Babybel on BF
Author Message
Babybel

• Total Posts : 6
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Babybel on BF di 14-jul-09 17:21 (permalink)
0
Hallo allemaal,

Ik lees al heel lang mee op dit forum, maar heb zelf wat specifieke problemen welke ik in geen een ander onderwerp ben tegengekomen.
Ik zal eerst maar wat info plaatsen en dan mijn vragen.
Leeftijd 43
Lengte: 1.76 cm
Gewicht 71 kg.
Vetperc. 31,5 (volgens zo'n apparaat wat je in je handen moet houden, van Soehne)
Taille: 78 cm
Borst: 98 cm
Heup: 100 cm
Schouders: 108 cm
Bovenbeen: 55 cm
Bovenarm: 29 cm

Ik doe sinds een week of 8(weer) aan krachttraining, 4 x in de week.
Ik gebruik alleen dumbels en een swissball.
De ene dag doe ik benen, buik en rug, dan een dag bovenlichaam, 1 dag rust, dan weer benen en buik, dag erna weer bovenlijf en dan 2 dagen rust.
Cardio ben ik aan het opbouwen naar 3 keer in de week 45 minuten.
Ik moet dit echter rustig aan doen daar ik helaas in beide knieën een slijmbeursontsteking heb.
Ik rijdt ook nog een keer in de week paard (heel goed voor de abductors)
Verder ben ik een hypermobieltje, ofwel lange pezen en dus erg lenig.
2 x in de week doe ik mijn benen, billen en buik:

Stiff legged deadlift 3 x 10, 2 x 20 kg (dus per dumbell 20 kilo toegevoegd gewicht, dumbell zelf tel ik niet mee, als ik die wel mee tel kom ik op 20 kilo, dus 44 kilo in totaal)
Squats 3 x 10, 10 kilo per dumbell
Lunges 3 x 10 5 kilo per dumbell, met laag bankje waar ik mijn voet op zet en dan de oefening doe
En voor mijn rug: Dumbell Bent over Row: 3 x 10, 10 kilo per dumbell
Reversed crunches 3 x 15, met gestrekte benen en aan iedere enkel 1 kilo
Side crunches 3 x 15, met benen van de vloer en ook met 1 kilo per enkel

2 x in de week schouders, triceps, biceps en borst:

Shoulder press 3 x 10, 3,5 kg per dumbell toegevoegd gewicht
Lateral raise, 3 x 10, 3,5 kg
Seated rear lateral raise, 3 x 10, 3,5 kg
Standing triceps extension 3 x 10, (1 dumbel dus), 9 kg
Biceps curl 3 x 10, 7,5 kg
Bench press (op swiss ball) 3 x 10, 10 kg kg
Fly (op swiss ball) 3 x 10, 5 kg

Ik wil terug in vetpercentage, en dat lukt dus niet.
Ik kan niet eten met het 3 g kh per kg lichaamsgewicht, 2 g eiwit en 1 gram vet, daar ik een jaar lang aan de corticosteroiden ben geweest, en mijn stofwissseling nog steeds erg laag is.
Op trainingsdagen maak ik een shake met kwark, yoghurt en wey, als extra voeding.
Overige dagen probeer ik 5 x per dag te eten, met veel magere melk en tonijn op water of kipfilet.
Als ik boven de 1600 kcal ga zitten, kom ik aan, en helaas niet in massa!
Na gebruik van dergelijke troep, corticosteroiden dus, duurt het een jaar voor je weer op je oude stofwisselingsniveau zit.
Iemand nog tips om toch lager in mijn vetpercentage te komen? Zou heel graag de 20% halen....

Met dank voor jullie hulp alvast!

Groeten,

Babybel

Woppie

• Total Posts : 436
    • Scores: 2
    • Reward points : 662
    RE: Babybel on BF di 14-jul-09 21:52 (permalink)
    0
    1600 caloriën en dan aankomen met zo'n trainingsschema? Gelukkig zitten hier een aantal die meer in voeding thuis zijn dan ik ben.
    Waar je dus ook meer hebt dan aan mij. Ik ben 1.70 bij plm 60 kilo. Als ik minder dan plm 2.500 eet val ik af! Het lijkt erop dat het wellicht aan de corticosteroïden ligt? Geen idee.
    Zou het wel leuk vinden iets meer van je te lezen, bij "voorstellen" "?
    everyday a new challenge

Babybel

RE: Babybel on BF wo 15-jul-09 13:20 (permalink)
      0

ORIGINAL: Woppie

Zou het wel leuk vinden iets meer van je te lezen, bij "voorstellen" "?

Heb me suf gezocht, maar kon ik geen van de subfora een voosteldraadje vinden.
      Vandaar dat ik hier een vrij uitgebreid verhaal heb neergezet
      Zou eigenlijk niet goed weten wat nog meer te vertellen, alles staat er in (tm mijn maten toe!)knipoog

sis

• Total Posts : 30834
        • Scores: 605
        • Reward points : 2055
        RE: Babybel on BF wo 15-jul-09 14:52 (permalink)
        0
        klik de meeste mensen openen hier een topicje om zich voor te stellen. blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Miepie

• Total Posts : 903
          • Scores: 14
          • Reward points : 678
          RE: Babybel on BF wo 15-jul-09 15:09 (permalink)
          0
          Al lees je dan al een poosje mee, toch nog een hartelijk welkom knipoog

Ik val met 2000 kcal per dag af. Ik zit op 30% eiwit, 40% koolh en 30% vet op een maximum van 2000 kcal en val daar mee af. Als ik me aan dat schema houd dan hè. Dat wil nog wel eens het probleem zijn super blij

Wel heel lastig als je bijna niet eet en toch niet afvalt met zo'n trainingsschema. Dat lijkt me heel frustrerend.
          Waarom kun je eigenlijk niet eten met 2 gr eiwit en 1 gr vet? Is dat niet goed voor je gezondheid na die corticosteroiden?

