ohmitep
-
Total Posts
:
65
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Cardio kan zorgen voor minder vooruitgang?
wo 31-jan-07 20:13
( permalink)
Hey alles staat eigenlijk in de titel.. als men bijvoorbeeld elke trainingsbeurt... dus ja 3 x week (full body) voor dat men begint 15 of 20 min cardio doen... kan dat zorgen voor dat men minder massa aanmaakt? of juist ni ...? bedankt
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14757
- Scores: 89
-
Reward points
:
1405
-
|
RE: Cardio kan zorgen voor minder vooruitgang?
wo 31-jan-07 20:18
( permalink)
Verplaatst naar de cardio hoek. Ik zou zowieso mijn cardio NA de krachttraining doen. kan dat zorgen voor dat men minder massa aanmaakt? of juist ni ...?
Kan. Hangt er vanaf of je genoeg eet. Je verbruikt meer kcal omdat je cardio doet, dus zal je ook meer moeten eten om te groeien/ spiermassa vast te houden.
|
|
|
|
Roodbaard.
-
Total Posts
:
948
- Scores: 21
-
Reward points
:
1806
-
|
za 03-mrt-07 16:48
( permalink)
Bijna altijd zal het antwoord JA zijn (genetisch bevoorrechten uitgezonderd.) Cardio vooraf, plaatst je tijdens KT sneller in een katabolefase. Daarnaast zul je minder intensief KT kunnen doen, dus ook minder groeiprikkels aan je spieren.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1810
-
|
za 03-mrt-07 18:05
( permalink)
Cardio voor je training doe je alleen als je een doorgewinterde duursporter bent, voor wie KT niet relevant is en je bijv alleen wat pomptraining oid doet. Anders altijd en eeuwig pas na de KT, anders ben je verkeerd bezig. Ook even warmfietsen etc. is onzin, je kan veel beter dynamisch rekken & strekken om voor een betere doorbloeding te zorgen en dan de juiste opwarmsetjes doen voorafgaand aan de grote 6: deadlift, squat, roeien, bankdrukken, trekken & stoten.
|
|
|
|
Marco
-
Total Posts
:
10504
- Scores: 160
-
Reward points
:
2007
-
|
zo 04-mrt-07 21:22
( permalink)
ik doe ook standaard na mijn krachttraining cardio! namelijk 25 minuten 14 kilometer per uur hardlopen maar dan ben je ook helemaal gesloopt hoor als je een beetje goeie krachttraining gehad hebt
|
|
|
|
LeonCame
-
Total Posts
:
705
- Scores: 0
-
Reward points
:
496
-
|
ma 05-mrt-07 15:42
( permalink)
Waarom wordt dan vaak gezegd dat bijv een 4e dag cardio (naast 3 dagen pompen) niet goed is ? Dan kan je toch juist EN spiergroei EN vetverbranding bewerkstelligen ? Als je maar niet de dag voordat je benen gaat doen keihard gaat hardlopen ofzo, dat begrijp ik dan ook wel...... TNX
Uit het goud der korenharen, schiep god de trotse Hagenaren. Uit het restant kwamen de kneusjes van ons land
|
|
|
|
Roodbaard.
-
Total Posts
:
948
- Scores: 21
-
Reward points
:
1806
-
|
ma 05-mrt-07 19:10
( permalink)
Toch kan het gemakkelijk wringen indien de weerstandstraining intensief is en de cardio ook. Vanwege te grote belasting van het centraal zenuw stelsel (gevaar voor overtraining, zelfs burnout) en... als je al 3 x per week flinke KT doet, houdt intensieve cardio je langer in de katabole fase. Er moet voldoende tijd (lees: rust) zijn voor herstel en groei. LESS IS MORE...
|
|
|
|