Change Page: 1234 > | Showing page 1 of 4, messages 1 to 20 of 80
|
Author |
Guest
-
Total Posts
:
164
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
Status: online
|
Afvallen, Voeding?
di 04-okt-11 16:42
( permalink)
Hallo allemaal, Ik hoop dat dit in het goede forum staat. Ik train nu al zon 7 jaar en ik wil nu graag wat afvallen maar het lukt me niet echt op 1 of andere manier. Ik denk dat ik met betrekking tot de voeding zeker nog goede dingen kan doen. Ik train momenteel: Maandag: 45 min joggen Dinsdag: 35-45 min krachttrainig Woensdag: 35-45 min krachttraining Donderdag: 35-45 min krachttraining Vrijdag: 45 min joggen Bij het fitnessen doe ik 4 setjes van rond de 8 herhalingen per oefening. En ik heb zittend werk Ik eet sochtends havermout met eiwit poeder, op mn werk over de hele dag 4 broodjes en een banaan en savonds gewoon avondeten. Ik neem na het trainen altijd een banaan en een shake. En ik krijg in het weekend ook mijn portie bier wel wat ik eigenlijk niet wil laten staan ;p Ik ben 25 en ben zon 1.90 lang en rond de 100 kiklo. Of moet ik misschien anders gaan trainen? Meer herhalingen oid?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
- Scores: 1110
-
Reward points
:
2061
-
Status: offline
|
Re:Afvallen, Voeding?
di 04-okt-11 18:17
( permalink)
Ik wilde eerst niet reageren maar het is sterker dan mij, met het risico op bottehokkerigheid dan maar Maar dit meen je oprecht, dit is wat je eet?? Eet mijn neefje van 9 ook, maar die groeit er nog van, enueh je bierinname is echt veel te laag, zou het niet alleen in het weekend doen, gewoon dagelijks en bij voorkeur minimaal een kratje, ga je echt wel van afvallen hoor. En wat betreft je trainingen, ik zou nog veel minder doen, 1 setje van 10 ofzo en dan nog wat molenwieken en facestretches, daar ging ik knalhard op. Ok en dan na maar even een serieuze poging dan, wat wil je nou eigenlijk??? Begin eerst maar eens met jezelf netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde topic. En verder vermeld even waar je dan precies 4 setjes van 8 herhalingen van doet en ook is het verder wel handig als je wat specefieker vermeld wat je nou eet, dus de hoeveelheden, voor het zelfde geld tik je met avondeten 2000 kcal weg.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Blueeyes
-
Total Posts
:
78
- Scores: 24
-
Reward points
:
340
-
|
di 04-okt-11 20:42
( permalink)
Enne, niet slim om 3 dagen achter elkaar krachttraining te doen of heb je een split schema? Als je elke keer full body doet kun je beter ma-woe-vrij kracht doen en di en do cardio.
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
- Scores: 28
-
Reward points
:
112
-
|
wo 05-okt-11 08:07
( permalink)
Ja, specifieker graag! Wat eet je en wanneer? (dat 4 broodjes geloof ik wel, maar wat voor brood en welk beleg). En even de overige activiteit. Weekenden doe je niets? En hoeveel km en loop je gemiddeld?
|
|
|
|
Johann0r
-
Total Posts
:
34
- Scores: 0
-
Reward points
:
1447
-
|
wo 05-okt-11 11:32
( permalink)
Hermke Ik wilde eerst niet reageren maar het is sterker dan mij, met het risico op bottehokkerigheid dan maar Maar dit meen je oprecht, dit is wat je eet?? Eet mijn neefje van 9 ook, maar die groeit er nog van, enueh je bierinname is echt veel te laag, zou het niet alleen in het weekend doen, gewoon dagelijks en bij voorkeur minimaal een kratje, ga je echt wel van afvallen hoor. En wat betreft je trainingen, ik zou nog veel minder doen, 1 setje van 10 ofzo en dan nog wat molenwieken en facestretches, daar ging ik knalhard op. Ok en dan na maar even een serieuze poging dan, wat wil je nou eigenlijk??? Begin eerst maar eens met jezelf netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde topic. En verder vermeld even waar je dan precies 4 setjes van 8 herhalingen van doet en ook is het verder wel handig als je wat specefieker vermeld wat je nou eet, dus de hoeveelheden, voor het zelfde geld tik je met avondeten 2000 kcal weg. Sorry, ik dacht de rest van de informatie post ik wel als het gesprek op gang komt. Maar als ik het nog plaatsen mag. Ik train maandag 4 x borst en 2 x triceps. Woensdag 4 x benen 2 x buik en 2 x schouders. en donderdag 4 x rug en 2 x biceps. Ik jog ongeveer rond de 6.5 kilometer. (Ik probeer niet te grote stappen te nemen want krijg anders last van mijn benen) Eten: 7:00 25 gram eiwitten met havermout 10:00 1 wit bolletje kaas 12:00 4 witte bolletjes kaas 15:00 1 banaan 18:00 gewoon avond eten. Hoeveel? 