BOEKRECENSIE: Krachttraining voor vrouwen
Author Message
wateengedoe2

• Total Posts : 3846
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
BOEKRECENSIE: Krachttraining voor vrouwen zo 31-aug-03 14:17 (permalink)
0
Ik heb vorige week het boek 'Krachttraining voor vrouwen' van Frédéric Delavier gekocht. Sommigen van jullie zullen zijn boek 'Krachttraining : een anatomische benadering' wel kennen. 'Krachttraining voor vrouwen' lijkt hierop in zoverre, dat Delavier ook rijkelijk met mooie anatomische tekeningen strooit.

Inhoudelijk is het boek niet helemaal wat ik ervan verwacht had (ik heb het 'blind' via internet besteld), maar Delavier geeft wel enkele leuke weetjes over verschillen tussen M en V. Wel jammer dat ie alleen BBB en onderrug behandeld (net of je je armen, (boven)rug, schouders en borst niet moet trainen als vrouw verdrietig)

Wel weer goed is zijn omschrijving van de deadlift (en daar doet toch stiekem de hele rug in mee knipoog). Squatomschrijving is op zich ook goed, maar hij had die verhoginkjes onder de hielen voor mensen met korte pezen weg moeten laten.

3XL merkte het elders al op: in de boeken van Delavier worden bij de plaatjes de Latijnse namen van de spieren gebruikt, terwijl in de tekst Nederlandse namen gebruikt worden. Dat is nogal verwarrend. Er zit in 'Krachttraining voor vrouwen' wel een woordenlijst waarin diverse Latijnse termen worden uitgelegd. Deze zit aan de binnenkant van de kaft.

Kortom, het is een boek met voors en tegens, maar wel leuk om te hebben. Ga ff in een boekhandel kijken of je er de 20 euro voor overhebt. Dat andere boek van hem kost volgens mij ook 20 euro en daar vind je wél oefeningen voor alle lichaamsdelen in.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
    • No New Messages
    • Hot Topic w/ New Messages
    • Hot Topic w/o New Messages
    • Locked w/ New Messages
    • Locked w/o New Messages
    • Read Message