Doe ik iets verkeerd?
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 25
Author Message
nina26

• Total Posts : 62
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Doe ik iets verkeerd? do 14-aug-08 12:42 (permalink)
0
Hey iedereen,

Ik train al 7 maanden FB-3 keer per week.

Wat mijn voeding betreft, ziet een normale dag er als volgt uit :

- 's morgens : melk(mager) - havermoutvlokken en een beetje suiker. Soms magere yoghurt met havermoutvlokken.

- Voormiddag : dieetkoekje,zonder suiker met veel vezels.

- 's Middags : wit brood met klein beetje boter (maar ben stilaan aan het proberen over te schakelen op bruin brood,maar tot nogtoe had ik een zware allergie voor bruin brood,vandaar...) : 2 sneden - beleg : kippewit of kippefricandon of zeer magere smeerkaas of hespeworst,en altijd 1 boterham met magere confituur.

- Namiddag : 300gr vers fruit + 2 rijstwafels

- Tussendoor : erg veel water (1.5-2l)

- 's Avonds : groenten (ik probeer zoveel mogelijk te kiezen voor groene groenten : broccoli,bonen,erwten...) met 100gr vlees/vis/kip (als ik vlees kies,is het meestal steak,mager varkensvlees,mager rundsvlees...)

Daarna eet ik niets meer,soms een appel.
Als ik toch nog honger heb tussendoor, neem ik een handvol amandelnoten.
Verder probeer ik één keer per week eieren te eten.

Eén dag per week is junkdag, dan snoep ik 's avonds wel : chips en koekjes.

Doe ik volgens jullie iets verkeerd?
Ik vraag dit,omdat ik tot hiertoe wel tevreden ben over mijn resultaten (spieren zijn stilaan erg zichtbaar op benen,billen,armen...), maar mijn buik is nog niet wat ik zou willen...

Doe ik misschien iets fout aan m'n voeding?
Mijn doel is niet te blijven groeien,maar de resultaten die ik nu bereikt heb qua armen,billen,benen behouden en enkel m'n buikje nog strakker...

Jantra

• Total Posts : 3163
    • Reward points : 246
    RE: Doe ik iets verkeerd? do 14-aug-08 12:50 (permalink)
    0
    Je eet erg weinig en ik weet niet of je ook cardio doet na je trainen, anders zou dat wel eens kunnen helpen.

Maar eerst: Ga eten!

CARPE DIEM

*~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*

nina26

RE: Doe ik iets verkeerd? do 14-aug-08 13:00 (permalink)
      0
      Nee,ik doe geen cardio,ik haat dat echt.
      Plus,ik ben 1.75m en weeg 57-58kg.(26 jaar) 
      Ik ben aan KT begonnen om wat bij te komen in spiermassa.

En cardio is vetverbranding,dus dat had/heb ik niet echt nodig,aangezien er niet veel vet is,enkel op mijn buik)

Eet ik zo weinig?
      Als mensen me zien eten op mijn werk,verklaren ze me zot dat ik zoveel eet.

Ik snap dat je veel moet eten als je intensief bezig bent met KT,zoals zovelen op het forum,maar bij mij is KT louter om geen magere bonnestaak/platte pannenkoek meer te zijn.
      Vandaar dat ik ook soms schrik heb van teveel te eten,zodat ik 'vetter' word,want heb een enorme hekel aan vet....

Wreckless

• Total Posts : 12570
        • Scores: 32
        • Reward points : 1321
        RE: Doe ik iets verkeerd? do 14-aug-08 13:38 (permalink)
        0
        Met een BMI van minder dan 19 ben je redelijk mager.

Als je wat spieren wil opbouwen moet je echt meer gaan eten. Als dat niet lukt kan je whey kopen (chocoladesmaak bijvoorbeeld) en daar doe je dan een flinke schep van in een glas melk, door de blender, en drinken. Dat kan als tussendoortje of bij elke hoofdmaaltijd.

