|
Author |
Java37
-
Total Posts
:
5
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Bij deze mijn voedingsschema
vr 27-aug-10 13:21
( permalink)
Er staan al aardig wat tips en trucks op deze site v.w.b. voeding. Helaas raak ik ook een beetje het overzicht kwijt in de hoeveel informatie. Daarom post ik mijn voedingschema. Mijn doel is vetpercentage omlaag (= nu 25%) en spiermassa omhoog (= 36%). Mijn lengte 165cm en gewicht 60 kg. Ik heb veel gelezen over dat getallen van de weegschaal percentage en BMI niet veel zeggen, maar juist de spiegel. Ik ben het hier wel mee eens, maar ik heb sinds een maand een weegschaal, omdat ik het toch wel leuk vind al die getallen  . Ik doe 3x per week krachttraining afsluitend met cardio 25minuten HIT op loopband. Maar de laatste week stijgt mijn vetpercentage en slinkt mijn spier percentage. Dit verontrust mij behoorlijk. Ligt het misschien aan mijn voedingschema: 's ochtends kwark of yoghurt met meusli (van zonnatura) erdoor. om 10.00 uur een stuk fruit of een granen bisqui van Lu om 12.00 uur brood met kaas + 1 gekookt ei. Dit wissel ik dan of met beschuit, crackers of een stuk fruit erbij, of notenbrood. Ik doe ook regelmatig pindakaas op mijn brood. Ik ben niet dol op boterham beleg zoals kip e.d.Bij de lunch drink ik altijd een glas melk (halfvolle) om 15.00 uur een stuk fruit of een glas melk . tussen 17,00 en 18.00 's avonds, groente (peultjes, erwten broccoli etc) aardappels, rijst of pasta en kip of rood vlees. Ik nauwelijk varkensvlees. Bleh. Ook wissel ik af met salades etc. en vis uiteraard. Na het sporten drink ik een glas melk. Na het lezen van deze site heb ik besloten om vanmiddag Weipoeder te gaan halen en brinta. Tevens heb ik nog een boek liggen (wasbord dieet) waarin lekker shakes staan om af te wisselen. Hierin is ook weipoeder, havermout en lijnzaad verwerkt. Hoe kan ik dit nu het beste in mijn voedingsschema passen. Oh ja mijn vetpercentage zit voornamelijk rondom mijn beuk en rug (de love handels zeg maar  . De rest van het lichaam is best strak. Daarnaast moet ik ook altijd oppassen met teveel te eten, ik heb namelijk een traag werkende schildklier, waardoor mijn hypofyse niet optimaal werkt. Met behulp van medicijnen thyrax is het nu wel onder controle. Jaarlijk even controleren of mij TCH waarde in orde is. Nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8785
- Scores: 45
-
Reward points
:
1153
-
|
Re:Bij deze mijn voedingsschema
vr 27-aug-10 15:00
( permalink)
Of het is gewoon de tijd van de maand??? Cijfertjes van 1 week zeggen niet zoveel, je kan het beter per maand bekijken, als vrouw zijnde.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
- Scores: 456
-
Reward points
:
1746
-
|
vr 27-aug-10 15:01
( permalink)
Hoe meet je je vetpercentage, want ik denk dat de kneep 'm daar ook wel 's in zou kunnen zitten.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
- Scores: 4
-
Reward points
:
627
-
|
vr 27-aug-10 17:51
( permalink)
Ik vind het een voedingsschema van niks! Na een beetje zoekwerk kun je toch wel iets beters in elkaar zetten. Jij hebt vast nooit opgeteld hoeveel jij binnen krijgt...
EXPERIENCE IS THE KEY TO SUCCES...
|
|
|
|
Java37
-
Total Posts
:
5
-
Reward points
:
0
-
|
za 28-aug-10 09:51
( permalink)
Nee het is niet die tijd van de maand en mijn vetpercentage meet ik via de weegschaal. Dus niet via het tangetje. @ zeg het maar, je vindt het dus een voedingschema van niets, bedankt voor je eerlijke reactie. Ik heb gisteren lijnzaadolie en havermout gekocht. Ik ga dit vanaf heden in mijn voeding erbij nemen en tellen hoeveel ik binnen krijg. Maar nogmaals, ik wil niet zielig doen of zo, maar kan niet zomaar alles eten i.v.m. schildklier. Dus als je nog nuttige tips hebt.
