Afvallen lukt niet!
Author Message
Jose

• Total Posts : 4
  • Scores: 0
  • Reward points : 7
  • Status: offline
Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 17:08 (permalink)
0
Ik ben vorig jaar ernstig geblesseerd geraakt tijdens een voetbalwedstrijd. Ik was vroeger altijd een speler die veel kilometers maakt en was altijd topfit. Ik had dus een blessure aan mijn knie en mocht 6 maanden niet meer voetballen. Ik ben in die 6 maanden 5 Kilo aangekomen. (Echt 5 Kilo geloofde me ogen niet)

Ik ben niet dik alleen het is voor mij van groot belang dat ik 5 kilo afval.

Ik ben nu al een maandje bezig met lopen op een loopband en verbrand ongeveer 700 calorieën in een uur rennen. Mijn conditie begint aardig terug te komen en ben al begonnen met 850 calorieën ik wil zo snel mogelijk af van die 5 kilo. Alleen er komen juist kilo´s bij! (RAAR)

Heeft iemand nuttig informatie?

SheRu

• Total Posts : 11165
    • Scores: 573
    • Reward points : 2043
    Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 17:53 (permalink)
    0
    Hoeveel eet je (calorieën)? heb je binge-achtige buien na het rennen? Wat eet je zoal op een dag? En heb je al van de spaarstand gehoord? 
    You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

sis

• Total Posts : 30834
      • Scores: 605
      • Reward points : 2055
      Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 18:11 (permalink)
      0
      Wat bedoel je met "begonnen met 850 kcals"? Zoveel wil je per trainingsuur verbranden?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Espi

• Total Posts : 21401
        • Scores: 147
        • Reward points : 1810
        Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 18:21 (permalink)
        0
        Ga er voor het gemak maar van uit dat je hooguit 400kcal/uur verbrandt, zo niet nog minder.. die 700kcal is een mythe.
        En verder: you can NOT out train a bad diet, dus calorieën tellen is het eerste wat je moet doen.. of domweg je dieet opschonen.

sis

• Total Posts : 30834
          • Scores: 605
          • Reward points : 2055
          Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 18:48 (permalink)
          +1
          En dan het accent op genoeg calorieën knipoog 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Espi

• Total Posts : 21401
            • Scores: 147
            • Reward points : 1810
            Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 19:00 (permalink)
            0
            Dat is idd het aparte.. je kan stilstaan qua afvallen van zowel te veel als te weinig kcals.

Jose

Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 19:46 (permalink)
              0
              Ik let erg veel op wat ik eet! Ik krijg dagelijks zo een 1500 Calo binnen en volgens de sportinstructeur komen die kilo´s bij omdat ik te hard ren en dan begin ik dus zogenaamd mijn buikspieren te trainen en die worden groter dus zwaarder. (Dat vond ik dus een beetje vaag)

Volgens de display verbrand ik 850 calo, het valt me wel op dat ik hellemaal kapot ben en dat ik na het rennen naar eten snak. Vooral suiker heeft mijn lichaam dan nodig.  Het is lastig voor mij om af te vallen omdat ik al gewend ben aan een hoog tempo en heb mijn plafond qua hardlopen bijna bereikt!

Jose

Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 19:49 (permalink)
                0
                Nee, verdeel mijn portie over drie maaltijden en eet niet echt veel. Na het sporten heb ik wel het gevoel dat mijn lichaam meer nodig heeft. 

SheRu

Ik train meestal s´ochtend vroeg en dan heb ik meestal alleen een banaan en appel op!
                Hoeveel eet je (calorieën)? heb je binge-achtige buien na het rennen? Wat eet je zoal op een dag? En heb je al van de spaarstand gehoord? 