Maar echt, meer eten: vooral eiwitten en (gezonde) vetten.
        []======[] []======[]
        I guess God wanted to make
        something ugly but in great shape
        []======[] []======[]

Espi

• Total Posts : 21401
          • Scores: 147
          • Reward points : 1816
          RE: Doe ik iets verkeerd? do 14-aug-08 15:57 (permalink)
          0
          Wat jij eet, eet het gemiddelde forumlid hier in nog geen halve dag.

Zou wel langzaam gaan opbouwen als je zo panisch bent voor vettoename want je lichaam is natuurlijk ingesteld op een hongerdieet.

pipi

• Total Posts : 2299
            • Scores: 2
            • Reward points : 655
            RE: Doe ik iets verkeerd? do 14-aug-08 17:09 (permalink)
            0
            Als je bang bent voor vettoename, maar wel door kt wat rondere vormen in je lijf wil krijgen begin dan eerst met je eiwitten opschroeven.
            Dus meer eten, niet door te gaan snoepen of door geraffineerde suikers toe te voegen (witbrood!), maar door bouwstoffen toe te voegen. Als je al zo dun bent krijg je het beetje vet dat er misschien nog op je buik zit niet weg met nog minder eten. Dan moet anders gaan eten.

Magere kwark kan je makkelijk invoegen in jouw eetschema; bijvoorbeeld bij je ontbijt, bij je fruit, of later op de avond.
            Eieren als tussendoortje.
            Mager vlees (broodbeleg) als tussendoortje. Is makkelijk meenemen.
            Noten

af en toe vette vis
            verder witvis (= mager)

Niet te bang zijn om af en toe vet te eten, je lijf heeft het nodig. Dus een beetje boter op je brood, of een keer vette vis is helemaal niet erg, integendeel, het is heel belangrijk voor je gezondheid.
            Witbrood en jam heeft je lichaam niet nodig. Het is helemaal niet erg hoor, dat je het eet, maar mocht je dus voor jezelf moeilijk kunnen verkopen dat je meer gaat eten dan kan je dus beter op dat soort dingen korten.

Hoeveel eet je nu? 1200 kcal? Of minder?
            Probeer gewoon eens heel rustig dingetjes toe te voegen, terwijl je lekker blijft sporten. Dan gebruikt je lijf het waar het nodig is en wordt het niet als vet opgeslagen.

Pipi neemt risico's .Punt. ~ SheRu

nina26

RE: Doe ik iets verkeerd? vr 22-aug-08 09:39 (permalink)
              0
              Ik heb er geen idee van hoeveel kcal ik eet eigenlijk. Ik heb lang het Weight Watch-dieet gevolgd,en tel onbewust nog steeds punten,dat is een soort mechanisme geworden…

Ik ben gisteren naar de fitness geweest,en de eigenaar heeft samen met mij een nieuw schema uitgedokterd.
              Ik heb de afgelopen 7 maanden 3 keer per week full body gedaan,en nu heeft hij gekozen voor een opsplitsing. (UB-LB)
              Er zitten zoveel buikspieroefeningen in,omdat dit mijn probleemzone is en blijft...

Dag 1 :  - armen (4 oefeningen met telkens 3x10 herhalingen – afwisselend machines en dumbbells)
              -    buik (5 oefeningen – 3x10 herhalingen – zowel rechte,schuine als onderste)

Dag 2 :  - benen (4 oefeningen – 3x10 herhalingen waaronder lunges,squats en machines)
              -   buik (5 anderen oefeningen – 3x10 herhalingen – zowel rechte,schuine als onderste)

Dag 3 : - borst (1 oefening – 3x10 herhalingen)
              -   buik (5 anderen oefeningen – 3x10 herhalingen – zowel rechte,schuine als onderste)
              -   benen (2 oefeningen)
              -   armen (2 oefeningen)

Nu is mijn vraag het volgende : ga ik geen spiermassa verliezen,aangezien ik nu eigenlijk maar 1/2 keer per week de verschillende spiergroepen train ipv 3 keer full body?

Wreckless

RE: Doe ik iets verkeerd? vr 22-aug-08 09:54 (permalink)
                0
                Als je wat meer buikspieroefeningen doet krijg je (hopelijk) wat steviger buikspieren.

Maar het vet dat daar zit zal niet verdwijnen omwille van wat extra buikspieroefeningen. Integendeel: als je meer buikspieroefeningen doet (buikspieren zijn een relatief kleine spiergroep) ten koste van andere oefeningen, zal je zelfs minder energie verbruiken.

Het is geen UB/LB schema. Op dag 1 doe je enkel armen, op dag 2 enkel benen, op dag 3 borst, benen en armen.

Je zou verwachten dat een UB/LB schema over 2 dagen gaat, waarbij je op UB-dag borst, rug en in mindere mate armen neemt, op LB-dag benen en onderrug.
                Ik vind de rug helemaal niet, te veel nadruk op armen (weer kleine spiergroep) en buikspieren.

Ik vind het een vreemd, ongeïnspireerd schema. Sorry.
                []======[] []======[]
                []======[] []======[]

Jantra

RE: Doe ik iets verkeerd? vr 22-aug-08 10:04 (permalink)
                  0
                  Ben het met Wrecky eens, je schema is om het zacht uit te drukken een beetje heel erg raar.

Waar train je als ik vragen mag?

CARPE DIEM

nina26

RE: Doe ik iets verkeerd? vr 22-aug-08 11:03 (permalink)
                    0

Het probleem is dat ik vrij zware problemen heb gehad met mijn nek en rug,en ik dus deze zeker niet mag belasten. Vandaar ik geen specifieke oefeningen doe die deze extra belasten,en hierdoor vallen er dus heel wat oefeningen weg,jammer genoeg…
                    Ik kom uit een periode waar ik 3-4 keer per week naar de kine moest en elke week naar de osteopaat,en wil die periode nooit meer opnieuw doormaken…..

Is het dan beter dat ik gewoon een FB blijf doen? En geen UB/LB?
                    En dat ik dus gewoon elke keer ik train oefeningen doe voor benen + armen + buik + borst.

Dit deed ik tot hiertoe,maar ik wisselde te weinig af en deed vaak dezelfde soort oefeningen. Ik heb nu veel gelezen op www.exrx.net,en daar veel oefeningen bekeken,welke ik ga doen,zodat ik veel meer afwisseling heb.

Jantra

RE: Doe ik iets verkeerd? vr 22-aug-08 11:15 (permalink)
                      0
                      Punt is Nina dat het geen UB/LB schema is zoals Wrecky zegt, anders was er niks aan de hand.

En van je nek en rug is natuurlijk erg vervelend, ik spreek uit ervaring helaas. Ik heb echter veel baat bij KT, maar dat is jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd.......

CARPE DIEM

nina26

RE: Doe ik iets verkeerd? zo 21-sep-08 16:20 (permalink)
                        0
                        Ik heb intussen besloten om gewoon 3 x per week FB te blijven doen,maar gewoon variëren qua soorten oefeningen, 1 keer per week zware gewichten en weinig herhalingen,en daartussen oefeningen met iets meer herhalingen en iets minder zwaar gewicht.

Sinds 3 weken doe ik andere oefeningen en ik merk dat mijn lichaam terug vooruitgang boekt,ik heb ook terug wat meer spierpijn.
                        Ik probeer trainen met machines af te bouwen,en meer en meer oefeningen te doen met losse gewichten.

Espi

• Total Posts : 21401
                          • Scores: 147
                          • Reward points : 1816
                          RE: Doe ik iets verkeerd? zo 21-sep-08 16:23 (permalink)
                          0
                          Hoe zit het nu met je voeding? Al meer en eiwitrijker gaan eten?

nina26

RE: Doe ik iets verkeerd? di 23-sep-08 13:11 (permalink)
                            0
                            Ik eet al meer proteïnen,dat wel.
                            Door de aanpassingen qua oefeningen voel ik wel dat ik terug vooruitgang boek.
                            En ergens besef ik ook dat een echt heel strakke en platte buik,enkel haalbaar is als je ontzettend op je voeding let en een heel laag vetpercentage hebt.
                            Mijn buik is wel vrij plat,maar ik droom van een buik zoals Janet Jackson (in haar glorie-jaren), waar je heel duidelijk de lijnen ziet....

