Ben ik goed bezig?

Author
Nathaliekehoningbieke
Feather Weight
2015/10/15 11:09:12 (permalink)
0

Ben ik goed bezig?

Ik ben 30 jaar, vrouw, 169 groot en weeg 57.
Ik heb een vetmassa van 27% en zou graag naar 20% gaan.

Mijn onderhoud is 1815 cal. Ik eet er nu 1400, ik geef dit in op myfitnesspal en zorg ervoor dat ik ongeveer op 40% koolhydraden zit, 30% vet en 30% eiwitten, is die verhouding goed?

Ik eet:

Onbijt: maaltijdvervangende shake van body en fit

Voormiddag (soms) : bv yoghurt, kwark of appel

Middag: omelet met soms magere bacon + soep of 50 gr havermout met ongezoete soyamelk of soms volkoren brood 3 sneetjes met mager beleg. (+soep)

Namiddag: een eiwitreep of appel en rijstkoek of kwark en gemengde noten

Avond: wat de pot schaft, weinig koolhydraden en altijd veel groenten en mager vlees

Avondsnack: soep of eiwitreep of appel of 1 stukje pure chokola of kwark

Verder zondig ik 1 keer in het weekend met bv frieten. Suiker probeer ik zoveel mogelijk vanaf te blijven. Een appel eet ik maar 1 x per dag.

Ik doe 2 keer in de week bodypump of bbb met cardio opwarming

Graag tips ) en ben ik juist bezig ?

4 Replies Related Threads

MDP
    Feather Weight
    Re: Ben ik goed bezig? 2015/10/15 11:36:02 (permalink)
    +1 (1)
    Wat ik zelf merk is dat de kleine dingen hem doen! Zoals de kleine ''snack momentjes'' na het (avond)eten, voor het slapen gaan etc. Als je de verleiding kan weerstaan en dit schema aanhoud, kwark met ongezoute noten eet in plaats van gezout, lijkt het me een prima begin, daarna zul je merken dat om echt onder de 20% te komen je meer zult moeten sporten en bacon etc zult moeten vermijden..

Succes!
    traininghome
    Feather Weight
    Re: Ben ik goed bezig? 2015/10/15 16:41:30 (permalink)
    +1 (1)
    Je moet er vooral voor zorgen dat je meer verbrand dan dat je eet.
    Dus je kan ook minder calorieën eten dan dat je verbrand.

meer spiermassa zorgt voor meer vetverbranding.
    met spierafname, zul je juist minder makkelijk je vetpercentage verlagen.

Nog een tip is vooral water drinken en geen frisdranken of vruchtensappen daar zitten namelijk heel veel suikers in.
    Nathaliekehoningbieke
    Feather Weight
    Re: Ben ik goed bezig? 2015/10/15 17:17:23 (permalink)
    0
    Oh maar ik eet ongebrande, ongezoute noten hoor.

Ik heb uitgerekend hoeveel caloriën ik nodig heb om 'hetzelfde ' te blijven. Dat is 1815. Ik eet er nu 1400 per dag, dat is dan toch minder dan dat ik verbrand?

Ik doe bodypump om aan een beetje meer spiermassa te geraken.

Ik drink alleen maar water en groene thee.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Ben ik goed bezig? 2015/10/15 20:20:58 (permalink)
    0
    Verhoudingen 40/30/30 vind ik prima. Een gezond vetpercentage voor een vrouw van 30 is 25% tot 27,5%. Dus hoe reëel je wens van 20% is? Wat je nog zou kunnen proberen is om het aantal maaltijden te verlagen (niet het aantal calorieën). Met zes eetmomenten op een dag, vraag je van je lichaam om zes keer de hele spijsvertering op gang te slingeren. Dan is je alvleesklier vooral bezig met insuline in je lichaam gooien om je bloedsuiker bij te stellen. Dan heb je kans dat je voedsel niet wordt benut voor energie (want dat had je nog zat van de vorige maaltijd), maar voor vetopslag. Daarnaast, als je alvleesklier wat meer rust krijgt dan komt ie ook aan andere taken toe, zoals het produceren van spijsverteringsenzymen. Mijn tips zijn dus het heroverwegen van het vetpercentage en maaltijdfrequentie verlagen. Ik vind je gewicht ten opzichte van je lengte trouwens niet hoog. Misschien kun je krachttraining proberen in plaats van pump. Door het hoge aantal herhalingen valt pump eerder onder cardio dan onder kracht. 
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0