Wat eten betreft tel ik niks en is het niet altijd even strak. Niet dat ik alles eet wat los en vast zit, zitten ook dagen tussen dat ik misschien wat te weinig eet (in het weekend soms).
Ik doe liever wat cardio extra om in conditie te blijven.
maar als je, wanneer je wilt aankomen te veel cardio doet, hou je geen troeven meer achter de hand voor wanneer je witl 'opdrogen' (cutten).
Je hebt het gelijk over te veel.
En wat is dan te veel?
Als je het verhaal omdraait en je eet vrij krap, houdt je ook geen troeven meer achter de hand om op te drogen volgens jouw theorie. dus dat vind ik nou niet echt een stevig statement als ik eerlijk ben.
Ik denk dat je beter in een goede conditie de cut in kan gaan en wat minderen op je voeding (of schoner eten). als je het anderom doet, dus je eet strak en je gaat dan cardio doen, ga je het zwaar krijgen omdat je je conditie nog moet gaan opbouwen.
Het is imo makkelijker om je opgebouwde conditie vast te houden als je naar een calorie tekort toewerkt, dan dat je vanuit een calorie tekort nog eens je conditie op moet gaan bouwen.
Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag:
cardio er in houden.
Hangt ook van je beschikbare tijd af etc, maar denk dat er altijd wel een gaatje te maken is voor 2-3 keer per week een half uurtje cardio.