Crosstrainer een slechte keuze voor cardio?
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 39 of 39
Author Message
teaumaz

• Total Posts : 36
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? vr 01-jun-07 12:01 (permalink)
0

ORIGINAL: Killa_Bee

ORIGINAL: teaumaz

Gisteren een gesprek gehad met de uitbater van het fitnesscentrum waar ik train. Volgens hem is de crosstrainer net ideaal, aangezien een fiets jouw gewicht draagt en je voor het grootste deel enkel je benen gebruikt, terwijl je met de crosstrainer zowel armen als benen gebruikt én je je eigen gewicht draagt. Alleen , zo zegt hij, zetten velen de crosstrainer gewoon op de lichtste stand zodat je zelfs na 45 minuten cardio nog haast niets verbruikt hebt.

Ik weet dus niet meer wie of wat te geloven: hier lees ik dat de crosstrainer niet zo goed is voor vetverbranding, de instructeur vindt dan weer dat dit toestel het beste is. Iemand een sluitende uitleg?

lijkt mij redelijk sluitend dat hij zijn eigen toestel niet in de grond zal boren...

Ze hebben daar nochtans ook een stuk of wat fietsen, loopbanden, thighmasters en roeimachines, dus kon hij die ook aanprijzen natuurlijk knipoog
"The way of the world is to praise dead saints and prosecute live ones."
-- Nathaniel Howe

sis

• Total Posts : 30859
    • Scores: 614
    • Reward points : 2064
    RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? di 05-jun-07 20:47 (permalink)
    0
    Als ik kijk naar de kcals die ik volgens de apparatuur verbrand, is de crosstrainer meer dan de home trainer. Ook vind ik het makkelijker om mezelf te motiveren om een poosje op de crosstrainer te gaan staan.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1816
      RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 08-nov-07 16:22 (permalink)
      0
      : niet helemaal wat ik zocht (nl. over slechtere doorbloeding) maar toch wel een aardig artikel.

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
        • Scores: 45
        • Reward points : 1287
        RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 08-nov-07 17:11 (permalink)
        0

ORIGINAL: sis

Als ik kijk naar de kcals die ik volgens de apparatuur verbrand, is de crosstrainer meer dan de home trainer. Ook vind ik het makkelijker om mezelf te motiveren om een poosje op de crosstrainer te gaan staan.

Op de crosstrainer heb ik ook beter uitzicht op je kont. knipoog
        get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…

sis

• Total Posts : 30859
          • Scores: 614
          • Reward points : 2064
          RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 08-nov-07 19:15 (permalink)
          0
          Haha, ja dat is dan wel weer een voordeel ten opzichte van de roeier

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Feel

• Total Posts : 5631
            RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? wo 14-nov-07 22:27 (permalink)
            0

ORIGINAL: Espi

Met een hoge weerstand wel ja.

Wat ik belangrijker vind, zijn fysieke bezwaren tegen de crosstrainer.

"Another issue we see with the elliptical - like any fixed ROM cardio machine - is that it doesn't allow you to get full hip flexion. As a result, the rectus femoris and TFL become dominant as hip flexors, and the psoas tends to shut down (it's actually really common in hockey players due to the nature of the skating stride). This probably just sounds like anatomy mumbo jumbo to most of you, so I'll just say "It can lead to knee, hip, and lower back pain" and then shut up. "

Dat laastste was dus voor mij de belangrijkste reden om de crosstrainer (aka elliptical) voorgoed vaarwel te zeggen.

Wat een onzin allemaal weer.

Ik krijg van fietsen,steppen,hardlopen op de band en noem al die zooi maar op meer rugpijn dan de crosstrainer.

Grote truc met de crosstrainer is alleen dat je niet vooruit moet trappen maar juist achteruit en zo krijg je nergens pijn.

Ik heb zelf meer dan een half jaar 2x per dag getrained waarvan elke morgen 40 minuten op de crosstrainer en de resultaten waren gewoonweg top.

