PascalX
-
Total Posts
:
856
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Conditie sterk verbeteren.
do 05-mrt-09 15:25
( permalink)
Hey allemaal, Ik wil terug het leger in, dus ik ga solliciteren voor Tankcommandant. Dit houdt in dat ik de onderofficiers opleiding moet gaan doen, maar wat belangrijker is: Mijn conditie moet snel weer omhoog. Mijn conditie is nooit super slecht geweest, maar ik wil gewoon echt dat het veel minder moeite allemaal gaat kosten om te rennen. Ik heb bv een hekel aan de coopertest terwijl ik weet dat die komt met de eerste sporttest in de AMO. Hier wil ik dus met gemak een goede score neer kunnen zetten, want vroeger was het altijd middelmatig met de coopertest en was ik altijd dood Nu doe ik helemaal niks van cardio en vraag ik af hoe ik het beste mezelf hierop kan voorbereiden. Wat voor soort schema ik het beste kan aanhouden, want heb echt geen verstand over het cardio gebeuren. 4-5 dagen in de week cardio met een goed schema zal toch al binnen een korte periode flinke verbetering moeten opleveren, toch?
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
-
Reward points
:
921
-
|
RE: Conditie sterk verbeteren.
do 05-mrt-09 17:56
( permalink)
hey, het leger? wat is er gebeurd met je emigratieplannen?
|
|
|
|
Sharkie
-
Total Posts
:
3710
-
Reward points
:
891
-
|
do 05-mrt-09 18:30
( permalink)
maar ik wil gewoon echt dat het veel minder moeite allemaal gaat kosten om te rennen Veel gaan rennen dan. Verder vindt ik dit wel een goede post. Gaat niet zozeer over hoe je een schema in elkaar zet maar over welke methoden er zijn en welke voordelen deze hebben: http://forum.body-fitness.nl/m_150389/mpage_1/key_conditie/tm.htm#150588 sowieso heeft marcus veel goede info over conditieverbeteren geschreven.
Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is. Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek. - the locust
|
|
|
|
PascalX
-
Total Posts
:
856
-
Reward points
:
0
-
|
di 10-mrt-09 01:25
( permalink)
@Remco: Ik heb toch besloten om te blijven in Nederland. Ik wil geen risico's meer lopen, dus ik zoek hier mijn zekerheid. Het leger trekt mij gewoon, maar heb helaas aantal jaar terug moeten stoppen vanwege een scheenbeenvliesontsteking die ik had opgelopen bij defensie. Ik was toen bezig met de opleiding tankchauffeur en ik wil nu terug gaan als tankcommandant! Dit omdat de tanks mij het meeste aanspreekt. Ik vind het gewoon ontzettende machtige voertuigen die gewoon heel veel respect uitstralen. @Sharkie: Thanks ik zal het eens beter bestuderen!
|
|
|
|
anoekke
-
Total Posts
:
50
-
Reward points
:
0
-
|
di 10-mrt-09 11:53
( permalink)
|
|
|
|
Jantra
-
Total Posts
:
3163
-
Reward points
:
246
-
|
di 10-mrt-09 12:46
( permalink)
Pas met hardlopen wel op dat je niet weer scheenbeenvliesontsteking krijgt, rustig opbouwen dus
CARPE DIEM *~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*
|
|
|
|
coach_1973
-
Total Posts
:
4
-
Reward points
:
0
-
|
zo 29-mrt-09 20:33
( permalink)
Hang ervan af welke conditie nodig is, snelheid of uithouding. Wat is snel?? 1 maand, 3 maanden... Hoe dan ook. 1 duurloop en 3 interval trainingen na een maand kan je overgaan naar 2 duurlopen en 2 intervals. duurloop : 40min tot 60 min. interval : 3x3 min lopen tegen 85% en 3 minuten rustig lopen 60% of 6x2 min met 2 min rustig lopen
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14759
- Scores: 89
-
Reward points
:
1414
-
|
ma 30-mrt-09 00:19
( permalink)
maar heb helaas aantal jaar terug moeten stoppen vanwege een scheenbeenvliesontsteking die ik had opgelopen bij defensie
Is het probleem aangepakt? anders ga je er gewoon weer last van krijgen vrees ik.
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
ma 30-mrt-09 08:50
( permalink)
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
ma 30-mrt-09 08:53
( permalink)
Op deze site is veel goede info te vinden over hardloop techniek en het verkomen van blessures: http://www.posetech.com/
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
ma 30-mrt-09 09:02
( permalink)
Ik ben juist deze week begonnen met een opbouwschema, goedgekeurd door sportarts en fysio, MITS IK HET OP DE MINUUT OPVOLG. Een half jaar terug liep ik enkele halve marathons, en kreeg helaas een stressfractuur. Heel veel pijn, 3 weken zitten, 4 weken krukken en nog een maand of 4 herstellen. Nu begin ik weer, maar mijn omgeving kent mij... Ik heb aan iedereen beloofd een strak schema te volgen, en dat zal ik ook doen. Ik leef met wel uit met krachttraining en spinning
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
ma 30-mrt-09 18:52
( permalink)
We houden je in de gaten, hehoi!
|
|
|
|
Joyce
-
Total Posts
:
740
-
Reward points
:
110
-
|
wo 01-apr-09 17:17
( permalink)
Ik moet mijn conditie ook gaan verbeteren! Merk goed dat ik laatste tijd maar 1 keer in de week ben gaan waterpoloen. Dus ik wil dat toch weer omhoog brengen naar 2/3 keer! Merk het echt hoor tijdens de training! Zelfs toen ik wel 3 keer in de week waterpolode, toen was mijn conditie met fietsen of hardlopen gewoon slecht eigenlijk. Nu het lekkere weer er aan komt, wil ik op de fiets naar de training rijden dus dat scheelt ook weer. Toch 20 minuutjes fietsen heen en dan terug.
|
|
|
|