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2300
- Scores: 334
-
Reward points
:
1095
-
|
za 28-aug-10 17:11
( permalink)
Je zou dit eens kunnen lezen http://forum.body-fitness...ngsschema-m595688.aspx Ik ben benieuwd hoeveel je precies binnenkrijgt, ik denk redelijk wat koolhydraten en te weinig eiwit en goede vetten. Het is altijd een beetje uitvogelen wat voor jou het beste werkt, belangrijkste is dat je onder je behoefte eet (als je af wilt vallen natuurlijk) en dat je voldoende eiwit eet en voldoende goeie vetten, verder aanvullen met kh. Even opschrijven en uitrekenen kan enorm helpen Die havermout zou je bij je ontbijt kunnen nemen met een schep wei er doorheen en dan de kwark voor het slapen gaan bewaren.De lijzaadolie gewoon bij een maaltijd nemen (ik zou trouwens de volgende x geen olie nemen maar gewoon de zaadjes en deze zelf vermalen) Fruit is prima, de granenbiscuit overbodig imo evenals de pindakaas en kaas, voor de laatste twee zijn er betere vetbronnen zoals vette vis bijvb: forel, makreel, zalm, verder cocosolie/olijfolie en noten (ook goed voor je schildklier al deze vetten) Bij de lunch meer eiwit, dus idd een paar eitjes, flinke portie vis/vlees (blikje tonijn bijvb, of pakje (nee, ik ben geen l vergeten  )rosbief of huttenkase met tomaat/komkommer, ik noem maar wat) Voor tussendoor vind ik zelf stukjes kokosnoot erg lekker, en wat noten, eventueel met fruit, rauwkost erbij. Maar als je ook hele eitjes, olijfolie/cocosolie of vette vis eet moet je even opletten dat je niet te veel kcals binnenkrijgt. Iig vind ik dit een betere keus dan granenbiscuits of brood/crackers. Wei neem je s ochtends of/en rond je training. Btw; hit na je kt vind ik wat gortig, ik zou dit splitsen. Denk dat dit errder stress voor je lichaam is dan dat je vet verbrandt. Wellicht ben je hier ook zwaarder door geworden (vocht of vet) Tevens slecht voor je schildklier die stress
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
za 28-aug-10 18:14
( permalink)
Die schildklier, als je daar medicatie voor hebt, werkt die dan als een normale gezonde schildklier of moet je er toch nog rekening mee houden? Wat voor voeding moet je vermijden ivm je schildklier? Vetmeting d.m.v. een weegschaal is overigens niet zo erg betrouwbaar. Ik heb ook een weegschaal die van alles kan maar als ik een half litertje water achterover gooi dan veranderen de verhoudingen van mijn lichaam ineens. Ik hecht er geen waarde meer aan. Hooguit het gewicht maar ook dat is niet bepalend
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
-
Reward points
:
1746
-
|
za 28-aug-10 19:07
( permalink)
sis Vetmeting d.m.v. een weegschaal is overigens niet zo erg betrouwbaar. Ik heb ook een weegschaal die van alles kan maar als ik een half litertje water achterover gooi dan veranderen de verhoudingen van mijn lichaam ineens. Precies waar ik op doelde. Ik vind ook dat je niet echt veel eet, maar gezien je schildkliermedicatie durf ik er niet echt wat over te zeggen. Wel zou ik een andere manier van vooruitgang bepalen zoeken.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Java37
-
Total Posts
:
5
-
Reward points
:
0
-
|
za 28-aug-10 19:32
( permalink)
