Hoi allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een topic met vragen had geopend. In die tijd vooral veel groepslessen gevolgd, omdat ik die apparaten echt zat was en toch geen resultaat zag... Echte krachttraining wilde ik wel graag, maar durfde toch niet zo goed tussen de jongens/mannen te gaan staan klungelen. Bij ons zie je in het krachthonk werkelijk nooit een vrouw, wist dus ook niet hoe er gereageerd zou worden als ik er dan ineens tussen kwam staan...
Nu waren er een tijdje terug bijna geen mannen en kwam de instructeur (precies de goede, die ook altijd in het krachthonk helpt

) mij vragen of alles goed ging. Toen heb ik hem maar snel gezegd wat ik graag wilde en volgens mij vond hij het zelfs wel leuk! Hij heeft me goed geholpen en alvast wat oefeningen laten zien voor het bovenlichaam, de volgende keer zou hij nog meer laten zien, ik hoefde het maar te vragen. Nu durfde ik het wel als er bijna niemand was, nog wat onwennig, maar veel was toch ook wel vertrouwd van de BodyPump.
Nou, gisteren wilde ik weer, ik dacht vrijdagavond is het altijd rustig, was het toch vrij druk. Nog even getwijfeld, al mijn moed bij elkaar geraapt, muziek keihard aangezet en gewichten gepakt.

Er werden wel wat verbaasde/nieuwsgierige blikken geworpen, volgens mij, maar als ik mijn mp3-speler maar hard genoeg heb staan, merk ik toch minder van mijn omgeving, heeft echt geholpen! Achteraf ben ik echt blij dat ik het heb gedaan en zie me binnenkort ook nog wel squatten enzo. Ik heb nu wel zoiets, als die mannen het doen, waarom ik dan niet? Vond het echt onwijs leuk om tussen de mannen naar gewichten te zoeken enzo, haha! Ook heb ik vandaag meteen spierpijn (terwijl ik nog heel weinig gewicht had gebruikt, is nog even zoeken naar het juiste gewicht), dus dat motiveert wel.
Maargoed, nu heb ik ook een goed schema nodig, zal die instructeur ook nog eens vragen. Wat kan ik dan het beste zeggen? Dat ik als een man wil trainen, massa wil?

Ik ben niet bang voor spieren, wil ze juist graag, en minder vet, zodat je ze ook nog ziet.
Ik ben van plan om 2x per week KT te doen, wil namelijk ook nog groepslessen blijven volgend, omdat ik dat gewoon nog heel erg leuk vind. Pump/Attack/Step, maar dat kan dan gewoon als cardio toch? In plaats van de crosstrainer etc.
Deze oefeningen heb ik tot nu toe (ook wat apparaten):
Leg press (hier kan ik dan het best bij squatten of lunges bij doen, denk ik?)
Bent-over row
Machines: seated row, optrekken op zo'n plankje zeg maar, met contragewicht of pull down (zo'n stang)
Bench press
Shoulder press
Side raise
Dumbell curl
Buikspieren op een matje of ook op een machine
Moest de namen opzoeken, dus hoop dat ze kloppen... Wat moet ik hieraan toevoegen/weglaten om een goed schema te krijgen? Oja, ik doe 3x 12 hh, gebruik losse gewichten dus nog geen barbell.
Ben echt heel enthousiast en heb er veel zin in, echte KT. Vind het echt stoer, haha en snap ook niet dat ik het nooit durfde.

Ik hoop dat ik nu dan ook eindelijk wat gespierder wordt.
Wat ik trouwens ongeveer eet (wordt het wel een lang bericht zeg...):
's ochtends: bakje kwark, klein handje muesli en wat fruit/ boterham met tahin en huttenkase (rare combinatie, maar vind het echt lekker!)/ beker melk -> ik ruil ook vaak iets voor bakje havermout/ ei (gebakken of gekookt)/ nog een boterham
's middags, verdeeld over drie pauzes: vier boterhammen met 30+ kaas, pindakaas, tahin/ appel
rond 4 uur: iets van bakje kwark/ ei/ vis/ noten/ melk
's avonds: vaak recepten met rijst of pasta en groente, vis en soja
voor het slapen: 250 gram kwark
Volgens mij was dat het gemiddeld wel, brood, pasta en rijst is altijd volkoren. Dit is dan op dagen dat ik op school zit. En dan fiets ik ook nog ruim 20 km (laatste jaar gelukkig).
Hopelijk hebben jullie nog wat advies (vast wel, vorige keer werd ik ook echt goed geholpen!).
Alvast bedankt!
Groetjes Nadine