Hey Luppie,
Schouders reageren meestal goed op hogere reps. Vergeet dat hele zware gewicht even, dat heeft je tot nog toe nog niet gebracht wat je wilt, dus waarom zou dat nu opeens veranderen...
Ik heb gemerkt dat mijn schouders, en de rest vijn mijn lichaam, veel beter reageren op hogere reps, zo tussen de 12 en 20 (ja, dat brandt lekker...). Train de rest van je lichaam gewoon zoals je nu doet, maar pak je schouders twee keer per week met hogere gewichten.
O ja, voor de zijkanten van je schouders kan ik je wide-grip upright rows aanraden. Pak een EZ bar (zo'n gekrulde stang) op schoudersbreedte vast en trek deze omhoog door alleen je ellebogen omhoog te brengen tot ze parallel met de grond uitkomen.
Zorg er wel voor dat je je schouders zelf niet helemaal omhoog trekt (het is geen gewone upright row), maar dat alleen je ellebogen bewegen. Erg fijn! Met een kabel is dit trouwens ook heel leuk ;-)
Een leuke oefening voor de achterkant is cable rows met een hoge kabel en een brede stang. Staand uitvoeren, iets naar achteren hangen, en de stang naar je keel toe trekken met alleen je ellebogen.
Hoop dat je hier iets aan hebt!
Succes!!!
Ontdek De Waarheid Over Jouw Sixpack: Waarom Elke Dag Buikspieren Trainen GEEN SIXPACK Oplevert!
Verminder Je Middelomvang Met Centimeters In Drie Weken.
Download
De Waarheid Over Jouw Sixpack gratis op GIANT!'s website.