Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 22
|
Author |
AndreNL
-
Total Posts
:
2041
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Borst aanpakken
vr 01-aug-03 11:46
( permalink)
heejj, Ik heb zoals wel meerdere last van dat me borst niet echt mee wil. Blijft een beetje achter. Nou heb ik het idee dat het bij mij komt omdat me schouders nogal sterk zijn en het dan snel van me borst over nemen. NOu ben ik een beetje opzoek naar oefeningen die me borst echt goed isoleren. Ik zat zelf te denken om wat meer aparaten te pakken in plaats van losse gewichten. Of denken jullie daar anders over. please help :I) grtz, Andre
|
|
|
|
Smalluser
-
Total Posts
:
5677
- Scores: 12
-
Reward points
:
797
-
|
RE: Borst aanpakken
vr 01-aug-03 11:49
( permalink)
Ik lees aandachtig mee :wink: Groet
|
|
|
|
AndreNL
-
Total Posts
:
2041
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 11:56
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: Admin Ik lees aandachtig mee :wink: Groet
haha ja we hebben hetzelfde probleem een beetje he Perry :bawling:
|
|
|
|
Gilles
-
Total Posts
:
667
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 11:59
( permalink)
Euh correct oefeningen uitvoeren? Ik zie veel mensen cable fly's doen die echt op presses lijken. De grap is je armen bijna gestrekt te houden. Ook gewone fly's zijn pracht isolatie oefeningen, alweer de zelfde grap. Als ik ze doe dan probeer ik vanaf het startpunt (spier stretch) een wijde boog naar het eindpunt te maken. Veel mensen zie je in een hele rechte lijn naar dat punt gaan. En, niet geheel onbelangrijk, als je de uitvoerig goed doet, in je hoofd moet je ook met je borst bezig zijn. Niet denken van "ziet dat lekkere wijf me wel" , of " ik ga de volgende set weer een paar kilo's zwaarder" maar denk aan je borstspier. Ken je borstspier, bekijk anatomie boeken en voel er eens fijn aan terwijl je aanspant. Groet Gilles (die vannacht niet geslapen heeft en erg vaag begint te worden)
|
|
|
|
AndreNL
-
Total Posts
:
2041
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 12:03
( permalink)
Dus met fly's je armen bijna gestrekt houden en niet zoals je inderdaad vaak ziet dat ze de armen in een hoek van 90 graden houden.
|
|
|
|
MaxMuscle
-
Total Posts
:
2847
-
Reward points
:
889
-
|
vr 01-aug-03 12:03
( permalink)
Ik zou lekker doorgaan met losse gewichten alleen zou ik de wijdte waarop je een halter beetpakt minder smal pakken, de plaats waar je het gewicht laat zakken bijvoorbeeld niet ter hoogte van pars clavicularis en je pars sternocostalis (pectoralis major) omdat je dan mtoch meer schouders pakt, maar meer op je tepels laten dalen een seconde vasthouden en terug omhoog pressen. Verder zou ik met een zo plat mogelijke rug op een bankje gaan liggen (meestal wordt deze hol getrokken). En ik zou diverse variaties van opdrukken introduceren. Wat ook goed werkt is: 20x opdrukken gevolgd door benchpresses en de cable crossovers levert behalve mooie strepen aan de binnenkant van de borst ook nog wel wat dikte aan de bovenkant.
|
|
|
|
AndreNL
-
Total Posts
:
2041
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 12:06
( permalink)
Ik ga dat opdrukken voor het bankdrukken eens proberen max. supersetje dus.
|
|
|
|
Sirtrainsalot
-
Total Posts
:
1359
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 12:14
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: Gilles Euh correct oefeningen uitvoeren? ...........En, niet geheel onbelangrijk, als je de uitvoerig goed doet, in je hoofd moet je ook met je borst bezig zijn.
dat is idd ook erg belangrijk, FOCUS je op de spieren die je wilt voelen/trainen en dus automatisch op het juist uitvoeren van de oefening!!
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4763
- Scores: 88
-
Reward points
:
1647
-
|
vr 01-aug-03 12:32
( permalink)
Inderdaad veel isolatieoefeningen en als je denkt dat je schouders teveel werk doen bij de drukoefeningen probeer dan eens je drukoefeningen decline te doen hiermee gebruik je minder je schouders. greetz
|
|
|
|
P@djenr1
-
Total Posts
:
1432
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 12:34
( permalink)
Wij wisselen vaak om de week qua oefeningen, ene week: -plat bankdrukken -schuin bankdrukken -incline dumbell flyes -pecdeck ander week: -bankdrukken maar dan met je kop naar beneden, dus schuinebank maar dan de onderkant borst pakken (kweenie hoe ie heet) -incline dumbellpress -seated Chestpress (negatief) -cable crossovers  works for me
|
|
|
|
MaxMuscle
-
Total Posts
:
2847
-
Reward points
:
889
-
|
vr 01-aug-03 15:04
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: padjenr1 -bankdrukken maar dan met je kop naar beneden, dus schuinebank maar dan de onderkant borst pakken (kweenie hoe ie heet) -Decline benchpress ((B)) -incline dumbellpress -seated Chestpress (negatief) -cable crossovers works for me
|
|
|
|
LooseCannon
-
Total Posts
:
35
-
Reward points
:
0
-
|
vr 01-aug-03 22:04
( permalink)
Ik heb daar dus ook last van. IK begon vroeger altijd met incline dumbell press en daarna flat benchpress en twee flye oefeningen. Nu begin in met PecDecks, en dan de bench en nog een inline oefening en nog een flye..it works for me. Ik kan ook nog niet de hele stapel pakken bij de pecdecks dus... Wat trouwens ook hielp bij mij is...met de smith machine bench press doen...en dan goed geconcentreerd, dus, schouderbladen naar beneden en achteren trekken met je lats...en dan echt vanuit je borst drukken. Ik deed hem zelf een stuk lichter, maar veel geconcentreerder en had evengoed een goede workout. Succes..!!
