BTN (behind the neck) oefeningen slechte ervaring of niet
|
|
Ja, ik heb het idee dat dit soort oefeningen voor problemen heeft gezorgd
|
|
|
Nee, ik heb niet het idee dat dit soort oefeningen voor problemen heeft gezorgd
|
|
|
Ik zou het echt niet weten
|
|
Total Votes:
15
|
|
Author |
3XL
-
Total Posts
:
6343
- Scores: 124
-
Reward points
:
1829
-
Status: offline
|
BTN (behind the neck) oefeningen slechte ervaring of niet
zo 21-mrt-10 14:55
( permalink)
Zoals de titel al stelt, voor de mensen die ervaring hebben met BTN oefeningen (mensen zonder praktijk ervaring hoeven dus niet te reageren) Hebben jullie het idee problemen aan het schoudergewricht gekregen te hebben door het doen van BTN oefeningen?
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30834
- Scores: 605
-
Reward points
:
2055
-
|
Re:BTN (behind the neck) oefeningen slechte ervaring of niet
zo 21-mrt-10 15:40
( permalink)
Pulldown: heb 'm een poos gedaan, zonder problemen. Tot er massaal geroepen werd hoe slecht het allemaal wel niet was, toen ben ik hem front gaan doen. Maar ik heb zelf geen schouderproblemen van die oefening opgelopen. Pull over, valt die er ook onder? Geen problemen mee. Shoulder presses vindt mijn schouder minder fijn. Ja en nee dus, maar overwegend nee dus dat heb ik gekozen.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1810
-
|
zo 21-mrt-10 15:45
( permalink)
Zag de laatste opmerking vrij laat.. maar eigenlijk is het ook ja & nee. Had al schouderklachten en kreeg zeer zeker nog meer last met het achter mijn hoofd omlaag trekken van de stang bij LPD. Vandaar ook dat ik dat niet meer doe of aanraad. Ben er in de loop van tijd wel iets genuanceerder over gaan denken, dwz. als iemand geen schouderklachten heeft, kan hij/zij gerust BTN presses/pulldowns doen, maar zou wel oppassen met het erg zwaar doen hiervan , dwz. wat hoger in de hh gaan zitten.
|
|
|
|
Fitness Fonnie
-
Total Posts
:
127
- Scores: 3
-
Reward points
:
162
-
|
zo 21-mrt-10 16:01
( permalink)
nee juist geen problemen mee, daar voel ik juist mijn rug beter bij en kan ik meer concentreren op mijn rug...maar wel last van mijn sleutelbeen/schouder gewricht bij dippen (tri) chest dip of incline bench press (borst) of standing dumbell extension (tri)
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8821
- Scores: 55
-
Reward points
:
1319
-
|
zo 21-mrt-10 16:50
( permalink)
Ik had al regelmatig last van mijn rug/schouders, zoals Espi. Maar ik heb het idee dat die behind neck pull-down een begin is geweest van mijn langdurige schouderklachten. Het begon met stroomstootjes door mijn schouder en arm, en werd steeds erger, ook met andere oefeningen.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
- Scores: 1110
-
Reward points
:
2061
-
|
zo 21-mrt-10 17:01
( permalink)
Doe nu nog steeds presses en lpd's en ze hebben bij mij nog nooit tot problemen geleid.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1810
-
|
zo 21-mrt-10 17:28
( permalink)
Dippen is helaas helemaal een no-no Dwz. met het volle lichaamsgewicht.. beetje 'fat man dips' dwz. met een assisted dip machine of vanaf een verhoging met voeten op de vloer dus maar heel laag totaal gewicht is meestal geen probleem.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11165
- Scores: 573
-
Reward points
:
2043
-
|
ma 22-mrt-10 11:29
( permalink)
Behind the neck presses kan ik best al werk ik meestal met dumbells dus komen ze niet aan de orde, maar pulldowns BTN doe ik al een tijd niet meer.
