Doggcrapp training, iemand ervaringen mee?
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 37 of 37
Author Message
SheRu

• Total Posts : 11199
  • Scores: 580
  • Reward points : 2052
  • Status: offline
Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? za 12-mrt-11 00:01 (permalink)
0
Duidelijk, Marcus!
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Hermanus

• Total Posts : 11008
    • Scores: 1130
    • Reward points : 2070
    Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? za 12-mrt-11 11:29 (permalink)
    0
    Nou zie ik dat je jou post wat aangepast hebt Marcus, wilde juist nog even op een punt inhaken, want ik zie werkelijk nog niet iets van een verrijking wat DC training betreft en echt vernieuwend vind ik het ook niet. Voor wat ik gelezen heb gaat het om extended en restpause sets en tja het is wel duidelijk waar dat vandaan komt.

En met HIT bedoel ik niet alleen dat wat Mentzer verder uitgebreid heeft, ik bedoelde met HIT als een algemene noemer voor intensiteit verhogende technieken en in principe vind ik dus DC training daar wel degelijk een afgeleide van en dan niet eens een hele bijzondere.

Ik denk dat iedere ervaren trainee van een bepaald niveau in staat is om dergelijke dingen te bedenken zonder dat er gelijk een heel poeha verhaal om heen hoeft te hangen van nieuw en spectaculair. Daarnaast meen ik wel eens gelezen te hebben dat hun in extremis rekken nou ja, vind ik ook niet echt heel bijzonder, ook dat doe ik al jaren.

In mijn ogen geeft het ook niet om ergens van een afgeleide te maken, slordig vind ik dan altijd wel dat men dan om te verbergen dat het niks nieuws is af gaat geven op een van de pioneers van HIT. En dat kun je dan in mijn ogen niet verbergen door er wat volume aan te hangen. En in die context is mijn kritiek dan ook bedoeld op dat stukje wat Sheru uitlichte.

Naats wat Contreras met zijn glutesboek en Tribaudeau een bepaalde periode einde 2009 heeft laten zien, heb ik maar echt heel weinig vernieuwende dingen gezien of gehoord de laatste jaren of in elk niet iets wat je zelf niet met een beetje ervaring en gezond verstand had kunnen bedenken.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

peter202

• Total Posts : 236
      • Scores: 4
      • Reward points : 1050
      Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? za 12-mrt-11 18:02 (permalink)
      0
      Ik kan er wel over zeggen dat je voor deze manier van trainen moet zijn om het vol te houden.
      Het is allemaal duidelijk en het ziet er allemaal wel doenbaar uit op papier maar het is zwaar trainen. Na zo'n drie setjes tot falen gaan weet je het wel en dat zo'n vijf oefeningen...

Ik heb vandaag een tweede training er op zitten en ik denk dat ik het hier ook bij laat . Je voelt wel meteen of het iets voor je is of niet en dan is de keuze wel vlug gemaakt of je er mee verder gaat of niet. 
      Ach dit hebben we dan weer geprobeerd knipoog

Ben er wel zeker van dat je wel degelijk massa kan nemen met DC, maar je zal er goed bij moeten eten om het vol te houden en om niet te snel overtrained te raken.

Het is super trainen maar je moet er voor zijn, ik althans denk niet dat ik dit een maand vol hou !

Marcus

• Total Posts : 6801
        • Scores: 349
        • Reward points : 1848
        Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? za 12-mrt-11 18:40 (permalink)
        +2

Nou zie ik dat je jou post wat aangepast hebt Marcus,

Niks inhoudelijks hoor, 2 dingen wat duidelijker geformuleerd en typfout verbetert.

, want ik zie werkelijk nog niet iets van een verrijking wat DC training betreft en echt vernieuwend vind ik het ook niet. Voor wat ik gelezen heb gaat het om extended en restpause sets en tja het is wel duidelijk waar dat vandaan komt.

En met HIT bedoel ik niet alleen dat wat Mentzer verder uitgebreid heeft, ik bedoelde met HIT als een algemene noemer voor intensiteit verhogende technieken en in principe vind ik dus DC training daar wel degelijk een afgeleide van en dan niet eens een hele bijzondere.

DC is ook niet heel bijzonder is als je het alleen maar in termen van intensiteit bekijkt, maar een trainingsprogramma draait om meer dan alleen intensiteit.
        Dat is ook niet waar ik op doelde met verrijkend.

In mijn ogen geeft het ook niet om ergens van een afgeleide te maken, slordig vind ik dan altijd wel dat men dan om te verbergen dat het niks nieuws is af gaat geven op een van de pioneers van HIT. En dat kun je dan in mijn ogen niet verbergen door er wat volume aan te hangen. En in die context is mijn kritiek dan ook bedoeld op dat stukje wat Sheru uitlichte.

