Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
Status: offline
|
Ben weer gaan chinnen
do 05-mei-11 09:56
( permalink)
Ik ben weer druk bezig om mijn chinnen te verbeteren. Nu vraag ik mij sterk af als ik er goed aan doe om niet te veel reps te maken en wat meer setjes. En dan vooral de negative fase erg langzaam laten zakken +- 5sec. Hierbij wil ik dan op den duur gewichten gaan toevoegen en niet meer dan 5 reps gaan maken. Een beetje tussen de 1 en 5 reps blijven.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1785
-
|
Re:Ben weer gaan chinnen
do 05-mei-11 11:29
( permalink)
ik denk dat je best binnen een bepaalde tijdsduur zoveel mogelijk chins kan doen dus zet voor jezelf bv 15 minuten als doel, en probeer elke week meer reps te doen in het e-learning boek van joe de franco: "badass" staat ook manier om je chins te verbeteren
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1785
-
|
do 05-mei-11 11:41
( permalink)
ik heb het even opgezocht eerst zoek je uw chin up max uit dan start je met uw chin up max + 50% en elke week 10% erbij tot je + 80% gedaan hebt en de week erachter test je opnieuw je chin up max
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
do 05-mei-11 11:45
( permalink)
Dus max hh met langzaam laten zakken goed? Als ik het langzaam doe voel ik de lats zo goed namelijk. En ik heb echt het idee daar door sterker te worden (negative langzaam uitvoeren met bw oefeningen.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
zo 08-mei-11 10:46
( permalink)
Hoe meer je je herhalingen verdeelt over meerdere setjes, hoe meer rust je hebt en hoe meer je totaal kan doen. Voor massa discutabel, maar voor kracht werkt het wel goed. Dus bijv. elke dag 10x1hh. Als je dan nu bijv. 8 chins kan begin je zonder extra gewicht en doe je er elke keer 2,5kg bij per dag.
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2720
- Scores: 108
-
Reward points
:
2057
-
|
zo 08-mei-11 12:19
( permalink)
Chinnen is voor mij bijna onmisbaar in mijn schema, ik ga daar altijd heel goed op. Goede voor een wijde sterke, harde rug, maak soms wel 8 sets met tussen de 8-12 herhalingen, daar voeg ik dan soms ook nog gewicht aan toe. Vaak trekt ook al het vocht weg naar een paar flinke zware sets. Het aantal reps proberen op te bouwen Luppie en dus ook een aantal negatieve herhalingen maken, dan zul je het resultaat naar een tijdje vanzelf zien.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points