Borst Biceps vs Borst Triceps

Author
Mark_1980
Heavy Weight
2005/12/22 15:22:04 (permalink)
0

Borst Biceps vs Borst Triceps

Ik zie verschillende trainings schema's voorbij komen en wat me opvalt is dat de ene Borst en Biceps combineerd op 1 trainings dag en de andere Borst Triceps. Op een andere trainings dag dus rug met triceps of biceps.
 
Borst-Biceps (split schema wordt dan: dag1 Bo-Bi, dag2 Be, dag3 Ru-Tr, dag4 Sc-Bu. Niet perse in deze volgorde)
Voordeel: 
Biceps kun je vol pakken omdat die nog niet aangesproken zijn
Nadeel: 
Spierpijn in of vermoeide biceps zijn vervelend als je in de week nog rug moet trainen.
 
Borst-Triceps (split schema wordt dan: dag1 Bo-Tr, dag2 Be, dag3 Ru-Bi, dag4 Sc-Bu. Niet perse in deze volgorde )
Voordeel:
Triceps zijn al opgewarmd
Nadeel:
De triceps zijn al zoveel aangesproken tijdens de borst training dat je niet meer vol kunt trainen
 
Ik heb altijd Borst met Biceps gecombineerd. Sinds kort ben ik gaan proberen Borst-triceps op 1 dag te nemen en dat bevalt met tot nu toe nog wel goed. Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Bo-Bi of Bo-Tr....
 
#1

10 Replies Related Threads

    DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 15:25:44 (permalink)
    0
    ligt ook aan de rest van je schema.
    Maar ik zou zeggen, gewoon lekker afwisselen.
    #2
    18fitie
    GOD OF B&F
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 15:25:54 (permalink)
    0
    Is maar net wat je fijn vindt. Ik deed nooit borst tri en rug bi maar bo bi en rug tri.
    1) Mijn biceps en triceps waren al vermoied
    2) Zo kan je je tri en biceps eigenlijk '2x' per week pakken
    #3
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 18:24:46 (permalink)
    0
    Ik ben van een 3-split schema overgestapt naar een 2-split (boven-onderlichaam). Dus doe ik borst-rug en bi-triceps allemaal op dezelfde dag. En dat 2x per week (of toch minstens 3x op 2 weken). En dat bevalt prima. Doe ook meestal compound-oefeningen.
     
    In de zomer ga ik weer wat meer fietsen, en dan ga ik waarschijnlijk naar een full-body schema.
    #4
    Glenn
    Mister Body & Fitness Forum 2007!
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 18:37:01 (permalink)
    0
    Om dilemma te vermijden, doe ik armen op 1 dag super blij
    #5
    Roy
    Middle Weight
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 18:58:59 (permalink)
    0
    Train borst en triceps op 1 dag.
    Zo kun je bijvoorbeeld bankdrukken met smalle grip, hier gaan zoals jullie weten ook veel discussies over, train je dan de triceps of binnenkant borst of allebei......
    Dit doe ik meestal als laatste oefening van de borst en daarna doe ik de triceps.
    #6
    bunecarera
    Luctor et Emergo
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 19:17:31 (permalink)
    0
    je traint dan de triceps en de borst, maar niet de binnenkantborst want dat bestaat gewoon niet!!!!
    #7
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 19:52:38 (permalink)
    0
    Zulke soort draadjes zijn er al zoveel geweest, gewoon afwisselen dus..
    #8
    hanzel
    Super Heavy Weight
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 21:17:18 (permalink)
    0
    ik ga voor borst-biceps op dinsdag, en doe mn rug op maandag
    #9
    Anoniem persoon
    Light Weight
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 21:23:43 (permalink)
    0
    Persoonlijk zou ik armen geheel apart pakken.
    Zelf heb ik heel lang alleen maar biceps op 1 dag gedaan en triceps op een andere dag.
    #10
    calibre_
    Super Heavy Weight
    RE: Borst Biceps vs Borst Triceps 2005/12/22 21:26:48 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Wreckless

    Ik ben van een 3-split schema overgestapt naar een 2-split (boven-onderlichaam). Dus doe ik borst-rug en bi-triceps allemaal op dezelfde dag. En dat 2x per week (of toch minstens 3x op 2 weken). En dat bevalt prima. Doe ook meestal compound-oefeningen.

    In de zomer ga ik weer wat meer fietsen, en dan ga ik waarschijnlijk naar een full-body schema.


    Same ! Kg's vliegen eraan bij mij

    Schema ziet er ongeveer (zit elke training variatie in) zo uit

    LB:

    Squat
    Deadlift
    Coreoefeningen (Side deadlift, leg raises, goodmornings, dumbell side bends, pullthroughs, weighted situps,...)
    Calves

    UB:

    Row
    Chin up
    BP
    Weighted dips/ Smal bankdrukken
    Overhead press (military, zittend of staand of pushpress)
    eventueel 2-3 setjes biceps erachter



    #11
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0