Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay
Author Message
Wreckless

• Total Posts : 12553
  • Scores: 19
  • Reward points : 1250
  • Status: offline
Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay ma 06-sep-10 00:16 (permalink)
4

Volgens Glenn is enkel isometrisch trainen van de onderrug net zoiets als enkel isometerisch trainen van de benen: niet optimaal. Hij raadt dan ook de échte back extension aan en wat wij back extension noemen is eigenlijk een back raise.

Meningen?
<message edited by SheRu on ma 06-sep-10 09:33>
[]======[] []======[]
I guess God wanted to make
something ugly but in great shape
[]======[] []======[]

ErEf

• Total Posts : 12431
    • Scores: 108
    • Reward points : 1311
    Re:Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay ma 06-sep-10 12:46 (permalink)
    0
    vet gave gym man! het filmpje is ook in 720hd te zien! Leuke pet ook. Mijn pet raakte ik kwijt vorige week in Walibi verdrietig
    back extension doe ik op de wc..

maar het klopt wat ie zegt. bij deze oefening moet je opletten dat je met je hele rug werkt. dat je niet alleen je heupen als scharnierpunt gebruikt

Luppie

• Total Posts : 2306
      • Scores: 59
      • Reward points : 924
      • Status: online
      Re:Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay ma 06-sep-10 12:52 (permalink)
      0
      Idd goed gezegt, Op dezemanier pak je ookjuist de spieren aan die de rugwervel bij elkaar moet houden en die pak je niet aan met zware compounds volgens de fisio. Ofjuist te zwaar (wat de fiso bedoelde?) hier lagen ok mijn rugklachten die weren niet vebeterd door zware compounds maar juist verslechterd omdat het te zwaar is dan wat die kleinste spieren kunnen verdragen.
      WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

ErEf

• Total Posts : 12431
        • Scores: 108
        • Reward points : 1311
        Re:Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay ma 06-sep-10 13:02 (permalink)
        0
        ga maar eens goodmornings doen. op het moment dat je voorover gebukt staat met het gewicht in je nek, komt je errector spinae goed aan 't werk.

sis

• Total Posts : 30125
          • Scores: 495
          • Reward points : 1758
          Re:Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay wo 08-sep-10 22:51 (permalink)
          0
          Ik ben er nog niet helemaal uit wat me beter lijkt. De positie van de stang vind ik wel hoog in de nek trouwens.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Hermanus

• Total Posts : 10390
            • Scores: 954
            • Reward points : 1766
            Re:Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay wo 08-sep-10 23:40 (permalink)
            0
            Heel eerlijk, ik snap er geen zak van wat hij nou eigenlijk wil zeggen, het lijkt mij logisch dat je bij de meeste hypextensiemachines moet proberen om je heupen uit te schakelen of in elk geval vanuit je onderrug te bewegen, niks bijzonders en niks nieuws.

Dus wat is het punt nou????

Ik vind het eigenlijk gewoon allemaal waardeloze apparaten op 1 na die ik vroeger wel eens tegen kwam, waar je dus onder een gewicht zit met je bovenrug met je benen gefixeerd en dus puur alleen vanuit je onderrug omhoog komt, of en daar zweer ik bij ik doe gewoon goodmornings.

Testiculos habet et bene pendentes  
            Why train heavy?
            Why stack plates?
            Why bend bars?
            Why train insane?

Because
            I f**king can

Marcus

• Total Posts : 6582
              • Scores: 220
              • Reward points : 1540
              Re:Back extensions vs back raise volgens Glenn Pendlay do 28-okt-10 12:12 (permalink)
              0
              Back Raises verschillen van goodmornings in het feit dat de krachtcurve anders is.
              Bij Back raises heb je de meeste weerstand als de heuphoek ~180 graden is en nauwelijks weerstand bij ~90 graden.
              Bij Goodmornings heb je meeste weerstand bij een heuphoek van ~90 graden en bij ~180 graden juist nauwelijks weerstand.

Is misschien niet heel bijzonder, maar sprekend voor mezelf train eigenlijk nooit met KT onderrug anders dan isometrisch. Dynamisch leek me nooit zo'n goed idee, omdat wervelkolom IMO niet gemaakt is voor heel veel mobiliteit. Daarnaast draagt isometrische kracht ook over naar dynamische kracht binnen een klein ROM gebied rond de positie waarin je die isometrische kracht traint. Dus bijvoorbeeld: train je isometrische beenkracht bij een knieholte hoek van 90 graden, dan zal je ook wel wat kracht ontwikkelen tussen de 85 en 95 graden, maar overdracht naar het gedeelte van het ROM dat ver daarbuiten ligt zal minimaal zijn.

Toch misschien es interessant om mee te experimenteren, met name op het bovenste (thoracale) gedeelte wervelkolom errectors zou ik wel es accent willen leggen.

No-Nonsense Training Forum: http://www.no-nonsense-training.tk/

There is only one path that will take you past pain and fear...unfortunately that path is directly through them. So either lean into pain and fear or become overwhelmed by them.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                • No New Messages
                • Hot Topic w/ New Messages
                • Hot Topic w/o New Messages
                • Locked w/ New Messages
                • Locked w/o New Messages
                • Read Message