Cardio vs lagere kh-inname
Author Message
Sebah

• Total Posts : 248
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Cardio vs lagere kh-inname zo 09-dec-07 21:52 (permalink)
0
Ik zit al enkele dagen met 1 vraag waar ik niet direct de correcte uitkomst kan op vinden.

Ik vroeg mij af wat je best kan doen om toch nog zuivere spiermassa bij te komen:

Ofwel 1, je kh iets verlagen, maar net hoog genoeg voor bij te komen en je cardio heel laag tot 0 houden.

Of 2, jouw kh verhogen, waar je normaal zwaar bij komt, maar dit dan compenseren met 3, 4x (30min) cardio per week.

Wat is volgens jullie de beste oplossing? Ik zou voor 2 gaan denk ik?

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1810
    RE: Cardio vs lagere kh-inname zo 09-dec-07 22:17 (permalink)
    0
    Cardio is goed voor je conditie, maar als je, wanneer je wilt aankomen te veel cardio doet, hou je geen troeven meer achter de hand voor wanneer je witl 'opdrogen' (cutten).
    Te veel KH maakt idd vet, dus wat lager inzetten is wel zo verstandig.

Kortom: kies de gulden middenweg en doe, als je niet persé verzot op cardio bent, 2x per week een half uur aan cardio en hou je KH-inname binnen de perken. Hoeveel dat dan is, is individueel. Leg zelf de grens op 30% zonder en 35% met cardio erbij.

Wreckless

• Total Posts : 12570
      • Scores: 32
      • Reward points : 1321
      RE: Cardio vs lagere kh-inname ma 10-dec-07 00:17 (permalink)
      0
      Ik begrijp het niet geloof ik.
      Je krijgt extra spiermassa door weerstandstraining.

Je krijgt geen extra spiermassa door extra kh. Zoals je zelf zegt, worden overtollige kh omgezet in vet.
      Je zal ook geen extra spiermassa krijgen door minder kh.
      Je krijgt ook geen extra spiermassa door extra cardio. Daarvoor is de stimulans van de spieren te laag.

Het is wel mogelijk dat cardio of minder kh je vet% verlagen zodat je spieren beter zichtbaar worden, maar dat is niet hetzelfde als extra spiermassa natuurlijk.
      []======[] []======[]
      I guess God wanted to make
      something ugly but in great shape
      []======[] []======[]

Jacob

• Total Posts : 187
        • Scores: 0
        • Reward points : 0
        RE: Cardio vs lagere kh-inname ma 10-dec-07 15:31 (permalink)
        0
        Meer eten dan je verbruikt=vetmassa+spiermassa (met krachttraining) gainen.
        Op onderhoud of net iets erboven (klein overschot aan cals)= spiermassa aankomen en vetmassa verliezen. Dit geld niet voor iedereen.

Espi

• Total Posts : 21401
          • Scores: 147
          • Reward points : 1810
          RE: Cardio vs lagere kh-inname ma 10-dec-07 15:58 (permalink)
          0
          Dan kan je beter gemiddeld op onderhoud eten en dan op trainingsdagen erboven (anabool, zet spiermassa aan) en op rustdagen eronder (katabool, breekt vetmassa af).

Insuline-afgifte is niet alleen maar slecht nieuws, het kan ook helpen om spiermassa aan te zetten, vandaar dat bijna iedereen die meer spiermassa wil hebben , ook wat hoger in de KH gaat zitten. Met name direct na de training.
          Ver erboven gaan is een recept voor vetzucht. Maar ja, het is wel de snelste manier om 'massa' aan te zetten. Hoeveel vet daar bij gaat zitten, hangt van je lichaamstype af en vooral ook van je activiteiten-niveau. In die zin, is de vraag dus zo gek nog niet en vandaar ook het antwoord.

Hoeveel KH dat zijn, is individueel.

Moob

• Total Posts : 14757
            • Scores: 89
            • Reward points : 1405
            RE: Cardio vs lagere kh-inname wo 12-dec-07 21:32 (permalink)
            0
            Wat eten betreft tel ik niks en is het niet altijd even strak. Niet dat ik alles eet wat los en vast zit, zitten ook dagen tussen dat ik misschien wat te weinig eet (in het weekend soms).

Ik doe liever wat cardio extra om in conditie te blijven.

maar als je, wanneer je wilt aankomen te veel cardio doet, hou je geen troeven meer achter de hand voor wanneer je witl 'opdrogen' (cutten).
            Je hebt het gelijk over te veel.
            En wat is dan te veel?
            Als je het verhaal omdraait en je eet vrij krap, houdt je ook geen troeven meer achter de hand om op te drogen volgens jouw theorie. dus dat vind ik nou niet echt een stevig statement als ik eerlijk ben.

Ik denk dat je beter in een goede conditie de cut in kan gaan en wat minderen op je voeding (of schoner eten). als je het anderom doet, dus je eet strak en je gaat dan cardio doen, ga je het zwaar krijgen omdat je je conditie nog moet gaan opbouwen.
            Het is imo makkelijker om je opgebouwde conditie vast te houden als je naar een calorie tekort toewerkt, dan dat je vanuit een calorie tekort nog eens je conditie op moet gaan bouwen.

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag:
            cardio er in houden.
            Hangt ook van je beschikbare tijd af etc, maar denk dat er altijd wel een gaatje te maken is voor 2-3 keer per week een half uurtje cardio.

I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
              • No New Messages
              • Hot Topic w/ New Messages
              • Hot Topic w/o New Messages
              • Locked w/ New Messages
              • Locked w/o New Messages