<message edited by SheRu on vr 14-okt-11 20:33>

SheRu

Re:Afvallen lukt niet! vr 14-okt-11 20:35 (permalink)
                  0
                  1500 calorieën is echt weinig, zeker met nog eens je sportverbruik er bij bekeken. DAt je zwaarder wordt komt denk ik niet van je énorme buikspieren (de kans dat je daar 5kg op aankomt aan spiermassa is geloof ik niet zo groot. ), maar omdat je lichaam kostte wat het kost de energie die je krijgt wil vasthouden, en dus de verbranding dan maar omlaag gooit. Het is crisistijd! 
                  Ga langzaamaan meer eten, je komt niet aan, maar kickt je verbranding weer omhoog. 
                  You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

Jose

Re:Afvallen lukt niet! za 15-okt-11 02:45 (permalink)
                    0

Ik voel me ook heel zwak na het trainen en heb dan geen energie meer om actief te blijven. Wat moet ik dan eten om niet al teveel kilo´s aan te komen. Bijvoorbeeld welke vruchten je moet eten voor dat je gaat trainen?

Bij voorbaat dank
                    SheRu

1500 calorieën is echt weinig, zeker met nog eens je sportverbruik er bij bekeken. DAt je zwaarder wordt komt denk ik niet van je énorme buikspieren (de kans dat je daar 5kg op aankomt aan spiermassa is geloof ik niet zo groot. ), maar omdat je lichaam kostte wat het kost de energie die je krijgt wil vasthouden, en dus de verbranding dan maar omlaag gooit. Het is crisistijd! 
                    Ga langzaamaan meer eten, je komt niet aan, maar kickt je verbranding weer omhoog. 

<message edited by SheRu on za 15-okt-11 08:06>

SheRu

Re:Afvallen lukt niet! za 15-okt-11 08:09 (permalink)
                      +1
                      Ik denk dat je over de gehele linie meer moet gaan eten, en na het sporten je energie beter moet gaan aanvullen. De gemiddelde inname voor mannen ligt rond de 2500 calorieën, je zit daar nu véél te ver onder. 

Hoe vaak per week ren je? Wie heeft je hardloopschema gemaakt? En wat eet je na het sporten? 

Zelf tik ik er na het sporten een lepel honing in, om de rit naar huis te overbruggen en eet daar dan een volledige maaltijd. Het aankomen nu zit denk ik niet vast op wat je eet, maar op dat je te weinig eet. Gooi eerst je inname langzaamaan omhoog naar een normaler peil. 
                      Wat weeg je eigenlijk bij welke lengte? 

hehoi

• Total Posts : 3606
                        • Scores: 11
                        • Reward points : 1634
                        Re:Afvallen lukt niet! za 15-okt-11 10:10 (permalink)
                        0
                        Het klinkt raar, maar je fitnessinstructeur heeft wel gelijk dat je waarschijnlijk te hard rent. Bij een rustig looptempo (dan wel een uur) verbrand je veel meer vetten!
                        Als je hard rent verbrand je meer koolhydraten, en dus krijg je ook die honger.

Dus: ga langzamer lopen, en neem wat mee om daarna te eten (eitje of zo) en neem niet omdat je trek hebt een snack of meer.
                        ps. Wat de display zegt aan verbrande kcal is totaal niet betrouwbaar, want dat is een gemiddelde over alle mensen en elk mens is uniek kwa verbranding etc....l

Ruthy

• Total Posts : 115
                          • Scores: 28
                          • Reward points : 112
                          Re:Afvallen lukt niet! vr 21-okt-11 12:42 (permalink)
                          0
                          Idd, langzaam opbouwen en meer eten! wil je je stofwisseling opkrikken, eet dan vooral veel complexe koolhydraten. begin bijvoorbeeld eens met havermout in de morgen met wat geplette/gemalen lijnzaad erdoor.  google eens op stofwisseling verhogen, krijg je tal van goeie tips waar je in ieder geval een goede start mee kunt maken.

TommyTee

• Total Posts : 298
                            • Scores: 8
                            • Reward points : 743
                            Re:Afvallen lukt niet! zo 04-dec-11 14:50 (permalink)
                            0
                            Ik denk dat je je niet moet focussen op gewichtsverlies. Het gaat erom dat je vet verliest. Als je je focust op gewichtverlies, betekent dat dus ook verlies van spieren. En die heb je juist heel, heel hard nodig om je metabolisme hoog te houden en af te vallen. Spieren verbruiken namelijk meer energie en dus helpen spieren je af te vallen.

