Breed worden en buikvet weg, wie helpt?
Author Message
Miss Combat

• Total Posts : 4
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Breed worden en buikvet weg, wie helpt? do 10-sep-09 14:55 (permalink)
0
Hierbij mijn verhaal en trainingsschema. Wie kan mij adviseren om laatste buikvet weg te krijgen en breder te worden?super blij

Even vanaf het begin. Als klein kind altijd gesport. Op 14-jarige leeftijd uit huis: nooit meer wat gedaan. Veel ziek geweest.
Uiteindelijk na 3 jaar thuis te hebben gezeten met gevolgen van eeen darminfectie, auto-ongeluk (ruglachten), knie-instabiliteit en een operatie, besloot mijn schildklier er ook even de brui aan te geven. Dit mede doordat ik gestopt ben met roken. (2 jaar nu) Ik was 20 Kg aangekomen door dat still liggen en de schildklier, maar heb geen aanleg. Ik woog daarvoor juist altijd te weinig (maatje 32/34) en at me krom en wilde aankomen. Maar 20 KG leek me niet echt de bedoeling, dus op naar de huisarts! Advies van de dokter: ga trainen! 2 uur per dag en die schildklier herstelt vanzelf.
Ik met mijn hele klachten lijst de uitdaging aangegaan (kon een hoop niet doen: spinning, squatten, lunges) Dit was echt een opstakel. Ook kan ik mezelf niet motiveren, dus heb mezelf gebombardeerd met groepslessen. Na 9 maanden was ik al 15 Kg kwijt en kon 5 km joggen i.p.v. 250 meter
Maar liep tegen hele vervelende klachten aan. Ik rook naar amoniak. Bleek dat mijn lichaam continu in catabole staat was en dat ik mijn eigen spieren aan het verbranden was. Ik lag met zware migraines op bed, bleek dat ik alle glucose voorraden had opgemaakt. Niet echt de bedoeling dus. Alles aangepast: voeding en heb meer rust genomen en zit nu een tijdje aan glutamine, dat heeft me echt aan herstel geholpen. Al met al.... ik heb er van geleerd!
Ik gebruikte wel eiwitshakes, maar die zijn ook uit den boze, want ik lag continu krom van de pijn in mijn darmenvies bah. Ik kan echt niets hebben, ook geen eieren en melk (alleen sojamelk.) Het advies was een Hydrolysaat te nemen, maar dat is echt te duur voor mij. Ik wil graag even mijn trainingsschema plaatsen, mijn gegevens en mijn eetgewoonte en dan vragen, waarom ik in vredesnaam niet van mijn buik af kom. En tips voor meer spiermassa, waar ik al een tijd hard aan werk, maar een zuinig reslutaat boek.

Ik eet precies zoals er gegeten moet worden. Ik ontbijt goed en neem 6 kleine maaltijden verdeelt over de dag. Volkorenproducten (voor vezels en vitaminen, verteren langzaam en geven een vol gevoel): volkorenbrood, vokoren crackers, volkorenpasta, havermoutpap, brinta, ongezoete muesli. Eiwitrijke producten met weinig of geen verzadigd vet: kwark, yoghurt en kaas. Kipfilet, kalkoen, biefstuk, ik lus geen vis, maar slik omega 3-6-9 capsules! Groenten. Producten rijk aan onverzadigde vetten: olijfolie, naturel noten (pistachenoten, ongezouten pinda's, cashewnoten, walnoten, hazelnoten); pindakaas. Verder las ik ooit de volgende tip en houd me daar ook aan:....
Ga meer VET eten. Ja, dat klinkt raar! Maar vet verhoogt je stofwisseling en het is ook een erg belangrijke voedingsstof voor je lichaam. Het is wel heel belangrijk dat je andere voedingsmiddelen vervangt door bepaalde dingen met vet/olie. Dus niet extra erbij eten, dan is het (zeker in het begin, als je stofwisseling nog te laag is) een dikmaker. Neem bijv. een handje pistachenoten i.p.v. een boterham met mager beleg. Dit bevat evenveel calorieën.
En af en toe mag er weleens genoten worden natuurlijkknipoog!

Mijn gegevens: Lengte: 1:71, leeftijd 29, gewicht: 59, stevig bovenlijf maar slanke onderbouw (dunne beentjes.. helaas)

BMI: 20.2, vet%: 22.7 %,

Vet-massa: 13,4 KG, vetvrije massa: 45,6 KG, lichaamsvocht: 33,4 KG
Trainingsschema:
Maandag: Bodypump (groepsles: kracht/fitness met barbels),

Buiksessie (groepsles: 15 min hardcore buik).

Avond: Jeet Kune DO ...en later optioneel: XCO = (spieropbouw van binnenuit)

Dinsdag: Pilates, Combat,Totalworkout (= groeples: 25 min bewegen, 25 min kracht), Buiksessie
Woensdag: Jiu Jitsu (1 uur, niet echt intensief)
Donderdag: Bootcamp/tea-bo, Bodypump, Jeet Kune DO

Vrijdag: Combat en/of fitness

za + zo rust (nou ja: werken in de horeca en mijn huishouden)

Iedere groepsles heeft 5 a 10 min buik aan het einde plus alle buiktrainingen die ik nog in de vechtsport doe en de buiksessies at the gym. Dus waarom loop ik dan nog met een berg buikvet rond?
Hoe kan ik mijn spiermassa meer vergroten en behouden. Tijdens trainen staat alles strak, thuis zak ik als een pudding in elkaar. (mannen ben jaloers op jullie testosteron, hahaaha )

Ik mag even geen eiwit shakes i.v.m. darmklachten: mijn supllementen: Creatine (4 weken op, 2 weken rust), stap nu over van Monohydraat naar Ethyl Ester. Glutamine (6 weken op, 2 weken rust), HMB dagelijks, remt afbraak cortisol. Aminozuren in tabletvorm. Gingseng, omega 3-6-9 capsules en Glucosamine (voor gewrichten). Tijdes en na trainen glucose/dectrose voor aanvulling glycogeenvoorraad. Ik drink voldoende water en sojamelk.