1 bord aardappelen met wortels en 1 soja schijf bijvoorbeeld. (ik ben vegetarisch) 20:00 1 eiwitshake met een banaan Krijg voor de rest geen tussendoortjes en geen suiker. Drink overdag wel veel thee met mageremelk
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30834
- Scores: 605
-
Reward points
:
2055
-
|
wo 05-okt-11 12:05
( permalink)
Da's al beter. En het verklaart ook waarom je niet afvalt. Je eet veel snelle koolhydraten, dat stimuleert je lichaam om vet op te slaan (suiker zorgt voor aanmaak van insuline en insuline zorgt voor vetopslag in bijvoorbeeld de buikzone). En je eet weinig eiwitten (bouwstoffen) en vetten (noodzakelijk voor je lichaam). Het ontbijt is prima, de witte bolletjes zouden bijvoorbeeld volkorenboterhammen kunnen zijn en dan niet alleen met kaas maar veel meer variatie in je beleg. Eet je wel vis, of dat ook niet? Groente zie ik vrij weinig in je voeding en vetten mis ik ook, vooral goede vetten dan. Zoals olijven, avocado, visolie, noten. Nog een vraagje specifiek i.v.m. je vegetarische leefstijl: hoe vang je het tekort aan vitamine B12 op, als je geen vlees eet?
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
-
Reward points
:
112
-
|
wo 05-okt-11 12:05
( permalink)
Ik denk dat je te weinig (goede dingen eet) om echt af te vallen. Je stofwisseling is waarschijnlijk te traag. Over de training zelf kunnen anderen het beste iets zinnigs zeggen. Vervang die witte bolletjes door gewoon bruin volkorenbrood en wissel het eens af met iets anders. Een pastasalade met vis tussen de middag bijvoorbeeld. En varieer dat beleg eens wat meer. Niet iedere dag hetzelfde. Probeer bij ieder eetmoment iets anders te eten. Dus een volkorenbroodje met avocado en ei bijvoorbeeld en neem daar een appel of kiwi bij. Een volgend eetmoment kan dan weer dubbele volkorenboterham met kipfilet zijn en beleg ook goed je broodjes met sla of een tomaatje bijvoorbeeld. Zo krijg je meer gevarieerd voedsel binnen. Er moeten meer complexe koolhydraten (google maar) in je voeding en probeer producten te eten die je stofwisseling verhogen (kiwi, noten, volkorenrijst en granen, havermout). Havermout doe je al goed in de morgen, maar zorg dat je genoeg neemt. En gooi er eens wat gebroken lijnzaad doorheen. Dat verhoogt ook op een natuurlijke manier je stofwisseling. Dus: Vooral meer gevarieerd eten naar binnen werken! Succes!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30834
-
Reward points
:
2055
-
|
wo 05-okt-11 12:08
( permalink)
Dat zeg ik  close finish Ruthy (eh.. trouwens.. vegetarische kip?)
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
-
Reward points
:
112
-
|
wo 05-okt-11 12:18
( permalink)
Haha ja goed he Haha, ik had even te snel gelezen  Vegetarische kip vervang je door het ei! (of wel vegetarische kipfilet! (dat heb je serieus) of maak een pindakaas van zelfgemalen noten. Lekker met sambal. Aaaghhh ik sla door  ik moet ook eten want ik heb honger
|
|
|
|
Johann0r
-
Total Posts
:
34
-
Reward points
:
1447
-
|
wo 05-okt-11 12:39
( permalink)
Heb perongeluk onder oude account reactie geplaatst zonder dat ik het doorhad haha Maar moet ik ook een berekening maken in KJ oid? En om de 2 uur 25 gram eiwitten inemen is wel belangrijk? Heb in het verleden wel eerder gedieet en toen nam ik volgens mij iets van: 7:00 25 gram eiwitten met havermout 10:00 halve bak kwark met banaan 12:00 Andere helft kwark met 2 broodjes 15:00 Half blikje tonijn met kiwi 18:00 gewoon avond eten 20:00 1 eiwitshake met een banaan Maar echt een berekening met KJ ect heb ik nooit gedaan, is dit belangrijk?