Ga nu zelf een homegym inrichten en ben nu op zoek naar een knappe crosstrainer voor mn ochtendsessie's.super blij

Feel

RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? wo 14-nov-07 22:29 (permalink)
              0

ORIGINAL: Lolita

Ik ben wel benieuwd... Ikzelf maak er vrij veel gebruik van maar merk dat het voor mijn scoliose echt niet goed is. Mss toch een ander apparaat nemen voor cardio...

Achteruit trappen is DE oplossing.

Heb zelf scoliose plus mn bekken staan ongelijk en mn ene been is langer dan de andere dus ik denk wel te weten waarover ik praat.super blij

Just give it a try.

Er is geeneen apparaat wat zo goed vet shred als de crosstrainer imo.

Espi

RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? wo 14-nov-07 23:34 (permalink)
                0
                Bedankt voor je aanvulling Testo.. toch ook weer aardig een ander inzicht te krijgen.. dus in de achteruit geen centje pijn...
                Waarom dan eigenlijk?

Stan

• Total Posts : 15294
                  • Scores: 13
                  • Reward points : 732
                  RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 07:28 (permalink)
                  0
                  *wacht op de biomedische uitleg van Testo*

(ik vermoed dat hij het niet weet, maar dat hij blij is dat hij er op de één of andere vreemde manier toch achter is gekomensuper blij)

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Espi

RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 10:10 (permalink)
                    0
                    En dan nog.. Testo is bijna 2 meter lang, ik ben nog geen 1,60m. Een heel groot verschil en mannen zijn geen vrouwen. Dus dan nog is het een beslissing die ieder voor zich moet nemen.
                    Maar het lijkt me duidelijk: als je ergens slapende voeten en/of zere heupen/knieën van krijgt, dat er iets niet helemaal goed aansluit.

mariska

• Total Posts : 4215
                      • Scores: 1
                      RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 10:46 (permalink)
                      0
                      Imo is de crosstrainer ook een van de minst belastende cardio apparaten, dit werd me ook altijd aangeraden door fysio en sportarts.
                      Doe m zelf altijd vooruit, heb ook de coordinatie van een kuiken dus denk dat ik ook even zou moeten wennen aan achteruit super blij. Vooruit ook nergens last van, heb ook een scoliose, maar benen en bekken zijn weer wel gelijk. Iets minder gammel super blij. Hardlopen lijkt me ook een stuk belastender voor knieen e.d. omdat je steeds "neerkomt", en bij steppen bijv. heb je beetje een schokbeweging (vooral bij hogere intensiteit), bij crosstrainer is het meer een vloeiende beweging.

Daarnaast vind ik ook dat je op je gevoel af moet gaan en niet op een of ander onderzoek waarin staat dat iets slecht is, dan kun je namelijk alles wel mijden en ook praktisch niets meer doen of eten.
                      -The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy
                      - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.

Espi

RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 10:58 (permalink)
                        0
                        Hardlopen is iets heel anders dan snelwandelen waarbij de knieën niet (zo) belast worden.

mariska

• Total Posts : 4215
                          • Scores: 1
                          RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 11:14 (permalink)
                          0
                          Snelwandelen doe je veelal met incline neem ik aan, dus dan weer meer.
                          -The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy
                          - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.

Marcus

• Total Posts : 6801
                            • Scores: 349
                            • Reward points : 1848
                            RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 11:32 (permalink)
                            0

Snelwandelen doe je veelal met incline neem ik aan, dus dan weer meer.

Meer belasting weliswaar, maar wel nog steeds low impact, dus heel ander verhaal.

Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Espi

RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 12:13 (permalink)
                              0
                              Jep, meestal met 10 tot 15% hellingshoek. Maar uiteraard ooit wel lager begonnnen met 5-8% of zoiets dergelijks.
                              De belasting voor de knieën is dan echt een stuk lager, ook omdat de beweging veel natuurlijker is.

