Afvallen door krachttraining.. Conditie?
Author Message
Sydney

• Total Posts : 2
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Afvallen door krachttraining.. Conditie? ma 04-jan-10 16:27 (permalink)
0
Het is januari en mijn goede voornemen is dus afvallen.. Ik lees er al jaren veel over, ben ook al eens flink afgevallen, dus weet er een beetje van. Wat me nu duidelijk is is dat afvallen met krachttraining erg goed werkt en dit wil ik dan ook gaan doen. Krachttraining vind ik veel leuker dan cardio, dus ideaal! Maar ik wil toch ook wel graag mijn conditie verbeteren, want die is 0,0.. Nou lees ik echter steeds dat cardio spieren afbreekt.. De vraag is dus simpel.. Hoe bouw ik conditie op naast krachttraining en gezond eten?

JeroenM

• Total Posts : 152
    • Reward points : 521
    RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? ma 04-jan-10 17:23 (permalink)
    0
    Naast krachttraining kun je gewoon cardio doen. Cardio kun je het beste op jou niet kt dagen doen dit ivm het catabole hormoon cortisol.

Cortisol wordt ook wel het stresshormoon genoemd omdat het afgescheiden wordt in de bloedstroom op momenten dat het lichaam lichamelijke of psychologische stress ondervindt. Dit hormoon is echter meer dan slechts een simpele indicator van stressniveau's; het is ook vereist voor het functioneren van vrijwel alle delen van het menselijke lichaam. Het is een steroïde hormoon dat wordt afgescheiden door de klieren van de bijnier, die grenzen aan de nieren. Gebreken of overvloeden van dit cruciale hormoon kunnen leiden tot verschillende lichamelijke symptomen en toestanden, zoals een afname van spiermassa en een toename van in de opslag van lichaamsvet.

Dus krachttraining niet samen met cardio en niet langer dan 1 uur trainen omdat dan het cortisol niveau omhoog gaat.
    The only job where you start at the top, is digging a hole.

sis

• Total Posts : 30834
      • Scores: 605
      • Reward points : 2055
      RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? ma 04-jan-10 20:04 (permalink)
      0
      Yep, beetje afwisselen. Van een uurtje cardio smelt je spiermassa niet weg blij en je kunt ook andere cardio varianten onderzoeken, zoals HIIT.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Miepie

• Total Posts : 903
        • Scores: 14
        • Reward points : 678
        RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? ma 04-jan-10 22:11 (permalink)
        0
        Of bodycombat. Het is niet echt cardio, maar ik vind het een leuke manier van een beetje conditie opbouwen.

sis

• Total Posts : 30834
          • Scores: 605
          • Reward points : 2055
          RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? ma 04-jan-10 22:18 (permalink)
          0
          Combat en vergelijkbare groepslessen vind ik wel degelijk onder cardio vallen hoor. Ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen.

Je hartslag beweegt zich wat meer in pieken en dalen dan wanneer je een uur op een crosstrainer staat, maar het totaal aan inspanning (gemeten in verbrande kcals) is nagenoeg gelijk aan een apparaat. Plus je staat met meer verschillende spieren te wapperen.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Sydney

• Total Posts : 2
            • Reward points : 0
            RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? wo 06-jan-10 12:26 (permalink)
            0
            Thanx voor de reacties! Dan is het dus het beste om 1 x per week een groepsles te doen, bijvoorbeeld Zumba oid.. Vind cardio op de apparaten echt niks aan.. Doe nu wel na de KT nog ongeveer 20 minuten cardio op de crosstrainer en fiets.. en voor de KT 10 minuten op de crosstrainer als warmingup. Das allemaal ok toch?

teddybeerke

• Total Posts : 4763
              • Scores: 88
              • Reward points : 1647
              RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? do 07-jan-10 08:27 (permalink)
              0
              zeker niets verkeerd mee om 20 min cardio te doen na je krachttraining

M0|p

• Total Posts : 5068
                • Scores: 1
                • Reward points : 692
                RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? do 07-jan-10 08:43 (permalink)
                0
                Je zou complexen kunnen gebruiken als cardio, lekker kort geen risico voor spiermassa te verliezen. Op t-nation staan er een aantal interessante artikels over.

Proud owner of a Bimmer with diesel-power

Knorreborre

• Total Posts : 97
                  • Reward points : 565
                  RE: Afvallen door krachttraining.. Conditie? za 09-jan-10 15:26 (permalink)
                  0
                  ik doe ook aan bodycombat is inderdaad zeer goede training
                  Knorreborre

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages