkt ij dus een goed idee om te trainen zoals moob zecht. Een poosje ublb 5x5 en dan weer een poosje split alles 2 of 1 keer per week met 3/4x8-12hh
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 31-mrt-10 15:42
( permalink)
Mijn schema's die ik straks komende tijd wil gaan toepassen. Ik begin met UB/LB voor kracht behoud eerst en herstel. Dus vooral niet te veel willen doen. UB1 Incline db press 5x5 Cable flyes 3x8-10 Chinnen 5x5 Cable row 3x8-10 Seated oh db press 3x5 Db sideraises 3x8-10 Bb curl 3x5 Standing db curl 3x8-10 UB 2 Benchpress 5x5 Incline db flyes 3x8-10 BOR 5x5 Latpully 3x8-10 Mp 3x5 Upright rows 3x8-10 Dippen 3x5 Small grip benchpress 3x8-10 LB1 Squat 5x5 Legpress 3x8-10 Deadlift 5x5 ingehouden want wil geen problemen meer met mijn rug Legextentions 3x8-10 Crunches 3x15 weighted Legraises 3x15 LB2 Heavy lungles 5x5 Squat 3x8-10 Leg curl 3x8-10 Hyperextentions 3x8-10 Standing calfraises 3x5 Seated calfraises 3x8-10 Max 2 oefeningen per spiergroep dus erg weining. Alleen ben ik bang mijn rug weer te veel te belasten met de lb dag. Dit doe ik 4 weken en dan weer 4 weken plit waar bij ik alles 1 keer per week pak voor de extra afwisseling en rust. Wat ub lb beteft voor minder ga ik mij nest echt niet uit Hierna doe ik 4 weken split Maandag rug schouders traps Dinsdag rust Woensdag borst kuiten buik Dondersag rust Vrijdag benen biceps triceps
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
do 01-apr-10 10:20
( permalink)
UB1 KRACHT 3-5x5 Benchpress 5x 5x 5x 5x 5x BOR 5x 5x 5x 5x 5x MP 5x 5x 5x 5x 5x Bb curl 5x 5x 5x 5x 5x Dippen 5x 5x 5x 5x 5x LB2 KRACHT Back squat 5x 5x 5x 5x 5x Deadlift 5x 5x 5x 5x 5x Walking lungles 5 stappen per been 5x 5x 5x 5x 5x Weighted crunches 10-15x 10-15x 10-15x 10-15x Standing calfraises 10-15x 10-15x 10-15x 10-15x De rest doe ik in 3 dagen split zo doe ik dus ub/lb op kracht en de rest split Alleen weetik nog niet hoeveel oefeningen setjes en reps, maar dat ga ik op gevoel doen want dat kan ik nu nog niet bepaalen. Ik ga dan bvb 2 proefweekjes draaien om te kijken welk volume en intensiteit hier bij past. Woesdag schouderst triceps Dodenrdag rug biceps en buik Vrijdag benen borst en kuiten Het kan zijn dat ik vrijdag de benen oversla want ik doe ook aan MTB, en dat is 2 keer per week, ik kan bvb niet gaan mtb-en een dag na de benen of eendag voor de benen training, dus dat betekend dat als ik de benen zelfs maar 1 keer per week pak ook maar 1 keer kan MTB-en. MTB-en doe ik dus maar op vrijdag en af en toe op zondag. Verderdoeik er geen cardio meer bij want een mtb dagje vreet zo'n 1500-2000 cals voor 90 min
<message edited by Luppie on do 01-apr-10 10:50>
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 02-apr-10 09:43
( permalink)
Mensen word ub lb dagen niet te veel zamen met 3x split. Anders kan ik beter ub lb zo doendatik het spimpel hou met max 4 oefenignen Bench bor oh dippen bb curl Lb Squat deadlift (als ikdie ooit nog ga toepassen) anderd worden het hyper's Lungles zwaar 5 stappen . Of jullie zeggen van: of je doet beter alleen split 4-6 weken en erna 4-6 weken ub-lb
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1293
-
|
vr 02-apr-10 10:03
( permalink)
Persoonlijk zou ik het opdelen, dus een aantal weken dit en dan een aantal weken dat.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 02-apr-10 10:11
( permalink)