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
-
Reward points
:
112
-
|
wo 05-okt-11 12:56
( permalink)
belangrijke les: Ik denk dat je los moet laten dat je een dieet volgt/wilt volgen. Want dat werkt niet. Net als calorieƫn tellen. Van honger lijden valt niemand blijvend af. Verander je eetgewoonten en ga niet ieder grammetje tellen. Zeker als je geen ambitie hebt als bodybuilder. Wanneer je gewoon wat wilt afvallen en er lekker recreatief bij traint, moet je gewoon gezonder gaan eten. en vooral stofwisselingsverhogend en vaker kleine porties. Ik ga geen honger lijden, dus tel ze niet. Maar ik kan wel maat houden en luisteren naar mijn lichaam wanneer ik genoeg heb. Langzaam eten is daar een truckje voor. Dat dieet wat je schetst, is 1 ook weer te weinig, en ookweer slecht in de verdeling vetten/koolhydraten/eiwitten. Lees je even goed in (zie topic over voedingsschema van marcus en google eens op stofwisseling verhogen; meer eten voor afvallen etc. Je vind een berg aan info, maar het komt je niet aanwaaien. Verdiepen zul je toch.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
- Scores: 1110
-
Reward points
:
2061
-
|
wo 05-okt-11 13:00
( permalink)
Ik vind totale kcal dan minder belangrijk, maar dat is mijn persoonlijke mening, ik begin altijd met kijken hoeveel eiwitten ik in een bepaalde fase denk nodig te hebben en ga uit van minimaal 2,5 gram per kg lichaamsgewicht vetvrije massa, zelf pak ik 3 gram trouwens. In een periode dat ik wat aan zou willen komen, houd ik mijn koolhydraatinname even hoog en hanteer dan een ratio van 40/40 en 20% vet, als ik af wil vallen verhoog ik mijn eiwitinname naar 50% en verlaag de koolhydraten naar 30%. De totale hoeveelheid boeit mij dan eigenijk niet zoveel. Maar goed dat is mijn benadering. Zal wel niet de beste zijn, maar voor mij werkt het!
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Johann0r
-
Total Posts
:
34
-
Reward points
:
1447
-
|
wo 05-okt-11 13:07
( permalink)
Ruthy belangrijke les: Ik denk dat je los moet laten dat je een dieet volgt/wilt volgen. Want dat werkt niet. Net als calorieƫn tellen. Van honger lijden valt niemand blijvend af. Verander je eetgewoonten en ga niet ieder grammetje tellen. Zeker als je geen ambitie hebt als bodybuilder. Wanneer je gewoon wat wilt afvallen en er lekker recreatief bij traint, moet je gewoon gezonder gaan eten. en vooral stofwisselingsverhogend en vaker kleine porties. Ik ga geen honger lijden, dus tel ze niet. Maar ik kan wel maat houden en luisteren naar mijn lichaam wanneer ik genoeg heb. Langzaam eten is daar een truckje voor. Dat dieet wat je schetst, is 1 ook weer te weinig, en ookweer slecht in de verdeling vetten/koolhydraten/eiwitten. Lees je even goed in (zie topic over voedingsschema van marcus en google eens op stofwisseling verhogen; meer eten voor afvallen etc. Je vind een berg aan info, maar het komt je niet aanwaaien. Verdiepen zul je toch. Het mooie aan een dieet volgen vind ik dat ik dan goed ga eten anders versloerd het weer snel. Want heb eigenlijk overdag toch nooit honger. Eigenlijk zou ik wel graag een schema of voorbeelden wat dan wel goed voor me is.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30834
-
Reward points
:
2055
-
|
wo 05-okt-11 13:19
( permalink)
Ik heb dat andere account gedelete, daarom staat er nu Guest bij de eerste post maar we gaan gewoon door met het topic
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
-
Reward points
:
112
-
|
wo 05-okt-11 13:48
( permalink)
Johan, Daar zit juist je probleem. Je moet meer overdag eten en vooral zo eten dat je niet het idee hebt een dieet te volgen. Dan houd je het je leven lang vol, want dan voel je geen beperking zeg maar. Kies gewoon voor de juiste producten. En ga je eens goed inlezen. Voorbeeldje: 06.00 uur bakje biogarde met: 2 eetl havervlokken, 2 eetl lijnzaad, 1 eetlepel tarwekiemen, 2 eetl rozijnen, handje gojibessen. 09.00 uur 1 plakje roggebrood met avocado (ipv boter), 2 plakjes kipfilet en sla. Daarna nog eventueel krachtwafel of kiwi 12.00 uur Zelfde als de 9 uur hap + sinaasappel. 15.00 uur handje worteltjes, stuk komkommer, of krachtwafel en een appel, of schaaltje yoghurt met muesli, of ander stuk fruit 17.00 uur krachtwafel of appel in de auto onderweg naar huis 19.00 uur avondeten met bijvoorbeeld: portie viscurry met zilvervliesreist, of aardappel, groente en vlees, of groente en ei, of iets anders gevarieerd. 20.30/ na sporten schaaltje yoghurt, of gekookt eitje, of handje noten en rozijnen (ongezout), oid. Maar aan voorbeelden heb je niet zoveel. Dit werkt namelijk bij mij. Maar ik heb jou lichaam niet. Ene dag eet ik meer, andere dag minder. op sportdagen eet ik wat eiwit extra.
