Doe ik iets verkeerd?
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 25 of 25
Author Message
Hermanus

• Total Posts : 11008
  • Scores: 1130
  • Reward points : 2070
  • Status: offline
RE: Doe ik iets verkeerd? di 02-dec-08 10:21 (permalink)
0
45 min kan voldoende zijn, maar ook veel te weinig, op tempo trainen zegt niks over de kwaliteit en de uitvoering en intensiteit van een oefening, je kunt 45 min of 45 min trainen daar zit nog al een verschil in.

Alleen een tijdspanne aangeven zegt niks over de kwaliteit en intensiteit van een training, het omgekeerde is echter ook het geval, lang bezig zijn wil ook lang niet altijd zeggen dat je goed aan het trainen bent.

Testiculos habet et bene pendentes  
Why train heavy?
Why stack plates?
Why bend bars?
Why train insane?

Because
I f**king can

nina26

• Total Posts : 62
    • Scores: 0
    • Reward points : 0
    RE: Doe ik iets verkeerd? di 02-dec-08 11:23 (permalink)
    0
    @ Wreckless : deze oefeningen doe ik zoal :
    Ø      3-4 oefeningen voor de buik (leg raise crunch 10kg op borst – incline leg-hip raise – 45 side bench met 5kg – cijfers in de lucht maken met je benen, cirkels in de lucht maken met je benen gestrekt….)
    Ø      3-4 oefeningen voor de benen (lunges met 12kg, squat met 12kg, 45° leg press 40kg…)
    Ø      1-2 oefeningen voor de schouders (shoulder press met 10kg)
    Ø      1-2 oefeningen voor de borst ( fly 15kg)
    Ø      3-4 oefeningen voor de armen (kick back met 4kg – lying triceps extension : 4kg in ieder hand – curl met 10kg – triceps dip 30kg)

@ Hermke : ik doe de oefeningen traag,zodat ik de spanning goed voel. Verder word ik vrij goed opgevolg door de baas van de fitnesszaak,die het snel ziet als ik een oefening verkeerd doe.

violette

• Total Posts : 5332
      • Scores: 6
      • Reward points : 665
      RE: Doe ik iets verkeerd? di 02-dec-08 21:50 (permalink)
      0
      Ik gok dat je ook oefeningen doet voor je rug?

De oefeningen met aantal die hierboven staan, die heb je zo in 1 training zitten, en dat elke training?

Ik vind het aantal oefeningen voor buik in 1 training best veel, ik leg zelf de nadruk op de grotere spiergroepen (rug/benen) en wat minder op de kleinere spiergroepen, die gaan met de grote oefeningen voor een deel al mee.

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

nina26

• Total Posts : 62
        • Scores: 0
        • Reward points : 0
        RE: Doe ik iets verkeerd? wo 03-dec-08 11:00 (permalink)
        0
        Nee,ik doe een specifieke oefeningen voor de rug,omdat ik een erg zwakke rug heb,en zelfs de minste oefening die ik doe,geeft me erg veel pijn. Dan kan ik een paar dagen erg weinig doen,moet ik naar de oesteopaat….
        Dus heb ik die geschrapt.

Ja,de oefeningen doe ik in 1 training, 3 keer per week,en elke training.

Ik doe inderdaad veel buikspierenoefeninge,daar heb je gelijk in.
        Maar m’n buik is zo’n beetje m’n probleemzone.
        Mijn benen zijn ondertussen al erg ontwikkeld,zelfs al iets teveel naar m’n zin.

Dus probeer ik de beenoefeningen te beperken,en leg ik meer focus op armen en buik.
        Ik heb gelezen op dit forum en zoals jij zegt,dat je met de grote spieroefeningen je buik al meetraint,zoals lunges,squats….

En ik besef ook dat je buikspieren vooral te maken hebben met je voeding.
        Ik let goed op m’n eten, ik heb een vet% van 22, maar toch zie ik de spieren op m’n buik niet…wel frustrerend...

Espi

• Total Posts : 21401
          • Scores: 147
          • Reward points : 1816
          RE: Doe ik iets verkeerd? wo 03-dec-08 11:04 (permalink)
          0
          Het enige wat direct trainen van je buik kan doen,  is het ontwikkelen van meer buikspieren, maar de methodes die je gebruikt zijn niet op hypertrofie gericht.. ook daar zal je dan zware gewichten en niet zo veel hh moeten doen.

Wat dat betreft is een favoriet van mij kneeling cable crunches.. dwz. touw met 2 einden vasthouden achter je hoofd langs, dan een diepe buiging naar 'Mekka' maken.

En ja, het wel/niet zien van blokjes is niet alleen een functie van je vet% en hoe ontwikkeld je blokjes zijn, maar ook en vooral in hoe die genetisch in elkaar zitten.. sommigen hebben ze diep zitten en zien bijna nooit iets, anderen zien ze al bij hogere vet%s. Dat is gewoon een kwestie van andere ouders uitkiezen maf!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
            Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 25 of 25

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages