Concept II roeien

Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 6
Author
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 12:34:50 (permalink)
0
1:22.1 prutsers super blij super blij
en over 2 maanden hoop ik daar nog wat vanaf te hebben gesnoept
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
RE: Concept II roeien 2007/07/24 12:49:27 (permalink)
0
@ Espi Ik weet dat ik het kan, voor mijn motorongeluk roeide ik al heel veel als cardio en tijdens mijn revalidatie na mijn motorongeluk heb ik ook heel veel geroeid en dan onder begeleiding van een fysiotherapeute die zelf prof roeister was en die heeft behoorlijk aan mijn techniek gesleuteld.

@ Marcus en dat wilde ik nou horen super blij, dan heb ik tenminste een richttijd en geeft mij de moitivatie om er vol in te knallen.
Espi
meten = weten!
RE: Concept II roeien 2007/07/24 13:04:58 (permalink)
0
Hermanus en/of Pim, geven jullie me dan eens een hands-on lesje om de techniek te verbeteren?
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
RE: Concept II roeien 2007/07/24 13:20:48 (permalink)
0
Is prima
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 13:32:10 (permalink)
0
@ Marcus en dat wilde ik nou horen super blij, dan heb ik tenminste een richttijd en geeft mij de moitivatie om er vol in te knallen

Insgelijks; leuk ook dat er een concept2 competitie georganiseerd wordt, ook al is het in Wageningen super blij
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Concept II roeien 2007/07/24 14:12:20 (permalink)
0
Marcus heeft toch wel een edge omdat hij technisch wat voorop loopt en vroeger nog enorm veel geroeid heeft...maar pim en hermanus hebben het brute doorzettingsvermogen van een op hol geslagen neushoornsuper blij

Laten we weddenschappen organiseren!

ik als bookie krijg 10%maf!
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 14:38:29 (permalink)
0
maar pim en hermanus hebben het brute doorzettingsvermogen van een op hol geslagen neushoorn

en ik van een tamme cavia? super blij
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Concept II roeien 2007/07/24 14:53:08 (permalink)
0
idd! een tamme cavia met een bril op die een wetenschappelijk verantwoord boek over roeien aan het lezen is en terwijl op z'n laptop artikels op pubmed opzoekt!

Probeer dan maar eens te roeien, dus ee kansen zijn 40/1 in het nadeel van marcus!

en noem mij gek, maar ik zet in op Marcusmaf!super blij
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 14:57:04 (permalink)
0
Weet niet of je tamme cavia's wel eens hebt zien gaan in die tredmolens, maar zelfs met bril op blijven ze knallen! super blij
Pim
Super Heavy Weight
RE: Concept II roeien 2007/07/24 17:25:47 (permalink)
0
ORIGINAL: Espi

Ben je zo'n roeier geweest dan Hermanus dat je er zo zeker van bent dat je die tijd ongeveer kan halen?
Die 8 minuten die Marcus noemde, never nooit. Zou al blij zijn met 10 minuten met deze techniek en dan nog moet ik flink verbeteren. Dus vandaar dat ik ineens zo ambitieus word. Puur om mezelf te pushen trouwens, want ik vermoed niet dat er veel animo voor zal zijn onder de dames, of zie ik dat verkeerd Pim?

@Espi, denk niet te makkelijk, gisteravond is er een dame 2 minuten onder jouw tijd gedokenja ja (overigens traint zij maar 1 x per week)
Pim
Super Heavy Weight
RE: Concept II roeien 2007/07/24 17:28:53 (permalink)
0
ORIGINAL: Marcus

1:22.1 prutsers super blij super blij
en over 2 maanden hoop ik daar nog wat vanaf te hebben gesnoept

Goed dat je in jezelf gelooft, wanneer ik mijn training wat "roei specifieker" maak ben je geen partij voor mesuper blijsuper blijsuper blij
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Concept II roeien 2007/07/24 17:32:39 (permalink)
0
ORIGINAL: Pim

ORIGINAL: Espi

Ben je zo'n roeier geweest dan Hermanus dat je er zo zeker van bent dat je die tijd ongeveer kan halen?
Die 8 minuten die Marcus noemde, never nooit. Zou al blij zijn met 10 minuten met deze techniek en dan nog moet ik flink verbeteren. Dus vandaar dat ik ineens zo ambitieus word. Puur om mezelf te pushen trouwens, want ik vermoed niet dat er veel animo voor zal zijn onder de dames, of zie ik dat verkeerd Pim?

