danique003
-
Total Posts
:
36
- Scores: 4
-
Reward points
:
52
-
Status: offline
|
Beginners houden vocht vast?
zo 18-sep-11 17:48
( permalink)
Hoi allemaal, Volgens mijn sportschool houd je vocht vast als je begint met KT of je trainingsfrequentie in ieder geval flink opschroeft. Dit zou komen omdat "je lichaam vocht vasthoudt voor je spieren". Dit zou één tot drie maanden kunnen duren en daarna stabiliseert de boel. Ik probeer dit na te zoeken op internet, maar kan er niks over vinden. Iemand een idee of dit waar is/kan zijn en of dit gebruikelijk is? En wat zou dat vocht dan voor je spieren moeten doen? Alvast bedankt!
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1634
-
|
Re:Beginners houden vocht vast?
ma 19-sep-11 09:32
( permalink)
Hoi, Ik train al jaren, afwisselend fanatiek en niet, en 's zomers minder omdat ik dan veel hardloop. Maar als ik flinke spierpijn heb als gevolg van heftige krachttraining houd ik ook altijd vocht vast. Volgens mij is dat een reactie van je lichaam als bescherming en omdat er veel hersteld moet worden. Als je een lichaamsdeel kneust of zo wordt het toch ook altijd dik: vocht!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
- Scores: 1110
-
Reward points
:
2061
-
|
ma 19-sep-11 10:07
( permalink)
Niet alleen als beginner, na 33 jaar trainen trek ik nog gewoon vocht de spieren in zoals het hoort en soms zou je willen dat het niet zo was. Pomp kan heel vervelend zijn tijdens het trainen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
danique003
-
Total Posts
:
36
- Scores: 4
-
Reward points
:
52
-
|
ma 19-sep-11 20:34
( permalink)
Ok, duidelijk. Vergelijking met blessure klinkt logisch inderdaad. Jammer dat de info van mijn sportschool niet helemaal lijkt te kloppen, maar er worden wel meer dingen geroepen die ik met een zak zout neem Thanks voor jullie reacties in ieder geval!
|
|
|
|