Hallo iedereen!
Mijn naam is brad_fitt 19 jaar.
Ik ben al een dik jaar bezig met krachttraining, gepaard met ups en downs.
Maar ik wil er nu serieus aan beginnen.
Ik ben een vast lid op een ander forum, maar toen ik hier wat rond keek ligt het bodybuilding
en kracht gehalte hier een beetje hoger. Daarom wil ik jullie verhaal en tips ook wel meepikken.
Ik ben mezelf al iets langer dan een jaar aan het inlezen wat betreft voeding, training, olympische lifts, cardio,.. En ik kan van mezelf zeggen dat ik er wel wat kennis van heb.
Ik beschik thuis over een bankje, squatrack, lange barbell, korte barbell, EZ curlbar, 4 dumbells en 112kg aan gewichten. Daar kan ik wel wat mee

.
Mijn stats momenteel:
19 jaar
58kg
1.75m
Benchpress maximum: 5x5 60kg (1x65kg)
Squat : 5x5 80 kg (1x90kg)
Deadlift: 5x5 90kg (1x 112kg)
Ik heb altijd een fullbodyschema gebruikt à la rippetoe. Maar door niet goed te eten ben
ik op dat jaar niet verder geraakt. Ik kwam van 51kg bodyweight.
Wat het eten betreft, ik beschik over de kennis in theorie alleen moet het nog in praktijk omgezet worden.
Momenteel heb ik de aanhechting van een pees aan de spier in mijn schouder overbelast, die is
ontstoken en hier moet ik nu 10 dagen ontstekingsremmers voor nemen.
Ik heb dus een jaar schema's gebruikt gebaseerd op rippetoe.
De squat heb ik een tijd gelaten omdat ik dacht dat ik pijn kreeg in de knie bij lange afstandslopen door de squat maar dit blijkt een pees te zijn die over een plekje wrijft en na een tijd irriteert.
Verder ben ik zo'n 7kg aangekomen in gewicht, maar ik heb niet genoeg discipline om goed te blijven eten.
Het probleem ligt bij mij niet bij een gebrek aan kennis of niet voldoende kùnnen eten, maar het volhouden om veel te eten.
Ik hoop dat ik hier de motivatie zal vinden die ik nodig heb!
Mijn schema dat ik na mijn schouderblessure zal aanhouden:
3x / week fullbody training A-B-A structuur.
A
Squat 5x5
Benchpress 5x5
BOR 5x5
Bicepcurl 5x5 (geen superdude gehalte, gewoon omdat ik het leuk vind.)
B
Deadlift 1x5
OH press 5x5
Pull ups 3x Failure
Verder doe ik het volgende van sport:
1,5 u / week kickboks.
1 u / week zwemmen (techniek en snelheid)
1u / week Jiu-jitsu
3u/ week conditie training. Gaat van 5km lopen tot interval training tot enkele minuten op hoog tempo touwtje springen.
Wat mijn eten betreft, ik probeer de gouden regels wat te volgen maar ik ben er niet heel strict in.
Ik ga in de toekomst gewoon zien dat ik genoeg eet, gezond eet.
Concreet wil dit zeggen: zoveel mogelijk eten, eiwitrijke voedingsmiddelen, vetten zoals in nootjes,...
Hebben jullie iets aan fotomateriaal?
Groetjes,
Brad_Fitt