Ammoniak lucht na maaltijd

Author
day4s
Feather Weight
2014/02/09 20:34:54 (permalink)
0

Ammoniak lucht na maaltijd

Hi! Heb hier en elders aardig wat gelezen over ammoniak of aceton lucht bij het trainen, maar wil heel graag kort jullie reactie op het volgende:

10:00
Ontbijt (omelet met groente en geitenkaas)
KH 4g
E 31g
V 20g
330 kcal

11:30
45 min KT
20 min cardio

Na ongeveer 35 min begon ik bij het inademen door mn neus die typische scherpe lucht te ruiken.
(volgens mij meer aceton dan ammoniak, maar vind het zeer lastig om dit te beoordelen)

Wanneer ik cardio op nuchtere maag doe en dit gebeurt, dan snap ik het wel.
Maar hoe zit dat dan niet-nuchter, is die 31g eiwit dan de veroorzaker? En moet ik er eigenlijk iets aan willen doen of is het "lekker belangrijk"?

Thanks!

(1.58, 51kg)

8 Replies Related Threads

Bianca83
    Light Weight
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/11 10:16:13 (permalink)
    0
    Lijkt me niet echt goed, om die lucht te ruiken. 
    Zou denk ik een ander ontbijt proberen. Kijken of je het dan ook hebt.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/11 12:46:50 (permalink)
    0
    Ammoniak komt vrij als als je lichaam alle andere beschikbare bronnen van energie heeft verbruikt, en er dan nog een intensieve inspanning vereist is. Het is een soort noodsysteem, bedoeld om nog net in een boom te kunnen klimmen als er een leeuw aan komt en je net een dag had gejaagd. In evolutionaire begrippen dan. Je zou de intensiteit van je training kunnen verlagen, cardio op een veel lager pitje bijvoorbeeld. Of niet doen, en eens proberen hoe je reageert op krachttraining op nuchtere maag. 
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/12 02:19:14 (permalink)
    0
    Dat is volgens mij als je eiwit aan het verbranden bent. Probeer eens wat snelle suikers voor je cardio. Die verbrand je toch zo.

edit:  4gr koolhydraten en 31gr eiwitten, lijkt me zelfs logisch dan.

day4s
    Feather Weight
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/13 22:23:22 (permalink)
    0
    Marathonman
    Dat is volgens mij als je eiwit aan het verbranden bent. Probeer eens wat snelle suikers voor je cardio. Die verbrand je toch zo.

edit:  4gr koolhydraten en 31gr eiwitten, lijkt me zelfs logisch dan.

Ok, maar neem ik die suikers dan extra met als doel om de eiwitten niet aan te spreken en dus de ammoniak geur te voorkomen?
    (of bedoel je dat ik  eigenlijk gewoon geen maaltijd met een hoog eiwit gehalte moet eten in de uren voordat ik ga trainen?)

Thanks voor je reactie!
    day4s
    Feather Weight
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/13 22:35:20 (permalink)
    0
    Bianca en Sis, jullie ook bedankt voor de reacties. 
    Ik heb gisterenochtend een huppelklasje van een uur gedaan op nuchtere maag. Nergens last van. De dag ervoor weer wel. Schiet mij maar lek :p

sis
    NO Sissy !!
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/14 23:51:01 (permalink)
    0
    Misschien had je op de avond voor die mindere dag meer KH gegeten en kreeg je alsnog een bloedsuiker dipje tijdens de training. 
    3XL
    Senior Moderator
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/15 14:44:14 (permalink)
    0
    day4s(volgens mij meer aceton dan ammoniak, maar vind het zeer lastig om dit te beoordelen)

Toch wel heel belangrijk. In het geval van aceton verbrand je vet, in het geval van amoniak verbrand je eiwit.

Acetonlucht is dus, tenzij je diabetisch ben, niet erg en als je vet wilt verbranden zlfs goed. Amoniak is altijd slecht. Of je verbrand amonozuren in je bloed die dan verloren gaan voor het herstelproces of wat nog erger is je bevind je in een katabole staat en bent spiereiwit aan het afbreken. 
    day4s
    Feather Weight
    Re: Ammoniak lucht na maaltijd 2014/02/17 22:34:02 (permalink)
    0
    3XL
    day4s(volgens mij meer aceton dan ammoniak, maar vind het zeer lastig om dit te beoordelen)

Toch wel heel belangrijk. In het geval van aceton verbrand je vet, in het geval van amoniak verbrand je eiwit.

Ik ga er eerst maar eens heel snel achterkomen wat het is wat ik ruik als ik adem haal.
    Ik heb het overigens ook weleens als ik gewoon door de stad loop. Kan dat uberhaupt of moet ik het in een andere hoek gaan zoeken?
    Jump to:
    © 2018 APG vNext Commercial Version 5.0