Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken.
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23
Author Message
Luppie

• Total Posts : 2306
  • Scores: 59
  • Reward points : 924
  • Status: online
Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 10:08 (permalink)
0
Ik weet het nog niet helemaal zeker wat hier voor de beste manier is.
Ik denk dat je deze spiergroep het beste in het begin van de week kunt trainen omdat je dan veel rust achter de rug heb (weekend lekker niets doen kwa training)

Wat ik ook denk is dat je deze spiergroep ook 2 keer per week kan gaan belasten.
In het begin van de week met iet te veel oefeningen maar wel lekker zwaar en
in het midden van de week na een dagje rust ook weer met niet te veel oefeningen en lekker tot uitputting.

Ik wil hier zelf ook wat aan gaan doen. Mijn borst loopt gewoon te ver voor op de schouders en wil mijn schouders bij trekken door borst voor een tijd wat minder oefeningen te doen en schouders 2 keer per week pakken op de borstdag (maandag) nog 2 schouderoefeingen extra en een vaste schoudersdag na een dag rust (donderdag).

Mijnschema ziet er nu zo uit.
Ma borst biceps
Di benen buik
Wo rust
Do schouders en triceps
Vr rug en kuiten.

Nu wil ik vana deze week het zo gaan doen.
Ma borst 3 oefeningen ipv 4 + 2 schouder oefeningen 1 press en facepulls en biceps

Di benen en buik

Wo rust

Do schouders 3 oefeningen voor-zijkant en triceps 1 press, up rows, db sideraises

Vrijdag rug, achterkant schouders (bentover sideraises) en kuiten.

za zo rust
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 12:36 (permalink)
    0
    Ik heb niet het idee dat ik dan te veel doe want qwa herstel lukt het nog prima gezien ik zo vaker heb gtraind. Dit wouik nog ff kwijt
    voor dat de commetaar komt van te veel. Ik vind alleen iets te veel alsik er door overtraind raak en of niet goed herstel en deze 2 dingen zijn niet het geval bij zo'n schema als dit. Mede ook omdat ik regelmatig een deload toe pas en om de 12 week ook nog eens komplete rust.

ErEf

• Total Posts : 12431
      • Scores: 108
      • Reward points : 1311
      • Status: offline
      Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 12:51 (permalink)
      0
      door je borst wat minder te trainen en je schouders iets meer kan je dat wel recht trekken. je moet iig wel opletten dat je je schouders, een klein spiergroepje, niet overtraint.
      btw.. heb je een ander gevraagd wat die er van vind? of post anders eens foto's (door een ander genomen)

milo

• Total Posts : 765
        • Scores: 3
        • Reward points : 674
        Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 13:18 (permalink)
        0
        Mijn ervaring is dat de achterstaande spiergroep sneller groeit door veel variatie in je oefeningen te steken zodat alle vezels op verschillende manieren belast worden.
        Ook iets minder gewicht nemen en de oefening heel traag en gecontroleerd uitvoeren belast lekker vind ik.

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 14:02 (permalink)
          0
          ErEf

door je borst wat minder te trainen en je schouders iets meer kan je dat wel recht trekken. je moet iig wel opletten dat je je schouders, een klein spiergroepje, niet overtraint.
          btw.. heb je een ander gevraagd wat die er van vind? of post anders eens foto's (door een ander genomen)

Ik heb idd wel eens reacties gekregen dat ik meer aan dacht aan mijn schouders moet geven terwel ik deze altijd net zo veel heb getraind als de rest wel. Alleen denk ik zelf dat het een genetisch iets is bij mij. Ik zelf zou de hele schouder partij gewoon groter willen zien omdat dit ook voor een groot gedeelte het fysiek van een bb bepaald.
          Groter schouders vind ik persoonlijk erg mooi en mogen wat mij betreft uit verhouding zijn met de rest als het maar te groot is dan, en niet te klein. Ik zal eens vragen of iemand er foto's van wil maken. Bovenkant borst bvb steekt ver buiten de schouders uit en heb dit liever gelijk bij een nermale houding. En met een pose dat ik d eborst laat zien mag de borst wel weer wat uitkomen maar dit hebik alzonder dat ik wat aan span.
          Achter kant schouders mogen ook beter. Mijn rug valt te veel op waardoor de achterste schouderkoppen weg lijken te zijn.

