Jaco
-
Total Posts
:
2099
- Scores: 12
-
Reward points
:
828
-
Status: offline
|
Calorie verbruik
wo 09-mei-07 10:26
( permalink)
Weet iemand wat het ware calorie verbruik is bij het fietsen? Er zal ook nog verschil zitten in tempo waarschijnlijk. Ik fiets aan boord ook regelmatig op een spinbike en daar doe ik altijd een wedstrijd tegen de klok en calorie teller, als je zo'n beetje 33 km/h aanhoud op normale belasting dan staat de teller op 100 cal in 5 minuten,ga je harder byv 38km/h dan gaat dit sneller en haal je wel 120 cal in 5 minuten,ga je langzamer dan loopt de tijd weer inop de teller.Meestal fiets ik een uur en dan staat de teller zo rond de 1100 cal.Is dit een reeel getal kwa verbruik of is dit veel te hoog?om dit getal te halen moet je je echt de rambam trappen en ben je ook doorgaans zeiknat van het zweten door het ontbreken van rijwind.En is dit een beetje te vergelijken kwa calorie verbruik met gewoon fiesten in de buitenlucht op je ATB?
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
RE: Calorie verbruik
wo 09-mei-07 10:30
( permalink)
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Jaco
-
Total Posts
:
2099
- Scores: 12
-
Reward points
:
828
-
|
wo 09-mei-07 10:38
( permalink)
Zo,intressante site Killa. Ik kom uit op 1352 cal, 1 uur fietsen met gemiddeld 30km/h met 104 kilo. Dat is nogal wat
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1785
-
|
ma 28-mei-07 13:28
( permalink)
hangt het verbruik niet af van je hartslag ?
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1810
-
|
ma 28-mei-07 13:30
( permalink)
Dat ook, vandaar dat duursporters altijd hun hartslag zien dalen bij goede getraindheid. Dat lijkt een voordeel, of beter: is een voordeel voor wie beter wil presteren. Maar voor wie vetverlies nastreeft is dat juist een groot nadeel omdat het inhoudt dat je onderhoud daalt en het steeds minder kcals kost om gelijke inspanning te leveren. Dat is de hoofdreden dat slomo-cardio niet goed werkt, althans niet blijvend werkt. En interval cardio vele malen beter is.
|
|
|
|