|
|
|
|
Johann0r
-
Total Posts
:
34
-
Reward points
:
1447
-
|
wo 05-okt-11 13:55
( permalink)
Ok thx, Alleen mijn fitness leraar zei altijd dat ik toch wel 25 gram eiwitten moest nemen bij elke maaltijd omdat dit juist goed was als je ook wat gewicht wou kwijtraken. Dus ik ben een beetje lost... En ik vind het altijd lastig in te schatten hoeveel ik moet nemen. Bijvoorbeeld sochtends neem ik een kommetje havermout maar hoeveel gram dat is, of hoeveel gram goed is, geen idee.
|
|
|
|
Ruthy
-
Total Posts
:
115
-
Reward points
:
112
-
|
wo 05-okt-11 14:02
( permalink)
Je moet je eiwitten uit je eten halen... als je naar bovengenoemde eetdag kijkt, zie je dat iedere maaltijd eiwitten bevat... En zoals ik al zei, je hebt niet zoveel aan voorbeelden van voedingsschemas. je moet je inlezen zelf iets in elkaar zetten (dus kijken naar je verbranding en behoefte) en dat uitproberen. Niet afgaan op ander schema's, want die zijn niet aangepast op jou lichaam. Producten die je moet gaan eten: Volkoren brood/granen/pasta's ipv gewoon eiwitten (uit bijvoorbeeld ei/zuivel, als aanvulling een goede whey) vetten (onverzadigd uit bijv avocado/peulvruchten/, noten, olie en vis (lijnzaad/kokos) En voldoende fruit en groente. En water natuurlijk. Dat is de basis. daar moet je in gaan variƫren. Persoonlijk kijk ik niet naar de grammen. Je ziet bij mij alleen eetlepels staan. Als ik nog trek heb neem ik meer. Maar niet te gek. Je kunt je zelfgemaakte schema meenemen naar de sportschool en vragen wat zij adviseren als je perse met grammen wilt werken? Mijn ervaring is, dat als ik een restrictie merk (dus je mag niet meer grammen innemen) ik meer trek krijg... Is iets psychisch. Niet mogen eten zorgt ervoor dat je het juist wel wil. Maar dat werkt zo bij mij.
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
wo 05-okt-11 14:24
( permalink)
Ruthy; 2 plakken kipfilet bevat geen 25 gr eiwit hoor. Maak daar maar een kipfilet van. En een handje rauwkost zie ik ook niet als een maaltijd. Verzadigd vet is trouwens ook helemaal niet slecht, je moet er alleen niet in overdrijven. Johan is een man en heeft sowieso meer eiwit nodig omdat hij meer spierweefsel heeft wat beschermd moet worden tijdens afvallen. Ik zou 2 a 3 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht doen. Maar met 25 gr per maaltijd zit je denk ik ook wel goed.
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
Shan-on
-
Total Posts
:
258
- Scores: 37
-
Reward points
:
279
-
|
wo 05-okt-11 14:31
( permalink)
25 gram eiwitten bij elke maaltijd (extra)? Vraag me af waarop dat gebaseerd is.. Je zou beter kunnen kijken naar hoeveel jouw lichaam nodig heeft aan eiwitten en wanneer. Zelfde als hoolhydraten. Zoals Hermke ook al zij, eiwitten nemen op basis van je lichaamsgewicht (vetvrije massa). Maar ook daarin gebruikt de een 2 gram, de ander 3 gram per kg. Een goede whey is hierbij naar mijn mening niet overbodig, op die manier kun je tekorten aan eiwit in je voeding aanvullen  Zeker na de training heel belangrijk! Met Ruthy ben ik het eens, eet vooral gevarieerd! Teveel van hetzelfde op een dag is in de eerste plaats al saai  En belangrijk: zoek in de goede voeding de dingen die je lekker vind. Op die manier is elk voedingsschema voor iedereen weer anders! Iedereen van dit forum kan zijn/haar voedingsschema hier gaan posten, het zal je hoogtstens wat ideen geven. Je moet echt met de informatie die je hebt je eigen schema gaan opstellen. En soms is dat even prutsen, passen en meten. Zelf ben ik hier een dikke maand mee bezig geweest, totdat ik nu een schema heb dat goed bij me past. Succes!
|
|
|
|
Shan-on
-
Total Posts
:
258
- Scores: 37
-
Reward points