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 14:12 (permalink)
            0
            milo

Mijn ervaring is dat de achterstaande spiergroep sneller groeit door veel variatie in je oefeningen te steken zodat alle vezels op verschillende manieren belast worden.
            Ook iets minder gewicht nemen en de oefening heel traag en gecontroleerd uitvoeren belast lekker vind ik.

Thnx maar dat langzamere bewegen ga ik nog niet toepassen.
            Ik pak liever wat meer gewicht en train explosief (behalve de negative vase)
            Ik kan wel wat meer gaan afwsselen. BVB bij db sideraises 1 set voorlangs 1 set midden en 1 set met de db's wat achter mij. Op maandag een dbpress extra en achterkant schouders met facepulls en bij de rug dag (vrijdag) achterkant schouders met db sideraises. De scouderdag zelf blijft verder bijna het zelfde alleen 1 oef minder.

DennisW

• Total Posts : 2348
              • Scores: 20
              • Reward points : 589
              Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 16:15 (permalink)
              0
              ik zou schouders idd ook 2x per week pakken.....maar dan met lichtere gewichten en veel herhalingen

What we do in Life....Echoes in Eternity

Mijn log: http://forum.body-fitness.nl/Weer-aan-het-ijzer-m621980.aspx

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. ma 06-sep-10 17:12 (permalink)
                0
                Jah die optie had ik iig ook in mijn hoofd pak vandaag schouders na borst en biceps.
                Lekker hoog in reps. En donderdag de schouders met 1/6 voor de press

Cowgirl Herb

• Total Posts : 2647
                  • Scores: 21
                  • Reward points : 1008
                  Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 10:17 (permalink)
                  0
                  Overtrainen helpt in ieder geval niet. Je belast je schouders sowieso al als je borst (voorkant schouders) en rug (achterkant schouders) traint. Daarbij nog een schouderdag betekent dat je 3x in de week je schouders flink belast. De reden dat ze achterlopen kan ook zijn dat ze niet genoeg rust krijgen om te herstellen.
                  Don't underestimate the power of patience!

Hermanus

• Total Posts : 10390
                    • Scores: 954
                    • Reward points : 1766
                    Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 10:28 (permalink)
                    0
                    Ik zou per week omwisselen, in week 1 in zou ik drukwerk voor borst doen wat dus ook direct de voorste schouderkoppen belast en in die week  zou ik misschien nog wat frontraises mee pakken en in week 2 zou ik drukwerk doen voor de schouders en dan niet voor borst of andersom en zo krijgen je voorste schouderkoppen meer dan genoeg werk om te ontwikkelen in plaats van deze te overtrainen.

Ik zou wel wekelijks oefeningen doen met direct werk voor middelste en achterste schouderkoppen.

Testiculos habet et bene pendentes  
                    Why train heavy?
                    Why stack plates?
                    Why bend bars?
                    Why train insane?

Because
                    I f**king can

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 10:30 (permalink)
                      0
                      Datkan natuurlijk ook maar ik heb nooit meer blessures of rare pijntjes wat overtraining betreft. Ik denk zelfdat als ik geen schouders meer er bij zaldoen dat het dan helemaal niets word met mijn schouders. En trust me mijn schouder overtrain ik niet door 2 extra oefeingetjes in de week gezien ik mijn schouders ook apart 2 keer per week heb getraind dus nog meer volume heeft gehad dan wat ik nu krijg. Geen schouder training in mijn systeem gaat iig niet werken voor een bb die juist puur om zijn fysiek geeft en zal niet goed zijn voor zijn fysiek wantdan gaan ze na mijn eigen idee  nog verder achter lopen.

Ik blijf sowiso standaart een aparte schouderdag doen en een aparte borstdag.
                      Dit mag en kan gewoon niet te veel zijn want dan had ik daar al lang last van moeten hebben blessure's of een minder goed herstel en dit heb ik beide niet.
                      Zolas gisteren heb ik nog borst getraind en achteraf nog schouders en had nog niet ht idee dat ik mijn voorste koppen te veel aan het belasten ben.

