Concept II roeien

Page: << < ..6 Showing page 6 of 6
Author
Miss Deadlift
Light Weight
RE: Concept II roeien 2007/12/16 21:38:48 (permalink)
0
Haha dankjewel sis..
ze liepen daar al te roepen dat ze mee hadden moeten nemen naar het nk ergometeren (jaja dat bestaat echt!)
maar dat gaat over 2 km dat is heel andere koek.500 m is eigenlijk al te lang om voluit te blijven gaan,tenminste voor mij wel.Ik heb eigenlijk niet eens zin om 2 km te gaan proberen (ik denk dat ik dan dood ga!)dat heb jij toch maar mooi wel gedaan !
sis
NO Sissy !!
RE: Concept II roeien 2007/12/16 21:47:17 (permalink)
0
 het was wel een aanslag op mijn lijf en competitiedrang super blij

Maar als de 500 een prettige afstand voor je is, waarom dan niet er op gaan trainen en inderdaad meedoen met het NK (dat zal toch wel bestaan op de kortere afstanden)? Wie weet ben je de aanstaande kampioen 2008 blij
Miss Deadlift
Light Weight
RE: Concept II roeien 2007/12/16 21:59:02 (permalink)
0
Ik neem wel genoegen met de titel van ergo-rukster van 2007 blij
(Dit wedstrijdje wordt genoemd:Ergo-Ruk<dat heb ik niet verzonnen)
Volgend jaar hoop ik eindelijk fatsoenlijke gewichten te gaan tillen(ahum dat hoopte ik vorig jaar ook al,maar ik moet maar blijven hopen),ik blijf dan ook wel roeien maar ik ga er niet heel specifiek op trainen.Dat heb ik nu ook niet heel veel gedaan,dus ik hoop dat het toch nog wel wat harder kan.
pipi
Durf wat je droomt!
RE: Concept II roeien 2007/12/17 12:07:51 (permalink)
0
oh oh, ik hoor een uitdaging! Haha.

Sjezus he, wat een chique tijd, dat doe ik je niet zo 1-2-3 na hoor. Heb sinds die 2x roeien ook nooit meer geroeid, niet echt mijn ding, maar zou het nu haast weer eens proberen...
Als we volgende zomer weer competitie hebben op de club check ik wel even op welke tijd je dan zit... heb ik iets om naar toe te werken!
sis
NO Sissy !!
RE: Concept II roeien 2008/11/27 23:01:20 (permalink)
0
 voor heks!
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
RE: Concept II roeien 2008/11/28 08:53:16 (permalink)
0
Wat een service. knipoog
sis
NO Sissy !!
RE: Concept II roeien 2008/11/28 17:19:56 (permalink)
0
Jaaa, het is ook een beetje een verkapt patsen-met-mijn-eigen-eerste-roeipoging super blij
heks
Feather Weight
RE: Concept II roeien 2008/11/28 21:33:01 (permalink)
0
Wauw, inderdaad wat een sevice! Ik heb het doorgespit, lijkt me leuk zo'n wedstrijd hoewel roeien op de ergometer niet mijn favo ding is. Probeer het eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden daar ik veel liever op het water roei en liever ga spinnen voor de extra conditie.
Waarschijnlijk zou het wel goed zijn om dan ook op de ergometer te gaan zitten om de meer roeispecifieke spieren te trainen?
Mijn eerste officiele wedstrijd wordt een niet courante afstand, nl de 5 km (Dommelregatta). Dus dat wordt waarschijnlijk sterven op het water. Gaan dan in de vrouwen vier + (boord). Extreem lastig om vier vrouwen precies hetzelfde tempo, slaglengte, diepte van de haal te laten maken. Wat dat betreft is skiffen een stuk eenvoudiger.

Sis, nogmaals dank voor je service.
sis
NO Sissy !!
RE: Concept II roeien 2008/11/28 21:40:14 (permalink)
0
Graag gedaan!

Ik denk inderdaad dat het wel een goede training is op de roeier. En met 4 tegelijk lijkt me ook een hele kunst!
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re: RE: Concept II roeien 2010/10/27 12:23:01 (permalink)
0
Proest naar aanleiding van Milo zijn topic zocht ik deze en man ik las het weer terug en realiseer mij ineens wat een stelletje mafkezen wij daar bij elkaar waren, pffffff jammer dat dit clubje uit elkaar gevallen is.

Tjonge wat een trainingen met Pim, Pipi, Jan en Kwark, echt gekkenwerk af en toe, gewoon rammen en nergens naar kijken, prachtige tijd, van maandag tot vrijdag keihard trainen en vanaf vrijdagaavond keihard zuipen en hup op maandag weer vol aan de bak.