<message edited by SheRu on ma 22-mrt-10 13:18>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
M0|p
-
Total Posts
:
5068
- Scores: 1
-
Reward points
:
692
-
|
ma 22-mrt-10 14:20
( permalink)
Meer van hetzelfde: pulldowns eigenlijk nooit geen problemen gehad, push bewegingen is wat minder. Toch als je echt de basis van de nek als onderste punt neemt. Triceps dippen heb ik vroeger gedaan en gaf wel problemen zeker als je lager gaat dan je bovenarmen parallel. Even een plaatje: http://img198.imageshack.us/i/dippen1.jpg/
Proud owner of a Bimmer with diesel-power
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4763
- Scores: 88
-
Reward points
:
1647
-
|
ma 22-mrt-10 14:48
( permalink)
Kan geen behind neck meer doen na schouderoperatie en dips ook niet meer. Voelt enorm slecht aan dit
|
|
|
|
Rob Blok
-
Total Posts
:
518
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
wo 24-mrt-10 06:27
( permalink)
Ik doe behind the neck press en dippen. Ik heb met beide geen problemen gehad echter ik heb 1 zeer vervelende schouderblessure gehad. Ik had zenuwen in mijn nek die samengedrukt waren het duurde 2 maanden voordat ik weer wat kon doen mijn hele schouders zaten er ook door vast. Ik denk echter dat dit kwam door computerwerk (RSI) en niet trainen. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
|
|
|
|
Dolsey
-
Total Posts
:
1193
- Scores: 43
-
Reward points
:
894
-
|
wo 24-mrt-10 09:02
( permalink)
ik doe ook the behind the neck press en dippen maar das geen probleem voor mij
Every One Is Born a Nobody! Its Up To You If You Become A Somebody!
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
wo 24-mrt-10 11:11
( permalink)
Espi Dippen is helaas helemaal een no-no Dwz. met het volle lichaamsgewicht.. beetje 'fat man dips' dwz. met een assisted dip machine of vanaf een verhoging met voeten op de vloer dus maar heel laag totaal gewicht is meestal geen probleem. Misschien licht het aan je kracht en kun je de beweging niet goed controleren met volle gewicht. Ik doe ze zelf nog alleen met een rubbere band en dat gaat nog goed met de schouders.
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14757
- Scores: 89
-
Reward points
:
1405
-
|
wo 24-mrt-10 16:51
( permalink)
Nooit problemen gehad bij behind the neck presses. Pulls voelen niet lekker aan. Niet dat het verkeerd aanvoelt, maar front voelt veel natuurlijker. Bij presses is dat verschil veel minder groot in mijn geval.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
do 25-mrt-10 14:42
( permalink)
Ik krijg zelf lichte pijnen op den duur als ik echt zwaar ga, en dan tot max 6 reps. Hogere herhalingen en niet tot failure gaan vind ik dan wel te doen en is dan bij mij ook niet blessure gevoelig. Ik heb dus nee gestemd. Een goede uitvoering boven alles
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 25-mrt-10 15:26
( permalink)
Dolsey ik doe ook the behind the neck press en dippen maar das geen probleem voor mij behind the neck dippen? .. hmmm.. moet ik eens zien maar alles wat een beetje behind the neck is, is voor mij geen doen. ik ben niet flexibel in me schouders, nooit geweest ook.
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6343
- Scores: 124
-
Reward points
:
1829
-
|
do 25-mrt-10 19:03
( permalink)
Armen gaan naar achter, dus dippen is meer een BTN dan front oefening Wat je zegt over flexibiliteit is volgens mij ook in 90% van de gevallen dat mensen klachten ondervinden de oorzaak. Ik heb eens zitten neuzen en kan eigenlijk geen onderzoek vinden waaruit naar voren komt dat bij "normale" schoudermobiliteit blessures aan het schoudergewricht oplevert. Wat je veel al leest is dat de aanname gedaan wordt dat het zo is en dat adh van die aanname naar andere zaken wordt gekeken (bv ineffectiviteit). Als ik trouwens de poll doorlees (op DBB heb ik'm ook geplaatst) geeft het gros aan dat de spier zelf problemen geeft (meestal door stijfheid, iets wat ik zelf ook ondervind waneer ik de oefeningen een tijdje niet doet) . Aantal trainee dat aangeeft daadwerkelijk problemen te ondervinden aan gewricht op kapsel is heel klein. Ik denk dus dat het hele BTN is slecht voor je schouders verhaal alleen opgaat voor mensen die al problemen met hun schouders hebben. Verglikbaar met het squaten is slecht voor je knieën verhaal.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|