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties en misschien een ander trainingsschema. Mijn vechtsporten zal ik niet opzeggen, ben verder bereid de boel om te gooien! Er zal vast meer fitnesss geadviseerd worden. En meer rust, maar ik moet mezelf uitputten, anders slaap ik niet. En ja, ik krijg een adhd test volgende week !.
We hebben een beperkt aantal apperatuur, dat wel (vandaar de pump-lessen). Ik ben druk zoekende naar een andere sportschool in Rotterdam, ik ben er al bij een hoop geweest: Slechte parkeergelegenheden, weing groeplessen (combat is mijn nr1) en een sauna heel belangrijk om de melkzuren af te voeren. Niet iedere sportschool heeft een sauna. (Je kan blijkbaar niet alles hebben ) Dit alles is wel op mijn sportschool, maar nogmaals: weinig apparatuur en geen goede begeleiding voor krachttraning in de fitness, dus tips en schema's zijn welkom.

Hartelijke groeten

Marcus

• Total Posts : 6796
    • Scores: 342
    • Reward points : 1842
    • Status: online
    RE: Breed worden en buikvet weg, wie helpt? do 10-sep-09 16:44 (permalink)
    0
    Dunne benen en wel buikvet is apart voor een vrouw. Als je in biosignature van poliquin (of daarvan afgeleide theorieën wat betreft vetopslag) gelooft dan ligt daar waarschijnlijk een afwijkend hormoonprofiel aan ten grondslag.
    Buikvet zou gekoppeld zijn aan teveel cortisol
    Daar kunnen een aantal oorzaken voor zijn: stress, weinig slaap, overtraining. Persoonlijk zou ik het als eerste zoeken in de voedsel intoleranties die je blijkbaar hebt (voedsel nuttigen waar je lichaam een intolerantie tegen heeft = stress = cortisol) en als tweede misschien in een iets te ambitieus trainings programma met flink het accent op cardio achtige activiteiten.
    Concreet:
    - uitzoeken welk voedsel je naast (eieren en melk) je nog meer intoleranties tegen hebt (graanproducten, kwark, kaas ?) dmv eliminatiedieet
    - veel (8+ uur) slapen
    - cardio achtige activiteiten zoveel mogelijk beperken
    - korte krachttrainingen met nadruk op basisoefeningen
    - goede peri-workout voeding
    - Bcaa's als je daar wel tegen kunt
    - hoge doses epa/dha (visolie verlaagt cortisol)

Gebruik je medicijnen zoals pijnstillers/ontstekingsremmers?
    Welk type eiwitpoeder kunnen je darmen niet tegen? Wei, caseïne, ei? Wel eens andere eiwitpoeders zoals soja eiwitpoeder geprobeerd?
    Ivm je darmproblemen wel eens een goed probiotica supplement geprobeerd of kefir (kan ook op basis van sojamelk of kokosmelk ipv normale melk)?
    Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

sis

• Total Posts : 30834
      • Scores: 605
      • Reward points : 2055
      RE: Breed worden en buikvet weg, wie helpt? do 10-sep-09 22:47 (permalink)
      0
      Ik vind dat je veel cardio doet. Je zou meer KT kunnen doen in je training.

Dat ruiken naar ammoniak wil niet zeggen dat je je spieren verbrandt, dit kan ook andere oorzaken hebben. Met jouw stats kan ik me trouwens niet goed voorstellen dat je "een berg" buikvet meesleept blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

teddybeerke

• Total Posts : 4763
        • Scores: 88
        • Reward points : 1647
        RE: Breed worden en buikvet weg, wie helpt? vr 11-sep-09 08:40 (permalink)
        0
        Een goede beentraining kan wonderen doen voor je beentjes.

Soya-proteine of extra aminozuren overwegen

knulletje

• Total Posts : 24
          • Scores: 0
          • Reward points : 0
          RE: Breed worden en buikvet weg, wie helpt? zo 15-nov-09 10:40 (permalink)
          0
          Oeps...Als je zweet ruikt naar amoniak, ben je bezig je eiwitten te verbranden... Als je eiwitten gaat verbranden, eet je niet voldoende..... Buikvet eraf en meer spiermassa krijgen? Kan niet tegelijk, of afvallen of spieren kweken.. Ga je spieren opbouwen zal je bf ook iets gaan stijgen... Vet op je buik? Ja dat is je vet depot, en is van nature bepaald.Het vet op je buik zal pas als leetste verdwijnen... Langer cutten en ook dat gaat weg.. Cutten zonder veel spiervelies? 500 onder je onderhoud gaan eten.. Spieropbouw zonder veel vet te gainen? 500 boven je onderhoud gaan eten... Weet je ook als je al lang cut, dat je de eerste periode geen vet zal aankomen als je weer meer gaat eten?

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages
            • Read Message