Avocado?

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Optimus
Heavy Weight
2012/07/07 11:16:37 (permalink)
0

Avocado?

Ik zie her en der op het forum dat er vaak geadviseerd wordt om advocado te eten. Zijn er nog tips over het bereiden van zo'n vrucht? (of is het groente?)

Ik heb al een week een avocado op de fruitschaal liggen, iedere dag wordt hij zachter en rijper maar ik weet echt niet wat ik er mee moet ja ja

29 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Avocado? 2012/07/07 12:25:52 (permalink)
    +1 (1)
    Doorsnijden, peper en zout erop, en dan uitlepelen? 
    Of op een broodje met bosui en een zachtgekookt eitje en wat peper en zout? 
    Door de salade... Guacamole van maken... 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/07/07 18:39:29 (permalink)
    0
    Yep. Ik lepel hem vaak zo uit, of in stukjes over een salade. Je kunt hem het beste van boven naar onder (en weer van onder naar boven) doorsnijden. Dan draai je de twee stukken in tegengestelde richting en dan zit in 1 van de twee stukken de pit. Die eet je niet op. 

Mijn collega prakt hem fijn met peper en zout en doet het mengsel op een toastje. 
    Espi
    meten = weten!
    Re:Avocado? 2012/07/07 19:45:12 (permalink)
    +1 (1)
    inderdaad.. het lastigste is nog het beoordelen of deze rijp is. En daarna dat je 'm vrij snel op moet eten, dus eenmaal rijp kan je beter de hele avocado tegelijk eten.. vooral lekker in salade.
    Zelf vind ik het te veel gedoe en eet liever hetzelfde gewicht aan olijven in alle soorten en maten!
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/07/07 21:54:14 (permalink)
    0
    Zonde, avocado is juist zo lekker. Als hij zwart is en lichtjes in te duwen is hij meestal wel te eten. Wacht je te lang dan is 'ie bruin en niet lekker meer. 
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Avocado? 2012/07/08 09:03:17 (permalink)
    0
    Vind die zwarte avocado's ook altijd veel lekkerder dan groene. 
    Optimus
    Heavy Weight
    Re:Avocado? 2012/07/08 14:06:21 (permalink)
    0
    Thanks voor de tips, ik wist niet dat er twee verschillende kleuren waren... 

Maar gewoon uitlepelen met peper en zout! Super simpel! Ik hoop dat het smaakt en van die variant met bosui en een zacht gekookt eitje ga ik watertanden..

Nogmaals thanks voor de tips! 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/07/08 14:12:38 (permalink)
    0
    Eet ze!
    Espi
    meten = weten!
    Re:Avocado? 2012/07/08 16:41:22 (permalink)
    0
    't Is niet dat avocado niet lekker is, verre van dat.. maar het komt nogal nauw wanneer je 'm eet: deze moet precies goed rijp zijn.
    Wat dat betreft zijn de zwarte Hass avocado's wel super.. die worden ook eetrijp aangeboden dus het komt amper voor dat je te lang wacht en ze dan weg moet gooien.
    Pinada
    Middle Weight
    Re:Avocado? 2012/07/08 19:31:43 (permalink)
    +4 (4)
    Avocado schijn je trouwens prima in te kunnen vriezen, zelfs als je hem door de midden hebt gesneden. Als je een helft wil invriezen sprenkel je wat citroensap op het snijvlak. In een zakkie of vershoudfolie met zo min mogelijk lucht en dan de vriezer in. Wel zonder pit.

Heb het zelf nog nooit geprobeerd, omdat ik het hele ding in 1x op eet, maar hoorde dat een keer van een kerel in de albert heijn (avocado's waren in de aanbieding en hij kocht er een stuk of twintig blij).
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/07/08 19:44:03 (permalink)
    0
    Oh dat wist ik ook niet. Mij lukt het niet om een halve over te houden maar mocht dat een keer wel zo uitkomen dan ga ik het zeker proberen  
    Optimus
    Heavy Weight
    Re:Avocado? 2012/07/24 09:52:08 (permalink)
    0

Gister heb ik voor de eerste keer avocado op! Ik heb een halve acocado in stukjes gesneden en door een salade van komkommer, paprika en tomaat gemengd. Natuurlijk met wat peper en zout.

sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/07/24 11:38:27 (permalink)
    0
    En, vond je 't lekker?
    Optimus
    Heavy Weight
    Re:Avocado? 2012/07/25 01:03:29 (permalink)
    0

Het was wel lekker maar ik miste nog wat, heb dit keer gebakken ui, bosui en tofu toegevoegd. Dit was super lekker!
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/07/25 18:44:39 (permalink)
    0
    Klinkt erg lekker, ja. 
    Karma79
    Middle Weight
    Re:Avocado? 2012/08/27 20:46:09 (permalink)
    0
    Ik koop avocado's altijd keihard, mocht ik er dan de dag erna 1 willen gebruiken dan doe ik de avocado samen met een appel, peer of banaan in een papieren of plastic....de dag erna is hij heerlijk rijp!

Ben overigens enorm gek op avocado! Wat ook lekker is, gewoon halveren en dan in het kuiltje een laagje olijfolie schenken en dan uitlepelen..
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/08/27 21:09:11 (permalink)
    0
    Goede tip van dat andere fruit erbij! Ik moet ook altijd opletten, als ik hem in een gerecht wil gebruiken. Als je even niet oplet is het *snack* en weg. 
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Avocado? 2012/08/27 21:10:19 (permalink)
    0
    Ik kan die dingen blijven eten.. niet normaal. Meestal is 't één voor in de salade, en één voor sheru. 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Avocado? 2012/08/27 21:11:01 (permalink)
    0
    Ja, dat bedoel ik. En dan moet je oppassen dat die ene voor in de salade niet voortijdig in SheRu belandt zeker super blij 
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Avocado? 2012/08/27 21:12:22 (permalink)
    0
    Naja, dan eet ik dus die ene voor Sheru op. Dan gaat 't wel. Meestal. super blij En ook kwestie van snel werken. 

Al blijf ik ze 't lekkerst vinden met gewoon zwarte peper. 

En met aardbeien door m'n sla. Dat ook. 
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2018 APG vNext Commercial Version 5.0