Hermke als ik om de week alleen presses ga doen voor borst of alleen schouders
                      dan heb ik helemaal geen kompleet schema meer want dan mis ik per 7 dagen een spiergroep en ouw ik na mijn idee alleen nog maar minder bovenlichaam op
                      of zie ik dit verkeerd ?

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 11:36 (permalink)
                        0
                        Ik denk persoonlijk dat ik toch iets meer voor de schouders moet gaan doen omdat ik deze erg weining heb gedaan altijd.
                        Altijd maar 1 press 1 upright row en db sideraises. Dit 1 keer per week. Achterkant schouders pakteik dan altijd bij rug. Ook 1 keer per week de achterkant dus alleen kreeg de voorkant ook watmet borst training te voorduren maar niet optimaal ik schakel zo veel mogelijk de schouders uit bij presses en zobelastik ze minimaal. Ditkon ik ook altijd wel voelen dedagen erna altijd spierpijn in mijn borst en nooit spierpijn in mijn schouders. Ook veel minder pomp in de voorkant schouders vergeleken met borst.

Dit is mijn huidige schema
                        Ma borst biceps. bench 1/6 1/6 1/6 incline 1/6 1/6 Incline flyes 4 sets bb curl 4 sets concentration curl 3 sets

Di benen buik Squat 1/6 1/6 1/6 Legpress 3-4 sets Deadlift 1/6 1/6 Leg curl 3-4 sets crunches 4sets en core stabilisatie 3 sets

Wo rust

Do schouders triceps Oh Press 1/6 1/6 1/6  Uprightrow 3sets Sideraises 3 sets Dippen 4sets pushdown 3sets

Vr rugen kuiten Chinnen 1/6 1/6 1/6 bor 1/6 1/6 1/6 Latpully 3 sets Dbrow 3sets Bentover sideraises 4 sets Standing calfs 4 sets seated calfs 3 sets

Wat nu dus veranderd is dat er op maandag extra achterkant schouders word gedaan en een press extra omdat dit groter magdeze groepen. Of is het beter om er op maandag alleen een frontraises in te doen en een facepull ?

Ik hoef alleen maar andwoorden op mijn vragen te hebben want te veel is dit niet voor mij want ik weet zelf wel wat ik wel en niet aan kan qwa herstel en overtraining. Wat dat betreft houik ook iedere 5 weken een deaload week en iedere 12 weken een week rust.

Hermanus

• Total Posts : 10390
                          • Scores: 954
                          • Reward points : 1766
                          Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 12:06 (permalink)
                          +2

Hermke als ik om de week alleen presses ga doen voor borst of alleen schouders
                          dan heb ik helemaal geen kompleet schema meer want dan mis ik per 7 dagen een spiergroep en ouw ik na mijn idee alleen nog maar minder bovenlichaam op
                          of zie ik dit verkeerd ?

Ok, nog 1 keer dan, nee je ziet het niet helemaal verkeerd, maar ook niet helemaal goed, bij drukwerk voor borst en schouders zul je altijd de voorste schouderkoppen mee belasten, andersom zal de betrokkenheid van de borst bij specefieke schouderdrukoefeningen wel mee vallen, hoewel duwen is duwen.

Maar als massa je doel is zou ik wel andere oefeningfen weten die dan in elk geval de borst meer aanspreken versus drukwerk. De kneep zit hem hier echter in het drukwerk sowieso, als je aangeeft dat ke schouders achterlopen zou het zeer wel kunnen zijn dat in tegenstelling van wat je zelf denkt te weinig eerder misschien teveel hebt gedaan.

Je zult altijd een afweging moeten maken van wat je nou werkelijk wilt.