Jeps dan ga ik dat doen een aantal weken split en dan een aantal weken ub lb. Ik ga dan wel beginnen met split want heb al een hele poos alles 2 keer per week gepakt. Split vind ik op dit moment dan ook ideaal omdat ik op dit moment ook best wel veel stress heb. Moet zeggen dat piramide erg fijn trainen is. Alleen niet te kleine stapjes maken dan, 5 tot 10 kg om nog op een leuk gewicht uit te komen. Zo deed ik normaal 3x het zelfde gewicht maar dit vind ik ook erg fijn en mischien wel zwaarder omdat je voor vermoeid, als ik dan sterker word op de laatste 4 hh betekend dat ik vooruit ga en maak en dat over een poosje de 3keer het zelfde gewicht weer makkelijker gaat, dus sterker geworden. Ik denk dat ik dat hier mee ga berijken 12x50 10x60 8x70 6x80 4x90 Als deze 6 keer lukt overal 2,5 kg bij op
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 02-apr-10 10:38
( permalink)
Ik zat tedenken aan een split schema als dit. Het is wel ff aanzien of de deadlift er in blijft want mijn onderrug klachten zullen altijd blijven. Ik wissel iedere week af verder in oefeningen de eenke keer beginnen ik met bor de andere keer met chinnen of pulldown. Dus afwisseling is er zeker. Ik heb voorpiramide gekozen omdatik dit nooit doe. Verder hebik piramide gisteren gedaan en moet zeggen dat dit ook zwaaris vergeleken met 3/4 keer hetzelfde gewicht. Wat zijn veerder de voor en nadelen van piramide training ? En ik wil trouwens ook afwisselen in piramide week af en toe beginnen met opbouwende piramide van licht naar zwaar en af en toe andersom Maandag benen en biceps piramide 12x 10x 8x 6x 4-6x Benen Squat / full squat Legpress Legextention Deadlift zoniet zwaare walking lungles Leg curl Biceps Standing bb curl Standing of seated db curl Db concentration curl of machine preacher curl Dinsdag borst en buik piramide 12x 10x 8x 6x 4-6x Borst Benchpress Incline db press Chest dippen Incline db flyes / cable flyes Buik Crunches 4x15-20 Legraises 4x15-20 Twist 2/3x15-20 Donderdag schouders en triceps piramide 12x 10x 8x 6x 4-6x Schouders Seated oh db press / Military press Upright rows Sideraises Bentover sideraises Triceps Small grip benchpress Pushdown Extentions Vrijdag rug en kuiten piramide 12x 10x 8x 6x 4-6x Rug Barbel bentover row Dumbel row of seated cable row Chinnen afwisselen met bb row als eerste oefening Straight arm pushdown Latpully Kuiten Standing calfraises Seated calfraises Calfs op de legpress
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1293
-
|
vr 02-apr-10 12:24
( permalink)
De deadlift op benen dag is dan een stijve benen deadlift? Zou op borst lekker beginnen met incline. Misschien ook een press afwisselen met een fly en dan weer een press, dus incline DB press, dan een fly en dan benchpress gevolgt door dips. Zou voor achterkant schouders nog een extra oefening nemen, aangezien je ook aangaf dat die achterliepen. Je hebt nu namelijk wel twee die meer gericht zijn op de zijkant en maar één op achterkant. Zou chinnen en BOR niet supersetten persoonlijk. Ook al gebruik je straps, ik denk dat je toch een aantal reps minder zult kunnen chinnen doordat je ze supersetted. Voor kuiten zou ik het houden bij één standing en één seated variant, dus de kuitoefening op de legpress de andere week nemen voor de standing calf raise
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 02-apr-10 12:38
( permalink)
Het is niet de bedoeling om te super seten maar afwisselen de eene week chinnen de ander week bor maar dat wil ik met alle oefeningen gaan doen zoals jij aan geeft, achterkant schouders is een goede nog een extra oefening daar voor bij zoals face pulls of reardelt row met db of machine ? Deadlift zonder deadstop dus spanning erop houden en niet te diep zakken, hams glutes wil ik er meer mee aanspreken. Dedlift ga ik zeker niet meer voor kracht doen.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|