|
Author |
Wimbo19
-
Total Posts
:
44
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
[Beoordelen] Nieuw massa schema
wo 30-jun-10 20:36
( permalink)
Goedendag, De sportschool houder bood mij aan om een schema te gaan volgen die hij voor mij samen ging stellen. Na een ander halve week is hij dan eindelijk klaar en heb ik eens gekeken naar wat hij zoal in gedachten heeft. Hier onder laat ik jullie het complete schema beoordelen. Graag de plus en minden even bespreken. Ook als jullie het totaal niets vinden, even een comment met de reden hiervoor. Split schema, 3x per week, Massa Herhalingen: 12 - 10 - 08 progressief Intentie 85% - 90% - 95% Rust: 2 - 3 - 4 minuten Uitzondering: Buik » duur training Intentie 60% - 65% Rust: 1,5 minuten Volgorde: 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1 etc. Dag 1 Biceps Dumbell Curl Barbel Curl Biceps Machine Lat Pull Down Cross Pull Over Zagen (weet niet wat ie er mee bedoelt) Dumbell Pull Over Leg Curl Reverse Legg Lift Abducation Abducation Wrist Curl Reverse Wrist Curl Dag 2 Triceps Kick-back Triceps Extension Dumbell Press Fly Peck-Deck Bench Press Standing Calf Rais Calf press Dag 3 Fly's 90 Frontal Dumbell Raise Side Dumbell Raise Seated Pully Rowing Reverse Fly (machine) Back Extention Squad Legg Press Ik heb het gewoon overgenomen vanaf het a4'tje. Al vast bedankt !
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
Re:[Beoordelen] Nieuw massa schema
wo 30-jun-10 21:31
( permalink)
Wat een balleschema gozer. Dat armen vooraan in een workout geplaats worden vind ik al erg, als je dan vervolgens borst gaat doen en je pakt de compound als laatste oefening vind ik nog absurder. Hetzelfde verhaal voor dag 3 met squat, de oefening in de training waarmee je de meeste spieren gebruikt doe je pas na 6 andere oefeningen. Ik raad je aan om geen schema's meer van die sportschoolhouder te hanteren. Hij mist de complete basis: - Zware compounds om mee te beginnen - Isolatie is voor erbij, de grote compounds gain je op Wat bedoel je btw met 85%-90%-95% ? normaliter hanteer je percentages van je 1-rep max. Dus bijv. 12hh. is voor de meeste mensen 70% van het 1rm. Hoe wou je de gewichten gaan verhogen elke week? Kan je door alleen goed te eten wel elke week je gewichten omhoog gooien?
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
10952
- Scores: 1110
-
Reward points
:
2061
-
|
wo 30-jun-10 23:31
( permalink)
Ik ik ik zucht laat ook maar, ik begin er nie meer aan en het ergste is nog dat de man sportschoolhouder is. Beste Wimbo, volgens mij heb ik mij al eerder niet zo heel positief over jou sportschoolhouder en schema's uitgelaten en blijkbaar heeft het geen zin. Koop een paar fatsoenlijke trainingsboeken en lees je goed in hier op het forum dat is het beste advies wat ik je kan geven. Iemand die dergelijke schema's maakt moeten ze de sportschool maar afnemen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Wimbo19
-
Total Posts
:
44
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
do 01-jul-10 01:32
( permalink)
Dankje voor de reacties. Ik begrijp dat ik nogal erg actief op dit forum ben en dat ik soms of altijd zeurend over kan komen. Dit is totaal niet mijn bedoeling, want ik wil net als alle andere mensen hier... het beste voor mijn lichaam. Door middel van veel dingen uit te proberen en reacties te lezen, probeer ik wat informatie op te doen. Ik ben erg slecht in het begrijpend lezen van grote lappen text, en moet dus maar een andere manier vinden om iets te leren. Qua schema en teksten hier boven heb ik ook maar even letterlijk van dat papiertje overgenomen. Dus wat er bedoeld word met aantal percentages etc. moet je mij niet vragen. Ik weet natuurlijk wel wat het allemaal inhoud, maar kan daar moeilijk een hele uitleg aan vast plakken. Ik probeer enorm mijn best te doen. Meer als dat kan ik momenteel niet geven. Voor de één gaat het allemaal net iets makkelijker dan voor de ander. Daarnaast wil ik ook even mededelen dat jullie misschien niet door hebben hoe zeer ik het op prijs stel wanneer er weer reacties worden geplaatst. Dat schema gaat de prullenbak in, en ik zal mijn sportschoolhouder wel even met de neus op de feiten drukken (ook al zijn het jullie meningen). Bedankt !
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4763
- Scores: 88
-
Reward points
:
1647
-
|
do 01-jul-10 07:59
( permalink)
begin eens met een 3-dagen schema in de week dag 1: borst schouders triceps dag 2: benen dag 3: rug en biceps Gebruik veel samengestelde oefenigen (bench press, dips , military press, deadlift,squat,...
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
do 01-jul-10 08:53
( permalink)
Wimbo19 Dankje voor de reacties. Ik begrijp dat ik nogal erg actief op dit forum ben en dat ik soms of altijd zeurend over kan komen. Dit is totaal niet mijn bedoeling, want ik wil net als alle andere mensen hier... het beste voor mijn lichaam. Door middel van veel dingen uit te proberen en reacties te lezen, probeer ik wat informatie op te doen. Ik ben erg slecht in het begrijpend lezen van grote lappen text, en moet dus maar een andere manier vinden om iets te leren. Qua schema en teksten hier boven heb ik ook maar even letterlijk van dat papiertje overgenomen. Dus wat er bedoeld word met aantal percentages etc. moet je mij niet vragen. Ik weet natuurlijk wel wat het allemaal inhoud, maar kan daar moeilijk een hele uitleg aan vast plakken. Ik probeer enorm mijn best te doen. Meer als dat kan ik momenteel niet geven. Voor de één gaat het allemaal net iets makkelijker dan voor de ander. Daarnaast wil ik ook even mededelen dat jullie misschien niet door hebben hoe zeer ik het op prijs stel wanneer er weer reacties worden geplaatst. Dat schema gaat de prullenbak in, en ik zal mijn sportschoolhouder wel even met de neus op de feiten drukken (ook al zijn het jullie meningen). Bedankt ! Maar goed dan dat jij toch hiero bent en het schema post. Wat dit is niet zo'n verstandig schema wat al werd verteld. Het is belangrijk dat jij als eerst de basis oefenignen doet zoals squat bench bor military press enzv. Verder na zo'nbasis oefeningen of na 2 vandie basis oefeningen of somswel 3, dan doe je pas isolatie oefeningen zoals flyes,sideraises, legetentions legcurl enzv. Om het makkelijk te maken eenisolatie oefeningen is eenoefeningen waar bij jij 1 gewricht beweegt en niet meerdere. Pas hier na is het beter om armen te pakken. Zelf doe ik buik en kuiten wel eens tussendoor vooral als ik borst en schouders op één dag train, ik kan mijnschouders vaak 100% belasten als ikna borst nog ff wat kuiten of buik doe en dan pas de schouders.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|