@Espi, denk niet te makkelijk, gisteravond is er een dame 2 minuten onder jouw tijd gedoken (overigens traint zij maar 1 x per week)

ouch dat moet hard aankomen

i feel a girl fight coming up
post edited by Killa_Bee - 2007/07/24 17:53:11
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 18:36:26 (permalink)
0
ORIGINAL: Pim
Goed dat je in jezelf gelooft, wanneer ik mijn training wat "roei specifieker" maak ben je geen partij voor mesuper blijsuper blijsuper blij

"Geen partij" in de zin van: dat ik al onder de douche sta als jij nog je 500m aan het afmaken bent?
Zoals nu, zeg maar super blij super blij super blij

Pim
Super Heavy Weight
RE: Concept II roeien 2007/07/24 19:11:13 (permalink)
0

"Geen partij" in de zin van: dat ik al onder de douche sta als jij nog je 500m aan het afmaken bent?
Zoals nu, zeg maar super blij super blij super blij

Je hebt het helemaal begrepensuper blijsuper blijsuper blij

Hoe lagen jouw tijden toen je begon met roeien? In hoeverre heb je deze tijden kunnen verbeteren? Wat was je algemene progressie?
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 19:40:20 (permalink)
0
Progressie op 500m weet ik eigenlijk niet, want nooit echt lang voor getraind.  Weet nog dat ik toen ik begon met roeien 40,2 sec roeide op 250, dat weet ik omdat ik zo een gratis lidmaatschap van roeivereniging won super blij Wedstrijdafstand is 2000m, dus 500m was nooit zo interessant. Op 2000m wel redelijk wat progressie geboekt. Ben van net boven de 7 min. naar 6m35s gegaan in eerste jaar (6m21 was snelste op m'n club als ik goed herinner), maar dat zal ook komen omdat ik tot ik begon met roeien nooit een duursport heb gedaan, dus er was aardig wat progressie om te boeken super blij
In dat jaar deed ik trouwens nauwelijks KT. Vond duurtrainen niet bepaald lekker combineren met beentraining.
Espi
meten = weten!
RE: Concept II roeien 2007/07/24 20:13:27 (permalink)
0
Wat ik bij roeien heel apart vind is dat het veel meer zeer aan je benen doet als je DOMS hebt, dan met lopen of fietsen waar je er op een gegeven moment geen of in elk geval minder last van hebt.
Ben vanavond even terug geweest om te oefenen en het valt nog steeds tegen qua techniek. Vandaar dat het niet eens een slecht idee is om elke dag eventjes te trainen. Denk niet dat ik het voor de KT ga plaatsen, zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet.
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 20:28:53 (permalink)
0
 Denk niet dat ik het voor de KT ga plaatsen, zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet.

Had het over een technische training voor KT op warm-up intensiteit. Dat hindert je KT dus verder niet.
Denk in jouw geval dat (om jezelf te beschermen) je beter op techniek kunt gaan trainen voordat je uberhaupt inspannend gaat roeien, want uit je verhaal maak ik op dat je techniek behoorlijk slecht is (schoudersblessure agv roeien, hele slechte grip, door bankje heen trappen).

sis
NO Sissy !!
RE: Concept II roeien 2007/07/24 20:37:02 (permalink)
0
Het is wel een prettige warming up en voor de KT ben je nog fris en fruitig en kakt je techniek minder in blij

Wat was de richttijd nou Espi, 10 of 8 minuten?   *roeidrang*
Espi
meten = weten!
RE: Concept II roeien 2007/07/24 21:57:04 (permalink)
0
Denk in jouw geval dat (om jezelf te beschermen) je beter op techniek kunt gaan trainen voordat je uberhaupt inspannend gaat roeien, want uit je verhaal maak ik op dat je techniek behoorlijk slecht is (schoudersblessure agv roeien, hele slechte grip, door bankje heen trappen).

Daar heb je ook wel gelijk in, het is ook niet voor niets dat roeien het minst populair is van alle cardio-apparaten. Het is de oefening die de meeste techniek vereist.

Wat was de richttijd nou Espi, 10 of 8 minuten?

Marcus kwam met die richttijd van 8 minuten. Er zijn helemaal geen richttijden aangegeven, het is gewoon een vriendschappelijke competitie om de stille zomer wat 'sjeu' te geven.
Zelf dacht ik heel on-ambitieus aan 10 minuten (gisteren nog ruim 11 minuten), maar daar ga ik waarschijnlijk wel vrij makkelijk onderduiken als de techniek maar beter wordt.  Ik zou wel ongeloveloos snel mezelf moeten verbeteren om naar de 8 minuten te gaan. Onder 10 minuten zie ik nog wel zitten, mogelijk ook wel 9- 9 1/2 . Dan zit ik onder die vrouw haar tijd, die vast vaker roeit dan ik.. en nee KB, die girl fight komt er echt niet. Zou haar nog eerder gaan aanmoedigen als ik er bij stond! 
Marcus
Natural born chiller
RE: Concept II roeien 2007/07/24 22:05:13 (permalink)
0
Marcus kwam met die richttijd van 8 minuten.

Dat maakte jij ervan. Ik zei dat redelijk stoere roei-wijven al snel 8 minuten over 2000m deden.
Voor jou zei ik dat 9 minuten al bikkelen zou worden.
Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 6
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0