Brachialis letsel? advies!
Author Message
biggydeen

• Total Posts : 2
  • Scores: 0
  • Reward points : 4
  • Status: offline
Brachialis letsel? advies! wo 01-jun-11 11:46 (permalink)
0
Hey,

Omdat dit mijn eerste post is op dit forum zal ik mij even kort voorstellen:

Ik ben Johan 26 jaar, 85kg bij 172 en fitness nu +- 2.5 jaar.
Hiervan heb ik het eerste jaar eigenlijks een beetje zonder plan gefitnessed.
Half jaar daarna mij ingelezen op forums ect.en het laatste jaar (februari vorig jaar begonnen tot heden) ben ik met een voedingsschema begonnen. Ik was een redelijke ecto (begon op 69 kilo)
Eind vorig jaar december woog ik maar liefst 97 kilo. Uiteraard is mijn vet percentage omhoog gegaan maar het zijn toch voornamelijk spieren.(en dat was ook duidelijk zichtbaar) Anyway inmiddels zit ik weer op 85 kilo doordat ik ben gaan cutten.

Ik zit echter met een vervelende kwestie die ik eind april heb opgelopen. Ik heb toen een spiertje verrekt waarschijnlijk tijdens armpje drukken (i know, stupid) Tijd last van gehad en op den duur toch weer gaan trainen. Had wel last maar niet dat ik niet kon trainen. Ook rustig aan gedaan en niks geforceerd. 2 week geleden voelde ik echter tijdens een bicep training (ezbar, helft van het gewicht wat ik normaal doe) een kleine scherpe steek in mn elleboog omgeving, ouch! Dom dat ik was ben ik ook nog door gaan trainen (i know, wederom erg stupide) ik had immers geen pijn en had zin om te trainen. Daarna nog 2-3 biceps oefeningen gedaan in mindere mate maar voelde geen pijn meer.

Die avond begon de pijn te komen, plek werd warm van binnen en was pijnlijk. Geen zwelling of bloeduitstoring te zien\voelen. De ochtend daarop had ik verrassend genoeg nergens last van, echter in de loop van de dag begon de pijn wel weer. De pijn zat eigenlijks de eerste paar dagen overal, bicep was verkramt, evenals de borstspier en gedeelte van de onderarm. Volgende dag gelijk naar de huis arts geweest en deze heeft wat draai rek en strek dingen uitgevoerd(kon alles bewegen zonder pijn), conclusie: scheurtje in overgang spier\pees. (vertelde niet welke spier)
Rust houden en zodra je denkt te kunnen trainen kun je weer heel licht beginnen.

Vorige week dinsdag naar de sport arts geweest voor second opinion voor de zekerheid.
Weer draai rek en strek movements gedaan maar wederom geen pijn. Biceps kon ik ook met veel kracht gebruiken evenals het draaien van de pols ect. Arts heeft ook gevoeld op de plek des onheils maar voelde niks raars. De volgende dag zelf ook nog even(lichtjes) gevoeld en de arm bewogen maar het schoot er opeens weer in! Pijn was weer net zo “erg” als in het begin van de blessure terwijl ik toch geen vreemde dingen deed.
Sindsdien eerste dagen weer niks gedaan, daarna huisarts weer gebeld en gevraagd of er een foto kan worden gemaakt, ben er namelijk niet gerust op. Dat kon wel volgens hem maar dan zou je niks kunnen zien, ik moest maar een week wachten. Inmiddels zijn we een paar dagen verder, de pijn is veel minder dan voorheen echter nog wel kleine krampjes af en toe in de biceps en de arm voelt “raar”.

De pijn zit (linker arm), als je je arm strekt met je handpalm naar boven, naast de aanhechting van de biceps aan de linker kant. ( dus buitenkant van de binnenkant elleboog ) Volgens mij is dat de brachialis.
De biceps is het iig niet, de pijn zit meer naar links naast de aanhechting biceps.

Inmiddels ook contact gehad met een bevriende fysio en heeft mij wat oefeningen mee gegeven om te doen. Strekken elleboog, draaien polsen ect. dit zonder gewichten.
Ik ben echter bang voor een serieuze blessure waar ik lang last van ga hebben.
Daarom graag advies wat ik het beste kan doen.

Misschien dat iemand dit al een keer eerder meegemaakt heeft die mij kan vertellen wat zijn of haar revalidatie schema is geweest.
Graag zou ik ook weten of het inderdaad de brachialis is zodat ik daar me kan op concentreren.

Ondertussen doe ik elke dag een aantal oefeningen en train in 2-3x per week de benen in de gym om in ieder geval nog iets te doen.
Ik ben echter bang als iemand er aan gaat zitten, bv een dokter die wil voelen, dat ik weeer terug bij af raak. Het is een blessure van niks aangezien je je hele bovenlichaam niet kan trainen.