Eiwit is juist een voedingsstof dat meer energie verbruikt om te verteren dan het aan energie oplevert. Dat zou dus juist je stofwisseling op moeten kunnen krikken.

Succes met je zoektocht naar de oplossing.

lucy

• Total Posts : 82
            • Reward points : 781
            RE: Babybel on BF wo 15-jul-09 16:12 (permalink)
            0

ORIGINAL: Miepie
            Eiwit is juist een voedingsstof dat meer energie verbruikt om te verteren dan het aan energie oplevert.

Mmm, niet méér toch? Wel een hoger percentage in vergelijking met kh of vet (dacht 30% ofzo), maar niet meer dan het aan energie levert. Dacht ik? Meer eiwitten krikt idd wel je stofwisseling op.

Miepie

• Total Posts : 903
              • Scores: 14
              • Reward points : 678
              RE: Babybel on BF wo 15-jul-09 16:32 (permalink)
              0
              Ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken hoor blij, maar dit is wat mij verteld is bij een koolhydraatbeperkt dieet.
              Dat het meer ernegie kost voor de vertering dan bij de vertering van vet en koolhydraten is in elk geval zeker. Laten we het daar dan maar op houden knipoog

pipi

• Total Posts : 2299
                • Scores: 2
                • Reward points : 655
                RE: Babybel on BF do 16-jul-09 13:39 (permalink)
                0
                Hoe zwaar is jouw trainingsschema voor jou? Ben je kapot op na afloop, loop je fluitend de zaal uit, zou je nog een rondje kunnen?

Over de werking van corticosteroiden weet ik niet genoeg om daar iets over te zeggen qua voeding. Wel heb ik zelf van nature een erg lage stofwisseling, die zelfs met 5 a 6 maaltijden per dag niet vooruitging. Bij mij helpen twee dingen en de combi doet wonderen; hardlopen en geen kh eten.

Pipi neemt risico's .Punt. ~ SheRu

Espi

• Total Posts : 21401
                  • Scores: 147
                  • Reward points : 1810
                  RE: Babybel on BF do 16-jul-09 13:46 (permalink)
                  0
                  Corticosteroïden zijn geen fijne middelen en 1 van de dingen die ze vooral veroorzaken is een enorme vochttoename.
                  Het kan dus zijn dat een deel van je probleem eenvoudigweg een overmaat aan vocht is en niet zozeer dat je stofwisseling te laag is.

Anderzijds, cortisol is 1 van de corticosteroïden en dat heeft een bekend nadelig effect op pogingen gewicht te verliezen.

Miepie, het thermogene effect van eiwit is heel hoog, veel hoger dan dat van KH en vet. Het is pertinent niet waar dat eiwit dan geen calorieën oplevert, dat is gewoon 4 kcal per gram. Maar ongeveer 25% van die energie gaat dus als warmte verloren. En dat is toch al dikke winst.
                  Het andere voordeel van eiwit is dat het heel erg verzadigt, dit in tegenstelling tot KH, dus het is niet zo handig om 3g KH/kg lichaamsgewicht te gaan eten.. dat is alleen gunstig voor mensen die al slank zijn en heel actief en ook geen probleem met insuline resistentie.
                  KH laag houden en eiwitten hoog heeft voor wie wel een probleem met insulinegevoeligheid heeft een heel gunstig effect..

Daarnaast.. niet eens zozeer hardlopen maar wel bezig blijven.. fietsen, wandelen, extra vaak stofzuigen (ahum) etc. Dingen die niet veel energie kosten maar op de duur wel aantikken.

Babybel

RE: Babybel on BF za 18-jul-09 21:06 (permalink)
                    0
                    @ Pipi, Neuh, zou daarna nog wel een rondje kunnen, maar ben bang dat dat meer met wilskracht dan met spierkracht te maken zou hebben!

Ik train sinds eind februari, na een jaar niets te hebben kunnen doen. Ik heb het idee dat ik redelijk snel groei.
                    Met de Bench Press op de Swiss Ball zit ikbijvoorbeeld inmiddels op 10 kilo per dumbell ipv de 10 in totaal waarop ik zat.
                    Overigens wel nog maar 3 x 6 reps....
                     Met alle schouderoefeningen zit ik inmiddels op de 4 kg per dumbell aan gewicht, en met squatten inmiddels aan de 15 kg per dumbell
                    Eigenlijk heb ik geen idee wat 'normaal' is voor vrouwen om aan gewicht te tillen.
                    Ik vind zelf dat ik al best zwaar til maar misschien lacht iedereen zich wel rot om die gewichtjes van mij!

@Espi, ik ben sinds december 13 kilo aan vocht en ook vet kwijtgeraakt.
                    Ik had het syndroom van Cushing ontwikkeld en bijbehorende vet en vochtopslag op met name buik, rug (ik leek wel de  6maanden zwangere versie van de gebochelde van de Notre Dame) en gezicht.
                    Maar nu sta ik al zeker 3 maanden stil. En dat frustreert enorm.

Enfin, maar gewoon doorploeteren, het gaat me verdorie toch ooit lukken om die 7 kilo vet die ik nog teveel meesjouw weg te werken!

Groeten,

Babybel

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                      • No New Messages
                      • Hot Topic w/ New Messages
                      • Hot Topic w/o New Messages
                      • Locked w/ New Messages