Cardio vraagje??
Author Message
Watch

• Total Posts : 65
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Cardio vraagje?? wo 06-feb-08 16:40 (permalink)
0
Kheb een vraag over het inplannen van mijn cardio,
Hier zie je op wat voor dagen ik wat doen exclusief mn cardio, mijn prioriteit is vooral vetverbranden en daarna pas spieren kweeken,

Ma:         KT
Di:          KT, Hockeytraining
Wo:
Do:         KT
Vrij:        KT
Za:
Zo:      Hockeywedstrijd

Verder wil ik graag nog cardio doen, minimaal 3 keer per week hardlopen om zo ook mn conditie te verbeteren.
Maar op welke dagen kan ik dan het best mn hardlopen dan inplannen zonder mijn spieren te overbelasten???

Kzat zelf te denken aan woensdag en zaterdag sowieso, omdat ik daar nog helemaal niks doe, maar staat dat niet in de weg van mijn rustdagen voor mijn krachttraining en/of het rusten na een hockeytraining??
Verder nog andere tips om te bepalen watvoor cardio het best zou zijn en op welke dagen en welk tijdstip??

Bij voorbaat dank

PeterE

• Total Posts : 1404
    RE: Cardio vraagje?? wo 06-feb-08 17:34 (permalink)
    0
    Met die prioriteit zou ik 2x per week KT doen en de andere twee vervangen door een uur stevige kardio. En natuurlijk minder eten dan je verbruikt, anders werkt het nooit.

Watch

RE: Cardio vraagje?? do 07-feb-08 11:45 (permalink)
      0
      @peterE
      Uit ervaring weet ik dat ik niet genoeg voldoening krijg uit 2x per week KT, mn vorige schema was 3x per week, en ben sinds kort begonnen met 4x om te kijken hoe het voelt en of ik dat fijner vind. Ik vind mn spiergroei nog altijd belangrijk.
      Ik verbrand natuurlijk ook nog Kcal tijdens de KT, maar ik bedoelde met 'vetverbranding belangrijker dan spierkweken' dat ik t niet erg vind om bijv na de KT cardio te doen, waardoor ik wel op mn reserves cardio doe en dus vet verlies, maar ook waardevolle eiwitten voor mn spiergroei.
      Kvolg in grote lijnen een voedingschema, en probeer er ook zoveel mogelijk aan te houden en hoeveel/wat ik eet, maar helaas woon ik nog bij mn ouders en kan ik niet bepalen wat ik bijvoorbeeld 's avonds eet. Verder houd ik nogal van een feestje super blijen dus nuttig ik in het weekend altijd wel een biertje knipoogblij(kheb ook voorgenomen dat ik maar 1 keer per week zou gaan drinken)

Maar ik ben bang voor overbelasting, is 4x KT, 2x hockey, 3x hardlopen niet een beetje teveel voor mn spieren??? Mn nadruk met KT ligt tog op mn bovenlichaam maar train  ook wel mn benen, krijgen die dan niet genoeg rust als ik zovaak ga rennen in de week?

Stan

• Total Posts : 15294
        • Scores: 13
        • Reward points : 732
        RE: Cardio vraagje?? do 07-feb-08 11:50 (permalink)
        0
        ik doe zelf 3xkt en 6-7x judo, zonder overbelasting. Zijn er genoeg die nog stukken meer trainen, truk is om genoeg te eten en slapen. Valt dus goed mee wat je doet hoor!

Kan je niet wat meer hockeytrainingen draaien? 1 keer pw is érg weinig

Verder moet je eens je KT schema plaatsen, dat kan vast ook wel verbeterd worden. Met een goed KT schema en voedingsschema hoef je geen cardio te doen om vet te verliezen hoor. Zou m'n cardio ook intensief en kort houden, intervaltraining, net zoals hockey.

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Watch

RE: Cardio vraagje?? do 07-feb-08 16:07 (permalink)
          0
          We zitten met hockey nu nog in de winterstop (bijna afgelopen), we hadden dit jaar gekozen om geen zaal/midwinter te doen, maarjah das een lang verhaal dat jullie waarschijnlijk tog niet kan boeienknipoog, we doen wel elke zondag een oefenwedstrijd tegen een andere heren team van onze club aangezien zij ook geen zaal/midwinter doen
          we beginnen over ongeveer 2 weken weer met 2x hockey training, en 1x perweek gezamelijk KT en spinnen per week

Mn KT schema heb ik niet zo lang geleden geplaatst, moet er vast ergens nog wel staan.

Met cardio/hardlopen zat ik idd aan  interval training  te denken van ongeveer 30 min, ben nu eerst bezig met mn conditie weer op pijl te halen (kheb een tijdje stil gelegen door mn kuit)... Daarna stap ik over op HIIT. Maar is het verstandig om het direct na de KT te doen, het gaat dan wel tenkoste van eiwitten, maar het is wel effectief om vet te verbranden?