Nou bedankt voor de tips. Ik heb vandaag mijn voeding aangepast: begonnen met Yoghurt en havermout (tjonge wat zat ik vol), 's middags 1 snee roggebrood met twee gekookte eieren, tussen door pinda's en als avondeten spinazie en biefstukje. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken op de weegschaal. Ik denk dat ik normaal tussen de 1200 en 1300kc binnen krijg per dag. Inderdaad veel koolhydraten en weinig vetten. Ik heb het verhaal over voedingsschema basic (nog) eens goed doorgelezen. Ik zal even moeten gaan experimenteren met de nieuwe manier van voeding. Mijn doelstelling met trainen is vet verbranden en spiermassa laten toenemen. Voor wat betreft de schildklier mag ik alles eten, moet alleen oppassen met te veel zout, omdat je bij een trage schildklier graag vocht vasthoud, koffie maar de lust ik toch al niet. Mij valt gewoon op dat als ik veel eitwit en vetten eet mijn gewicht omhoog gaat. Maar misschien is het ook even door zetten zoals ze beschrijven op de site slank en fit. In principe mag ik niet klagen over mijn gewicht hoor, althans nu niet. Ik woog drie jaar gelden 75 kilogram en ben nu al ruim drie jaar op een gewicht van 60 kilogram en het schommelt wat tussen 60 en 61. Niks mis mee zou dus kunnen zeggen, maar ja mijn vet zit letterlijk op de buik. Waarschijnlijk, als ik hier zo van alles lees, een samenwerking tussen schildklier en stress (ik wil nogal eens te enthousiast trainen). Verder zou met medicatie de schildklier normaal moeten werken, als bij een persoon die geen medicatie gebruik. Bij is mij is alleen het nadeel dat je dan door middel van het medicijn (Thyrax) moet bijstellen. Maar het hormoon bijstellen is vaak een lang proces, dus ondertussen vraagt je lichaam weer om andere waarden. Daarom gaan ze in de medisch wereld uit van een gemiddelde waren met een onderwaarde en bovenwaarde. Begrijp mij niet verkeerd, want nu ligt de nadruk te veel op de schildklier, zelf heb ik er altijd moeite mee als mensen zeggen dat ze daarom dik zijn etc. Ik ben zelf het levende bewijs dat dit onzin is, in de meeste gevallen dan. Ik wil gewoon lekker gaan experimenteren met mijn voeding en kijken welk effect dit heeft op mijn spiermassa. Mijn ideaal plaatje is een platte buik, dan ben ik volledig tevreden   Ik sport graag en ben redelijk fanatiek. Hoelang hadden jullie eigenlijk nodig om een juist schema te vinden? Ik bedoel binnen welke periode mag je resultaat verwachten?? Of moet ik zeggen zodra ik aankom stoppen en iets anders proberen?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
-
Reward points
:
1746
-
|
za 28-aug-10 19:37
( permalink)
12 tot 1300 calorieën is wel écht weinig. 't Lijkt me stug dat je lichaam zin heeft om vet te verbranden als 't zich de pleuris moet werken én er niks binnenkomt. Voedingsschema is gewoon een kwestie van proberen, aanpassen, proberen, enzovoorts. Ik bekijk over periodes van weken wat ik ervan vind. Merk ik dat ik te snel honger krijg van iets, verander ik 't. Soms doe ik proefgewijs een calorieentellertje, zodat ik een beetje weet hoe ik eet, en hoeveel. Maar da's meer om te kijken of ik gekke voedingsstoffen voldoende binnenkrijg (ooit ontzettend vergist met te weinig natrium!), dan dat ik me op calorieën focus. Leuk om te weten, maar 't getal an sich doet niet echt wat voor me. Of tegen me.
<message edited by SheRu on za 28-aug-10 20:00>
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2300
- Scores: 334
-
Reward points
:
1095
-
|
za 28-aug-10 20:53
( permalink)
Fijn dat je al zoveel gewicht bent verloren, ik ken wel mensen die dat niet lukt, ook al eten ze niet te veel. Voor velen is die schildklier echt wel een legitiem excuus. Daarnaast eet je wel heel erg weinig idd, niet ideaal voor een goeie vetverbranding en al zeker niet om spieren te kweken. Ik zeg: meer eiwit en meer goede vetten. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je gewicht dààrvan omhoog schiet. Tenzij je ergens allergisch voor bent oid. In plaats van slank en fit zou ik eens kijken bij slank en sterk http://www.slank-en-sterk.nl/index.php?go=home staat ook goed beschreven hoe je je voedingspatroon het beste kan ophogen zonder (vet) aan te komen.
<message edited by Lai on za 28-aug-10 21:03>
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|