Doe je aan krachttraining? Zo niet, ga dat dan meteen doen naast je cardio. Zonder krachttraining zul je nooit effectief vet verliezen. Om je metabolisme hoog te houden moet je je spieren die je hebt behouden. Als je spieren verliest, gaat je metabolisme omlaag en zul je dus niet afvallen, of zelfs aankomen. Verder kun je imo prima hard cardioen. Inderdaad, lagere intensiteit verbruikt procentueel meer vet, maar het aantal totale calorien dat je verbruikt is veel kleiner in vergelijking met intensieve cardio. En uiteindelijk gaan die meer verbrandde calorieen met intensieve cardio meer verschil maken. Zelf doe ik altijd een combinatie, ook om het leuk te houden. Altijd keihard gaan is niet leuk, altijd langzaam ook niet.

En verder heeft iedereen hier gelijk: je moet meer eten. Je hongert jezelf uit en daardoor gaat je lichaam alles wat het binnenkrijgt vasthouden. Als ik jou was zou ik berekenen wat je nodig hebt aan calorieen op een dag. Daar zijn online verschillende rekenmethoden voor te vinden. Het aantal calorieen dat daaruit komt, ga je twee weken lang met 15% verhogen om je metabolisme op te krikken. Daar zou ik mee beginnen. Verder zorg je dat je ongeveer 50% van die calorieen uit kh krijgt, 30% uit eiwit en 20% uit vet. Ik bereken dat zelf op www.myfitnesspal.com erg handig. Eet ongeveer om de 3 uur een maaltijd die bestaat uit eiwit en een complexe koolhydraat. Dit 'ritme' zorgt ervoor dat je t goed vol kunt houden. Belangrijk is ook dat je jezelf gaat meten. Elke week op een vast tijdstip 's ochtends meet je je gewicht en je vetpercentage (bijvoorbeeld met de navy circumfence methode, redelijk nauwkeurig). Aan de hand daarvan kun je goed zien hoeveel gewicht je bent verloren en hoeveel daarvan vet is en of je dus op de goede weg bent. Aan de hand van je LBM (lean body mass = spier en water) kun je zien of het goed gaat. Als je LBM naar beneden gaat, moet je meer gaan eten.

Na twee weken ga je je 'onderhoudscalorien' verlagen met 15%. Om de drie dagen eet je meer (zoveel als je lichaam nodig heeft of meer) om je lichaam ervan te overtuigen dat je nog genoeg energie binnenkrijgt. Zo blijft je metabolisme hoog.

Afvallen (of liever: VET verliezen) is synergie tussen een aantal onderdelen: mindset (wat zijn je doelen, wat wil je bereiken?), goede voeding (de goede dingen eten, op tijd) en training (met op de eerste plek krachttraining en daarbij cardio), rust en meten en bijsturen. Als je een van de vijf onderdelen mist, ben je niet goed bezig.
                            <message edited by SheRu on zo 04-dec-11 17:40>

SheRu

Re:Afvallen lukt niet! zo 04-dec-11 15:13 (permalink)
                              0

Oeps! Google Chrome kan www.myfitnesspal.com  niet vinden

India

• Total Posts : 3130
                                • Scores: 308
                                • Reward points : 1840
                                Re:Afvallen lukt niet! zo 04-dec-11 17:37 (permalink)
                                0
                                ja duh! zo wel: www.myfitnesspal.com maf!super blij
                                "Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"  

SheRu

Re:Afvallen lukt niet! zo 04-dec-11 17:40 (permalink)
                                  0
                                  Heb 't aangepast! super blij 

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                    • No New Messages
                                    • Hot Topic w/ New Messages
                                    • Hot Topic w/o New Messages
                                    • Locked w/ New Messages
                                    • Locked w/o New Messages
                                    • Read Message
                                    • Post New Thread
                                    • Reply to message
                                    • Post New Poll
                                    • Submit Vote
                                    • Post reward post
                                    • Delete my own posts
                                    • Delete my own threads
                                    • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9