Maar ik houd het nu dan op 4x KT, 2x Hockey, 3x harlopen per week. En dan genoeg slaap.
          Kzal mn voedingschema ook wel weer posten.

Stan

• Total Posts : 15294
            • Scores: 13
            • Reward points : 732
            RE: Cardio vraagje?? do 07-feb-08 16:12 (permalink)
            0
            lijkt me goed haalbaar hoor 4xKT, 2xhockey en 3xHIIT. HIIT kan je prima na je KT doen, zou wel zeker een sportdrankje (isotoon) meedoen om te drinken tijdens KT en je HIIT, zodat je zeker goed vol kh en elektrolyten zit

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Watch

RE: Cardio vraagje?? do 07-feb-08 22:31 (permalink)
              0
              Is het wel verstandig om een isotoon te nemen, aangezien mijn doel vetverbranding is, ik begrijp dat ik door een isotoon een langere uithoudingsvermogen heb en dus langer kan door gaan, en meer verbranden. Maar kunnen deze kh niet de vetverbranding tegen gaan?
              Verder had ik gelezen dat isotone dranken alleen egt energie verhogend zijn voor langere periodes als een uur, terwijl ik maar zo'n half uur interval ga doen?
              Of heb ik het gewoon helemaal verkeerd begrepen ??

PeterE

RE: Cardio vraagje?? vr 08-feb-08 11:17 (permalink)
                0

Watch: Is het wel verstandig om een isotoon te nemen, aangezien mijn doel vetverbranding is, ik begrijp dat ik door een isotoon een langere uithoudingsvermogen heb en dus langer kan door gaan, en meer verbranden. Maar kunnen deze kh niet de vetverbranding tegen gaan?
                Verder had ik gelezen dat isotone dranken alleen egt energie verhogend zijn voor langere periodes als een uur,

Wat vetverlies betreft moet je niet kijken naar wat je tijdens je training als brandstof gebruikt. Vetverlies is een gevolg van energietekort, dwz gemiddeld meer kcals verbruiken dan je inneemt. Zowel inname als verbruik gaan de hele dag door, niet alleen tijdens de training.

Dus je kan gerust koolhydraten nemen tijdens je training in plaats van op een ander tijdstip. Zolang je verbruik in kcals die dag hoger is dan de inname, leidt dat tot vetverlies.

Dus bijvoorbeeld,
                Dag1: 500 kcals trainen en een uur later 400 kcals koolhydraten eten
                Dag2: 500 kcals trainen terwijl je tegelijk 400 kcals sportdrank naar binnen gieten 

Als de rest van dag1 en dag2 er hetzelfde uitziet wb aktiviteit en voedsel, geven deze twee dagen ongeveer  hetzelfde resultaat kwa vermindering van energiereserves.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat er twee energiereserves zijn: vetmassa en eiwitmassa. Samen leveren die de extra energie om het dagtekort aan te vullen. Als je ongevoed traint, ga je meer eiwit afbreken en als brandstof gebruiken, dus dan verlies je ook minder vet. 

Watch

RE: Cardio vraagje?? vr 08-feb-08 15:21 (permalink)
                  0
                  ok duidelijk,
                  Kheb gelezen dat je ook simpel zelf een isotoon drankje kan maken?? kweet dat het ongeveer 40gram kh/ liter moet zijn en ook nog wat zouten erbij...
                  Heeft eeen van jullie misschien een goed receptje voor het maken van zo'n isotoon drankje zonder dat er teveel kosten verbonden zijn?

PeterE

RE: Cardio vraagje?? vr 08-feb-08 15:32 (permalink)
                    0

Watch: Kheb gelezen dat je ook simpel zelf een isotoon drankje kan maken?? kweet dat het ongeveer 40gram kh/ liter moet zijn en ook nog wat zouten erbij...
                    Heeft eeen van jullie misschien een goed receptje voor het maken van zo'n isotoon drankje zonder dat er teveel kosten verbonden zijn?
                    1,5 liter water, scheutje limonadesiroop, snufje zout. Dat is alles.
                    Limonadesiroop: dus wat je anders in 1 glas zou doen doe je nu in een fles. 
                    Zout: echt weinig dus; als je het echt proeft heb je al teveel.

Watch

RE: Cardio vraagje?? za 09-feb-08 16:23 (permalink)
                      0
                      bedankt zal het maandag  direct uittesten!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                        • No New Messages
                        • Hot Topic w/ New Messages
                        • Hot Topic w/o New Messages
                        • Locked w/ New Messages
                        • Locked w/o New Messages
                        • Read Message