silli3

• Total Posts : 10
                              RE: Doe ik iets verkeerd? do 23-okt-08 19:40 (permalink)
                              0
                              hoihoi

je eet vrij weinig en met weinig eten haal je je buik niet weg.
                              dat is een fabeltje en veel vrouwen denken dat het echt zo is
                              je moet een juist aantal koolydraten binnen krijgen en eiwitten voordat je gaat afvallen.
                              door te weinig eten kan je buik zelfs dikker worden,omdat die te weinig voedsel binnen krijg en dat dus meteen gaat om zetten in vetten(reserves)
                              het beste wat je kunt doen is op je sportschool vragen of ze voor jou een voedingsschema willen maken
                              ieder persoon is anders en heeft dus een ander voedingsschema nodig

groetjes

Wreckless

RE: Doe ik iets verkeerd? vr 24-okt-08 13:17 (permalink)
                                0
                                En, voor een redelijk aantal vrouwen zitten blokjes er gewoon niet in. Ok, ze zitten er wel in, maar ze komen er niet uit.

Bij mij ook niet trouwens.

Ook altijd vragen stellen bij hetgeen je op foto's of tv zit. Met wat makeup een extra lijntje hier en daar, dat is snel geregeld he.
                                []======[] []======[]
                                []======[] []======[]

Georgia_

• Total Posts : 574
                                  RE: Doe ik iets verkeerd? vr 24-okt-08 13:28 (permalink)
                                  0
                                  Vetverdeling is hier belangrijk. Ik zit nu zelf rond 18%, maar zie alleen bovenaan nog maar twee vage blokken. Zal lager moeten, maar ik weet niet of dat me gaat lukken. Ik werk er ook niet echt fanatiek aan. Ik had er eigenlijk eentje voor de zomer gewild, maar dat is dus niet gelukt.super blij

Janet heeft gewoon weinig vet rond de taille. Plaatselijk afvallen kan niet. Als je dus meer vet op je buik hebt, zal dat pas het allerlaatste weggaan.

En: met Photostop en make-up kan ook erg, erg veel.
                                  I was born an original and won't die a copy.

Akie

RE: Doe ik iets verkeerd? wo 19-nov-08 15:04 (permalink)
                                    0

ORIGINAL: nina26

Eet ik zo weinig?
                                    Als mensen me zien eten op mijn werk,verklaren ze me zot dat ik zoveel eet.

Nou dan moeten ze mij eens zien ik lijk wel een bouwvakkersuper blij
                                    Ik heb 6 boterhammen, bak kwark 500 gram, 2 bananen, 1 appel en nog wat sultana mee, mijn tasje kan bijna niet dicht. En dan heb ik sochtends stevig ontbeten en eet ik savonds ook lekker...en om 22 uur ook nog wat.

Je mag zeker meer eten!!!!!!!!

nina26

RE: Doe ik iets verkeerd? di 02-dec-08 09:36 (permalink)
                                      0
                                      Hey,

Ik heb nog een bijkomend vraagje : ik doe dus FB 2-3 keer per week. Ik doe per training 3 oefeningen per spiergroep. Maar ik ben iemand die graag aan een tempo traint,en dus weinig pauzes houdt. Ik train wel met zware gewichten,en verhoog mijn gewichten elke 6 weken. Verder verander ik ook regelmatig van soort oefening.
                                      Hierdoor ben ik wel vaak al klaar op 45 minuten met mijn oefeningen.
                                      Is dit verkeerd? Want je leest overal dat je toch een uur moet trainen,of is dit een fabeltje?

Alvast bedankt.

Wreckless

RE: Doe ik iets verkeerd? di 02-dec-08 10:14 (permalink)
                                        0
                                        Ik lees vaak dat je zeker niet langer dan een uur mag trainen, maar dat kan ook wel afhangelijk zijn van waar je leest. knipoog
                                        45 minuten lijkt me prima.

Hoe ziet je trainingsschema er nu uit?
                                        []======[] []======[]
                                        []======[] []======[]

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 25

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9