Feel

RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? do 15-nov-07 18:02 (permalink)
                                0

ORIGINAL: Stan

*wacht op de biomedische uitleg van Testo*

(ik vermoed dat hij het niet weet, maar dat hij blij is dat hij er op de één of andere vreemde manier toch achter is gekomensuper blij)

Je hebt het helemaal goed,bro.super blij

Zou de medische uitleg niet weten maar ik heb alle cardio-apparaten geprobeerd die er zijn en ik krijg overal pijntjes van behalve van de crosstrainer....raar maar waar.super blij

Ik heb het trouwens wel over de crosstrainer waarbij je je armen NIET gebruikt, je hebt verschillende namelijk.

Ik hang lekker voorover en laat mn benen het zware werk doen.

Ben trouwens door al dat crossen ook veel beter geworden met fietsen want we hadden een keer een fietswedstrijd en daar werd ik zomaar 4e terwijl ik fietsen háát en werd gedwongen om mee te doen.super blij

danoontje

• Total Posts : 350
                                  RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? wo 21-nov-07 12:35 (permalink)
                                  0
                                  Voor mijn wedstrijd heb ik heel wat op de crosstrainer gestaan om vet te verliezen en dat ging perfect!!
                                  De truc is alleen dat je op je hartslag moet letten! Om vet te verbranden mag je niet een te hoge hartslag hebben want anders ben je conditioneel bezig. Dit is voor alle cardio apparaten... Ook moet je minimaal 40 minuten op deze cardio apparaten "zitten" om vet te kunnen verbranden.
                                  Ik heb mijn hartslag uit laten rekenen voor de juiste vetverbranding. Bij mij kwam deze uit op 134..
                                  Het werd uitgerekend door mijn hartslag in rust op te nemen en mijn bloeddruk en na een klein rekensommetje kwam er bij mij 134 hartslagen p.m. uit.
                                  Eerst heb je het idee dat je niet veel doet met zo'n lage hartslag, maar ik kan je vertellen dat het werkt!!!
                                  Oh en euh dat van die slapende voeten, komt doordat je teveel op de voorkant van je voeten leunt met je gewicht....

greetzzzz

Je zal als ééndagsvlieg je dag maar niet hebben!!

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
                                    • Scores: 45
                                    • Reward points : 1287
                                    RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? wo 21-nov-07 12:45 (permalink)
                                    0
                                    Nu hoor ik goede ervaringen met de crosstrainer en ben ik van plan het vaker te gaan doen. Buiten fietsen is ook heel goed voor de vetverbranding, maar in de winter lijkt de crosstrainer een goed alternatief. Langer dan een half uur hardlopen of roeien is voor veel mensen een zware belasting voor de gewrichten.
                                    get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…

Stan

• Total Posts : 15294
                                      • Scores: 13
                                      • Reward points : 732
                                      RE: Crosstrainer een slechte keuze voor cardio? wo 21-nov-07 13:07 (permalink)
                                      0
                                      Meer low impact dan zwemmen kan je niet gaan, wordt ook enorm veel gebruikt voor revalidatie. Heb je dus ergens echt last van, ga dan zwemmen, toch leuker dan op zo'n crosstrainer staan, je kan kiezen uit verschillende zwemstijlen, alleen armen of benen gebruiken, handpeddels of zwemvliezen gebruiken, etc.

In een zwemland als Nederland zou deze optie toch al veel sneller in het licht gezet geweest moeten worden! (zo, nu heb ik de competitie 'zet zoveel mogelijk werkwoorden achter elkaar' gewonnen!)

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                        Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 39 of 39

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                        • No New Messages
                                        • Hot Topic w/ New Messages
                                        • Hot Topic w/o New Messages
                                        • Locked w/ New Messages
                                        • Locked w/o New Messages
                                        • Read Message
                                        • Post New Thread
                                        • Reply to message
                                        • Post New Poll
                                        • Submit Vote
                                        • Post reward post
                                        • Delete my own posts
                                        • Delete my own threads
                                        • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9