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6343
- Scores: 124
-
Reward points
:
1829
-
|
za 02-aug-03 12:19
( permalink)
Zoals al eerder gezegd - zware cross-over's op diverse manieren (line of pull) - bij de presses jezelf zo positioneren dat het ook daadwerkelijk de pec is die het meeste werk doet, dus schouders naar beneden(richting rug) en naar onder(richting benen) drukken, borst hoog houden - grip niet te breed, voelt wel aan als een betere strech, maar zorgt voor een kleinere ROM - Pec-deck met 1 arm (grotere ROM)
|
|
|
|
BlueEyedMe
-
Total Posts
:
347
-
Reward points
:
1165
-
|
za 02-aug-03 22:31
( permalink)
Ik begin altijd met peck deck opwarmen.. dan gelijk voluit bankdrukken 4 setjes.. some doe ik nog wel 's plat dumbeldrukken erachter aan. Daarna flyers 4 setjes.. Vervolgens ehh.. ja dumbeldrukken maar voor de bovenkant borst... en dan vervolgens ff dippen en zwaar tripceps doen..
|
|
|
|
AlphA
-
Total Posts
:
142
-
Reward points
:
0
-
|
do 07-aug-03 16:49
( permalink)
doe als laatste borstoefening eens de dumbell pullover, als je 'm nog nooit gedaan hebt is het moeilijk om de juiste spieren aan het werk te zetten maar na een maand zou je 'm toch echt goed moeten voelen. misschien reageren je borstspieren wel heel goed op deze oefening!!
|
|
|
|
RedDragon
-
Total Posts
:
301
-
Reward points
:
0
-
|
do 07-aug-03 17:01
( permalink)
Nog een ff een tip die ik in de amerikaanse FLEX las: Bij flys kan je je hoofd van het bankje af laten hangen, zodat je borst het hoogste punt word. Dit werkt goed, ik heb het zelf ook geprobeerd.
|
|
|
|
Mike_NL
-
Total Posts
:
866
-
Reward points
:
0
-
|
do 07-aug-03 17:11
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: RedDragon Nog een ff een tip die ik in de amerikaanse FLEX las: Bij flys kan je je hoofd van het bankje af laten hangen, zodat je borst het hoogste punt word. Dit werkt goed, ik heb het zelf ook geprobeerd.
Btw: Tip van Jay C. ;-) EN DIE HEEFT EEN BORST!!!
|
|
|
|
Tybalt
-
Total Posts
:
3112
-
Reward points
:
0
-
|
vr 08-aug-03 17:14
( permalink)
Mijn borst blijft oko een beetje achter. Op een ander board las ik van BOS dat hij alleen zn borst trainde met fly's.. en zoals jullie zelf op zijn foto's konden zien had hij gigantische borstpartij. Op een andere site las ik dat je van fly's geen massa aan zou zetten en t egt op bankdrukken moest houden voor massa. Wat is hier jullie mening over? Want ik zelf train dus altijd met bankdrukken, maar mn borst blijft behoorlijk achter.
|
|
|
|
AlphA
-
Total Posts
:
142
-
Reward points
:
0
-
|
vr 08-aug-03 17:45
( permalink)
zo zie je maar weer dat je dus gewoon nieuwe dingen moet blijven proberen Tybalt, dat BOS borstspieren goed reageren op flyes hoeft niet te betekenen dat dit ook voor jou geld. soieso elke 2 maanden een ander schema en blijf experimenteren met nieuwe oefeningen, aan je lichaamssignalen kun je ook opmaken of een oefening bij jou voor spiergroei kan zorgen: als je een oefeningen doet die je de volgende dag nauwelijks spierpijn bezorgen dan zou je toch iets aan je training moeten veranderen.
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6343
- Scores: 124
-
Reward points
:
1829
-
|
vr 08-aug-03 18:25
( permalink)
Als je genoeg gewicht gebruikt is ELKE oefening een massa oefening Meeste mensen gaan de mist in door flyes ed met te weinig gewicht en te veel reps te doen.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|