Graag advies, en geen onzinnige opmerkingen als van “ja, armpje drukken niet echt slim” zoals ik op anders forums te horen krijg. Daar heb ik namelijk niks aan.
Toch een langer verhaal geworden dan ik dacht maar dan is het in ieder geval duidelijk, toch?

Alvast dank voor de reacties,

Greetz.

Remco

• Total Posts : 2686
    • Reward points : 921
    Re:Brachialis letsel? advies! wo 01-jun-11 12:08 (permalink)
    0
    even zonder medische onderbouwing, maar uit ervaring:

aan de hand van je beschreven symptomen klinkt het inderdaad alsof je een scheurtje in de pees hebt. Het herstel duurt dan echter wel een aantal weken. (hoelang geleden is dat armpje drukken?) Ik had het destijds met m'n triceps en ook de aanhechting op de elleboog. Ik had daar zeker 6 weken last van.
    Forza!

tiomio123

• Total Posts : 3552
      • Scores: 25
      • Reward points : 1311
      Re:Brachialis letsel? advies! wo 01-jun-11 12:08 (permalink)
      0
      Doe de oefeningen waar je geen pijn bij hebt voor je armen rond de 20 reps en ver van falen. Doorbloeden en het soepel houden zorgt er bij mij doorgaans voor dat m'n pijntjes wegtrekken. Als je geen last meer hebt verhoog je langzaamaan het gewicht. Google even voor een goeie stretch en doe die een paar keer per dag. Vooral niet voelen of het nog zeer doet waar het voorheen erg zeer deed, dan blijf je het maar aanwakkeren. 
      23 jaar
      1,76
      92kg.
      BP: 155 (7x140) 
      SQ: 2x215 
      DL: 270

sis

• Total Posts : 30834
        • Scores: 605
        • Reward points : 2055
        Re:Brachialis letsel? advies! wo 01-jun-11 12:30 (permalink)
        0
        Welkom, wat een uitgebreide introductie blij 

Tijdens het lezen van je verhaal heb je eigenlijk alle dingen gedaan die mij te binnen schoten, zoals het bezoeken van je huisarts, zelfs een sportarts en een fysio. Die laatste twee acht ik trouwens wel in staat om door middel van functietesten te bepalen waar het precies om gaat, als het een aanhechting betreft. Het vervelende lijkt me dat het herstelt en dan op een onverwacht moment weer erin schiet. 

Bij het lezen van dat je arm "raar" aanvoelt, en dat het zich over zo'n groot gebied verspreidt, dacht ik nog aan eventueel zenuwen in plaats van spieren/pezen. 

Helaas kan ik je niet het verlossende antwoord geven. Een andere vorm van therapie daar had je zelf waarschijnlijk ook al over nagedacht? 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

biggydeen

• Total Posts : 2
          • Reward points : 4
          Re:Brachialis letsel? advies! wo 01-jun-11 13:48 (permalink)
          0
          Dank voor de reacties!

Nouja ik ben iemand die snel uitsluitsel wil hebben, en de enige manier die ik kan verzinnen is een foto laten maken. ( echografie )
          Ik kan weer naar de huisarts of sportarts gaan maar die gaan er sowieso weer aanzitten, ben er als de dood ervoor dat ik weer erge last ervan krijg.

In hoeverre geeft mijn verhaal de ernst van de blessure aan? Aangezien ik geen zwelling of bloeduitstorting zie. ( ik heb bv al eerder mijn kruisband gescheurd, nou dat merk je gelijk knipoog )

Ik heb het idee dat het vooral pijnlijk is als mijn arm redelijk tot bijna gestrekt is. In 90graden toestand zou ik eventueel de biceps weer kunnen gaan trainen maar ik ben nu net 1 week verder en vind het nog iets te vroeg.

Armpje drukken zelf deed ik op 22 april, op mijn verjaardag notabene! Op dat moment voelde ik niks, uiteraard alcohol in het spel. De dagen erna voelde ik opeens een rare steek zo af en toe. Stom genoeg ben ik dus wel gaan trainen wat ik achteraf gezien niet had moeten doen. Maargoed daar heb ik nu niet zoveel meer aan.

Mijn plan tot zover is de komende 2 weken niks doen, behalve de benen trainen. Daarna thuis beginnen met opdrukken om de romp te trainen. ( uiteraard zolang ik geen last krijg ) en dan eind Juni rustig weer beginnen met biceps ect.

Het vervelende is dat je vanaf de buitenkant niks kan zien, en of het de brachialis spier is weet ik dus ook niet. Maar zodra ik de anatomie van de arm bekijk is dat de spier die mijn aandacht trekt.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages
            • Read Message