Als voorbeelden dan maar:

Vergroten van kracht door middel van verbeterde aansturing verkrijg je volgens mij door een behoorlijk hoog wekelijks volume maar met een gematigde intensiteit, beetje als op de powerliftmanier zeg maar, waar op zich helemaal niks mis mee is, maar door het volume wel sneller kan leiden tot overtraining waardoor je dus massaaanwas wat moeilijker maakt. Maar wat in mijn ogen wel de beste manier is om je te verbeteren op 1 specefieke oefening, in zo'n schema doe je dus weinig oefeningen maar wel met een hoog volume

Vergroten van kracht door intensiteit, een wekelijks laag volume bij een hele hoge intensiteit is in mijn ogen een van de betere manieren om massa te pakken, ook een dergelijke hoge intensiteit kan snel leiden tot overtraining en zal ook je progressie wat betreft massawinst in de weg zitten en vandaar dan ook mijn sugestie om wekelijks om te wisselen met je drukoefeningen. Bij een dergelijk schema zal je iets meer oefeningen doen en ook nog het nodige isolatiewerk doen, maar dan een gematigde hoeveelheid oefeningen met een laag volume en een hele hoge intensiteit.

En dan wat ik helaas nog steeds heel veel zie, is iets van beide en dan sla je in mijn ogen helemaal de plank mis en dat is een gematigd volume op 1 specefieke oefening, maar wel veel oefeningen met een hele lage intensiteit en dan is het vlees nog vis en neigt naar de manier waarop veel zogenaamde bodybuilders trainen en dus de noodzaak voelen om te kuren. Maar voor velen schijnbaar wel een veilige haven en ik hoor mensen die op een dergelijke manier trainen maar roepen dat alle bodybuilders zo trainen en dat al jarenlang zo doen dus zal het wel goed zijn. Ik zie het eerder als een veilige haven voor dergelijke mensen die zich vooral dan niet hoeven te verdiepen in hoe het anders en beter kan. Want eerlijk eerlijk, ik zie de laatste jaren toch verdomd weinig kwalitatief goede bodybuilders op het podium en tja als je dan in een line up met pannekoeken staat ben je dus koningpannekoek als je wint en koningen worden nou eenmaal graag gevolgd.

Kortom Lup, maak je keuze maar doe het met overtuiging.

<message edited by Hermke on di 07-sep-10 12:21>

Testiculos habet et bene pendentes  
                          Why train heavy?
                          Why stack plates?
                          Why bend bars?
                          Why train insane?

Because
                          I f**king can

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 13:34 (permalink)
                            0
                            Ahha duidelijk bedankt. Het is dus uiteindelijk of alleen maar basis oefeningen doen dus weining oefeningen met een hoog intensiteit en een redelijk volume en dan maar wat minder isolatie er aan toevoegen waar bij de intensiteit laag licht en het volume hoog. (Dit voor massa en kracht) Een dan zou ik opzich alles spiergroepen 1 keer per week max aan moeten pakken met regelmatig een deload en af en toe een rust week.

Ik moet er wel bij zeggen dat veel isolatie oefeningen niet te doen zijn voor max intensiteit want meestal kunnen bepaalde spieren en gewrichten die intensiteit niet goed aan. Om een voorbeeld te noemen sideraises deze kan ik wel met 16-18kg doen met een hoger intensiteit. Maar doe ik dat te vaak dan krijg ik klachten en pijntjes omdat die intensiteit niet past bij deze bewegingsbaan voor de schouders. Vandaar dat die extra oefeningen bij mij een lager gewicht hebben en meer volume qwa reps. Mischien is het beter om dit soort oefeningen dan maar 1 of 2 werksetjes te doen om het volume te beperken en zo toch nog
                            wel die spier een extra prikkel te geven. 

Ik wil werkelijk verder mijn grote van mijn schouders willwn verbeteren maar nu weet ik het niet goed meer wat ik daar voor moet doen nu ik dit zo lees. Ik wil zowel borst als schouders 1 keer per week sowiso aanpakken minder is in mijn ogen te weining want dat beteken een van de 2 spiergroepen om de week 2 weken rust krijgt. En dis één week heel weining aan het doen is en dan bedoel ik vooral borst want de voorste schouderkoppen doen wel mee maar de borst niet zo veel mee bij een shoulder press. De borst krijgt bij zo'n training schema te weining prikkels denk ik ?

