Ik heb twee vragen.
Ik ben wél voor stevige benen, maar mijn quadriceps hebben de neiging om richting de buitenkant bij de knie wat aan de forse kant te worden. Ben ik duidelijk?

Dat vind ik niet zo mooi. Je zult mij ook niet snel in een korte rok zien lopen
Kan ik mijn benen zó trainen dat ze over het gehele dijbeen wat meer massa krijgen en niet zo bij mijn knie? Of is dat nu eenmaal mijn bouw en spiergroei?
Hamstings en billen kunnen aan de andere kant wel wat meer hebben.
Ik train SQ, SLDL, sinds kort deadlift en lunges.
Ik train mijn benen niet zo zwaar. Ik vind het niet leuk en zwaar, maar het 'moet' nu eenmaal
Ten tweede: Het lijkt er op dat mijn menisci hun beste tijd hebben gehad. Ik heb na een body combat training nog twee dagen een moe/zwaar gevoel in mijn knieën. Kan dan ook moeilijk omhoog komen als ik op mijn hurken zit en bij mijn rechter knie heb ik het gevoel dat er ruimte op mijn knieschijf zit.
Na rust heb ik er bij een SQ geen 'pijn' aan. Daarna weer wel en gaat op staan na hurken weer moeizaam.
Pijn is een groot wordt, maar ik vóel mijn knieën.
Ik wil het even aankijken voor ik naar een arts ga. Misschien dat ik het zelf met gedoseerd bewegen kan verminderen. Wandelen (met de hond) met het bewust neerzetten van de benen, lijkt te helpen.
Vraag aan jullie. Hoe kan ik mijn benen trainen en tegelijkertijd mijn knieën ontzien? Of gaat dat niet samen?