Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken.
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 23 of 23
Author Message
Luppie

• Total Posts : 2332
  • Scores: 59
  • Reward points : 1036
  • Status: offline
Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. do 09-sep-10 20:15 (permalink)
0
Hehehe thnx
Ik train iig 1 keer per week
upright rows gevolgd door zware db sideraises met bijna gestrekte armen. Ik doe dit eingelijk al best wel wat jaartjes maar nu ik alles heel goed op orde heb ga ik iig op de oefeningen er van vooruit. Ik ga trouwensalleen vooruit op oefeningen die ik boven de 6 hh maak ik heb zo'n idee dat minder reps nu ff geen efect meer voor mij heeft qwa kracht.

Vandaag nog een pr gezet op strikte sideraises en upright rows

bb Upright rows 9x47,5kg PR +2,5kg
En db sideraises 10x14 kg met getrekte armen VPR +2 reps

WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

milo

• Total Posts : 770
    • Scores: 8
    • Reward points : 835
    Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. za 11-sep-10 13:30 (permalink)
    0
    tip.
    probeer ook eens db lat raises met je armen in een hoek van 90 graden: met 12kg ofzo 2 sets to failure
    90 graden omdat dat zoiezo de sides isoleert; bij gewone sideraises kan je een beetje forceren zodat je toch weer meer op de achterste kop tilt, maar als je echt 90 graden houd is dat onmogelijk

ik doe ze het liefst zittend op een bench

Attached Image(s)

Robin R

• Total Posts : 35
      • Scores: 0
      • Reward points : 139
      Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. vr 01-okt-10 09:52 (permalink)
      0
      Hey Luppie,

Schouders reageren meestal goed op hogere reps. Vergeet dat hele zware gewicht even, dat heeft je tot nog toe nog niet gebracht wat je wilt, dus waarom zou dat nu opeens veranderen...

Ik heb gemerkt dat mijn schouders, en de rest vijn mijn lichaam, veel beter reageren op hogere reps, zo tussen de 12 en 20 (ja, dat brandt lekker...). Train de rest van je lichaam gewoon zoals je nu doet, maar pak je schouders twee keer per week met hogere gewichten.

O ja, voor de zijkanten van je schouders kan ik je wide-grip upright rows aanraden. Pak een EZ bar (zo'n gekrulde stang) op schoudersbreedte vast en trek deze omhoog door alleen je ellebogen omhoog te brengen tot ze parallel met de grond uitkomen.

Zorg er wel voor dat je je schouders zelf niet helemaal omhoog trekt (het is geen gewone upright row), maar dat alleen je ellebogen bewegen. Erg fijn! Met een kabel is dit trouwens ook heel leuk ;-)

Een leuke oefening voor de achterkant is cable rows met een hoge kabel en een brede stang. Staand uitvoeren, iets naar achteren hangen, en de stang naar je keel toe trekken met alleen je ellebogen.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Succes!!!
      Ontdek De Waarheid Over Jouw Sixpack: Waarom Elke Dag Buikspieren Trainen GEEN SIXPACK Oplevert!
      Verminder Je Middelomvang Met Centimeters In Drie Weken.

Download De Waarheid Over Jouw Sixpack gratis op GIANT!'s website.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
        Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 23 of 23

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
        • No New Messages
        • Hot Topic w/ New Messages
        • Hot Topic w/o New Messages
        • Locked w/ New Messages
        • Locked w/o New Messages