Beginnen met fitness

Author
SybrenB
Feather Weight
2016/05/22 01:47:41 (permalink)
0

Beginnen met fitness

Hey,

Ik wil graag beginnen met fitnessen maar, ik weet juist niet wat te doen om te nemen, sommige zeggen natuurlijk is het beste en geen shakes of andere... Maar de dag van vandaag zie ik iedereen wel shake drinken. Je hebt er ook zodanig veel verschillen in bv. creatine, proteine,... Maar wat is het beste om te nemen?
Ik ben namelijk 1m73 en 59kg, dus een smal ventje. Ik ben niet tevreden met mezelf en daar wil ik verandering in maken.
Heb je tips voor me hoe ik sneller wat kan zien aan me lichaam? Een product die je me aanraad?

Mvg, SybrenB

2 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Beginnen met fitness 2016/05/25 16:53:12 (permalink)
    0
    Als je nog maar net begint zijn je grootste uitdagingen geduld hebben blij en je voeding in orde maken. Dat wil zeggen dat je voldoende eiwitten uit je voeding moet halen, en goede vetten. Koolhydraten zijn minder van belang.
    Shakes komen in beeld zodra je eiwitbehoefte zo groot wordt dat het lastig bij elkaar te eten is, of wanneer je het wat makkelijker wilt maken voor jezelf. 

Voldoende eiwitten dat zou in jouw geval zo rond de 90 tot 150 gram per dag zijn. Maar let op, een stuk kip van 100 gram bevat maar een kleine 25 gram eiwit. Dus je verkijkt je al snel op de hoeveelheden. Andere goede bronnen zijn tonijn, zalm, eieren, avocado. Afijn, daar is voldoende over te vinden als je rondneust op het forum of internet. 
    3XL
    Senior Moderator
    Re: Beginnen met fitness 2016/06/04 15:46:34 (permalink)
    0
    Shakes ed zijn gewoon een makkelijke manier om aan de nodige voedingsstoffen te komen, niet meer en niet minder.

Ja, het is het best als je begint, zeker als beginner, je macro/micronutriënten uit "gewone" voeding te halen, maar als dat om wat voor reden dan ook niet lukt is het prima om aan te vullen met supplementen. Sterker nog, persoonlijk vind ik een goed eiwit supplement en een multi vit/min bij de standaard voeding van iedere sporter horen en zie ik deze zaken niet eens meer als supplementen.
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0