Uiteindelijk was mijn tijd op de 500 meter 1.24 nog wat geloof ik, maar op het laatst gingen de echte cardioqueens zich er ook mee bemoeien en waren zowel Pim en ik kansloos voor de eindoverwinning.
sis
NO Sissy !!
Re: RE: Concept II roeien 2010/10/27 22:35:21 (permalink)
0
Hehe, leuk om terug te lezen. Ik heb eigenlijk nooit meer een poging gedaan om mijn eerste tijd te verbeteren.
ichiban
Feather Weight
Re: RE: Concept II roeien 2010/11/21 12:58:37 (permalink)
0
hey kben ook aan het concept 2 roeien! superrelaxed, maar ik ben een beetje op zoek naar een schema... ik roei 2 keer per week, wil het voornamelijk als cardio gebruiken om af te vallen. Wat ik nu doe is op zwaarte 5 een uur roeien, waarin het laatste kwartier een intervaltraining,om dan nog even tot het uiterste te gaan. Weet alleen niet of dit verstandig is? omdat ik maar 2 keer per week roei lijkt me HIIT niet echt verstandig?
Thanks voor de hulp alvast
Lucifer
Light Weight
Re: RE: Concept II roeien 2010/12/24 00:57:41 (permalink)
0
Hier de uitslagen van het NK 2010  op de 2000 meter 11 december j.l.

Senioren
Mannen Harmen Eefting (Njord) 05:49.7
Vrouwen Jenny van Dobben de Bruijn (Nereus) 06:49.9
Lichte mannen Arnoud Greidanus (Proteus Eretes) 06:16.6
Lichte vrouwen Nienke van Hoogenhuyze (Triton) 07:07.7
Senioren B
Mannen Boudewijn Roëll (Asopos de Vliet) 05:57.9
Vrouwen Rianne Schoo (Okeanos) 06:51.6
Lichte mannen Jort van Gennep (Breda) 06:23.9
Lichte vrouwen Marleen van Roessel (Orca) 07:25.5
Junioren
Jongens 18 Job Heidweiller (Spaarne) 06:20.6
Meisjes 18 Elsbeth Zielman (Okeanos) 07:09.0
Jongens 16 Amos Keijser (De Laak) 06:21.3
Meisjes 16 Wies Rebel (De Laak) 07:31.6  

@ichiban Op zich is het geen probleem om HIIT training te doen, echter hou er rekening mee dat je voor een dergelijke training een lange herstelperiode nodig hebt (tot wel 72 uur).  Dit komt doordat je mitochondriën enorm op hun lazer krijgen. Mitochondriën zijn miniscule energiefabriekjes die glycogeen omzetten in ATP. ATP is de brandstof die een spier kan gebruiken.

Het herstelvermogen wordt verbeterd door vooral duurtrainingen te doen bij een relatief lage hartfrequentie (75-85% van je omslagpunt). Het omslagpunt is het moment waarop je evenveel veel lactaat aanmaakt als dat je kunt afvoeren. Boven dat omslagpunt sporten hou je slechts zeer kort vol.

ErEf
Growing pains BFF AD
Re: RE: Concept II roeien 2010/12/24 11:09:00 (permalink)
0
tnx. leuke post
en wat een tijden zeg.
5:57.9 over 2000 meter, gemiddelde van .. nog geen 1:30/500 O
op me kortste sprint trek ik nog geen 1:30. Ik geloof dat ik 1:34 eens gehaald heb voor een paar halen..
laatste keer dat ik 2000 meter deed
en dit was 3x 2000 meter.
marcus zit ook al aan te dringen dat ik eens een 2000 meter test moet doen .. en dat ga ik zeker doen, ben nu wel benieuwd wat ik kan scoren blij.
SheRu
Go John Henry!
Re: RE: Concept II roeien 2012/08/26 18:19:20 (permalink)
0
*schop* 

Hoor ik daar iemand over een roeiwedstrijdje? 
sis
NO Sissy !!
Re: RE: Concept II roeien 2012/08/26 18:52:19 (permalink)
0
super blij  

Was jij het niet zelf? 
SheRu
Go John Henry!
Re: RE: Concept II roeien 2012/08/26 19:11:12 (permalink)
0
Jawel, maar ik vind 2000 meter gewoon heel ver. blij 
Harm
Feather Weight
Re: RE: Concept II roeien 2013/05/27 14:42:35 (permalink)
0
Knappe tijd.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wat heb je er allemaal voor moeten doen?
Page: << < ..6 Showing page 6 of 6
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0