Nu ik er zo over na denk moet ik echt keuzes gaan maken waar ik aandacht aan wil geven. Dus ik denk dat ik er maar ff beter over ga nadenken en nog maar niets ga veranderen aan mijn schema al hoewel ik al wel mijn schouders ginsteren nog na borst heb getraind. Verder sowiso volgende week een deload week want merk dat ik met de borst traininingen nu al wel stil sta en dat ik nog wat extra uit mijn schoudertraining kan halen donderdag. Daar zit nameljk nog 1 pr in schat ik op de press en dan is het ook daar mee gebeurd voor kracht winst iig. Alleen in de benen training kan ik nog wel een tijdje vooruit dus na die deaload begin ik met de benen trainng sowiso met het gewicht waar ik dan mee gestopt ben want die intensiteit kan ik nog redelijk makkelijk hebben qwa kracht.

tiomio123

• Total Posts : 3552
                              • Scores: 25
                              • Reward points : 1186
                              Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 17:07 (permalink)
                              +1
                              Als je iets bij wilt trekken zul je toch meer volume erop moeten maken. Dit kan dan wel inhouden dat je voor andere spiergroepen waarbij je deze spier ook gebruikt minder zou kunnen doen. Dus bijv. in je split schema je schouders 3x aanpakken en je borst 1x lichtjes. Dit zie je ook terug in bijv. 'I, bodybuilder' van t-nation, pavel tsatsouline geeft het ook aan, het is niks nieuws. Voor de duidelijkheid: Blijf niet voor een te lange tijd hetzelfde doen. Je kan je niet constant specialiseren op je schouders of ergens anders op. Geef het tussendoor rust en pak ze dan weer hard aan. 3-4 weken achter elkaar knallen, dan weer ff normale split oid en daarna pas weer knallen voor je schouders.
                              23 jaar
                              1,76
                              92kg.
                              BP: 155 (7x140) 
                              SQ: 2x215 
                              DL: 270

milo

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. di 07-sep-10 17:10 (permalink)
                                +1
                                ik weet dat het je ding niet echt is maar ga ook eens met cables werken; das een heel andere belasting omdat cables doorheen de gehele beweging een constante trekkracht hebben... en zoals wij allemaal wel weten is variatie belangrijk....

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. wo 08-sep-10 08:09 (permalink)
                                  0
                                  Bedankt allemaal ik zal rustig gaan kijken wat ik wil gaan doen..
                                  Ik denk persoonlijk dat ik toch maar over ga op de manier van
                                  tiomio en de afwisseling er in houden wat milo ook beschrijft.
                                  Ik denk trouwens niet dat ik er gelijk mee ga beginnen want ik wil nog eers een cycle 1/6 gaan doen na de deload.

ErEf

• Total Posts : 12431
                                    • Scores: 108
                                    • Reward points : 1311
                                    Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. wo 08-sep-10 08:55 (permalink)
                                    0
                                    kabels houden inderdaad de spanning er zo goed als continu op.
                                    maar vergeet het basisprincipe niet. efficiënter, beter, eerder resultaat betekend altijd meer werk, meer uitputting in kortere tijd.
                                    post eens foto's dubbel biceps voor/achter, most muscular, en side chest

Luppie

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. wo 08-sep-10 12:32 (permalink)
                                      0
                                      'Die foto's zal ik vast nog wel een keer posten maar alleen als ik zelf vind of ik daar goed genoeg er vooruit zie. Nu nog een poosje niet dus. Heb verder ook geen zin om mijn vacht te moeten scheren voor een paar foto's. Ik zie zelf maar al te goed wat ik anders wil hebben.

milo

Re:Beste manier om achterlopende spiergroepen bij te trekken. do 09-sep-10 19:03 (permalink)
                                        0
                                        mijn schouders zijn m'n sterkste punt en als ik jou foto's bekijk zou ik me in het begin vooral focussen op de zijkant, front en back lijken me een stuk meer in verhouding wat logisch is want die train je met benchen en rugoefeningen, side is toch iets meer gefocust en geisoleerd..  dus sideraisessssss

veel succes in elk gevalblij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9