Tsja dat zie ik toch anders.
        Het is een methode die de voordelen uit HIT haalt (high intensity) en de nadelen (low volume) omzeilt.
        HIT staart zich blind op intensiteit en maakt volume onderschikt daaraan. Dogcrapp (DC) omzeilt dit probleem door volume per training laag te houden, zodat intensiteit hoog kan zijn, maar totaal volume hoog te houden door split en hoge trainingsfrequentie. Het probleem van overtrainen dat op de loer ligt bij high volume + high intensity wordt omzeilt door periodiseren.
        Dat gaat verder dan er zomaar wat volume eraan hangen. Het is IMO het stukken beter managen van de trainingsvariabelen fitness en fatigue, maar zelfs als je het daar niet mee eens bent: het is in ieder geval een andere aanpak dan HIT.

Met afgeven op 1 van de pioneers van HIT bedoel je z'n opmerkingen over Mike Mentzer neem ik aan?
        Nou weet dat je daar fan van bent, maar ben het weer met hem eens. Mentzer was een geweldige BB-er en ook nog eens iemand die z'n hoofd gebruikte, maar Mike Mentzers Heavy Duty met o.a. trainingsprogramma's waar je met minimaal aantal setjes 1x elke 10 dagen traint...sorry hoor, maar dan ben je IMO duidelijk doorgeschoten in je hight intensity/low volume aanpak.
        Vind dat ie het nog netjes houdt, want hij had ook kunnen beginnen over Mentzers amfetamine verslaving...geloof dat Thibaudeau zelfs wel eens expliciet de link heeft gelegd tussen dat en zijn (doorgeschoten) trainingsopvattingen.

Denk dat ik ook wel begrijp waar ie vandaan komt als ie zegt niet met HIT geassocieerd te willen worden.
        Heb zelf niks tegen HIT, is een prima methode, maar ben me uit ervaring alleen heel bewust van de beperkingen van HIT.
        Daarnaast wil HIT nog wel eens wat mensen aantrekken met bijna fundamentalistische neigingen. Volgde denk jaar of 15 geleden toen ik HIT trainde regelmatig HIT sites (zoals Cyperpump) en heb daar discussies gezien Hermke....niet normaal meer.
        Niks anders deugde dan HIT, oplossing voor elk probleem: was intensiever trainen en volume/frequentie verlagen, iedereen die er anders over dacht was gestoord, iedereen die wat anders deed en vooruitgang boekte moest wel anabolen gebruiken.
        Nu wil ik natuurlijk niet iedere HIT-er over 1 kam scheren, maar je hoeft maar een paar discussies gevoerd te hebben met dit soort ik-bekijk-het-leven-door-een-rietje-figuren om niet met HIT meer geassocieerd te willen worden.
        Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Hermanus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? zo 13-mrt-11 17:11 (permalink)
          +1
          Ik denk dat jij mij wel beter kent om te weten dat ik niks in het leven door een rietje bekijk en mijn blik veel wijder is dan menig ander.

Typisch voor body-fitness vind ik vaak dat als een of andere gespierde brienaald iets opschrijft dat het vaal voor waar aan word genomen en als het van een bodybuilder komt het bijna niet goed kan ziijn. Ik zeg niet dat het in deze discussie zo is, maar ik vind het wel typisch.

Verder zie ik in HIT in al zijn facetten een meer dan een uitstekende trainingsmethode, ben echter geen predikant voor HIT. Trouwens voor geen enkele trainingsmethodiek. Ik zie de voordelen maar ook de nadelen van systemen en zeker ook de nadelen van HIT en zeker ook de latere fase van Mike Mentzer, waar ik zelf ook niet in mee kan gaan.

Blijf het toch vooral raar vinden dat mensen wel uit blijven halen naar hem en dat terwijl ze toch overduidelijk dingen uit HIT gebruiken, beetje vreemde gang van zaken. De man kan zich er immers ook niet tegen verdedigen, zulke dingen vind ik erg goedkoop en er zijn wel meer van die internetguru's die dat met grote regelmaat doen.

Verder blijf ik van mening dat ik DC niet heel bijzonder vind, euh tenminste voor wat ik vol heb kunnen houden om te lezen, tot ik er een beetje klaar mee was. Blijf het een methodiek vinden die iedere ervaren trainee  zelf ook wel kan bedenken en waar je zelf op komt als je vauit de beperkingen van HIT gaat denken waar je dus tegen aan kan lopen als je het zelf ook daadwerkelijk HIT gevolgt hebt, wat ik dus wel gedaan had.

Oh en mijn opmerking over het ediiten van jou post was zeker niet bedoeld om jou op de vingers te tikken, maar ik meen dat er iets bij in stond waar ik op in wilde haken en toen was ik in een keer de draad van mijn verhaal kwijt, nou ja niet belangrijk verder.

Why train heavy?
          Why stack plates?
          Why bend bars?
          Why train insane?

Because
          I f**king can

Marcus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? zo 13-mrt-11 23:40 (permalink)
            +1
            Had het ook helemaal niet over jou Harold met leven-door-rietje-bekijken, probeerde alleen uit te leggen binnen welke context ik snap dat ie zo reageert op dergelijk commentaar uit de HIT hoek.

Verder blijf ik van mening dat ik DC niet heel bijzonder vind, euh tenminste voor wat ik vol heb kunnen houden om te lezen, tot ik er een beetje klaar mee was. Blijf het een methodiek vinden die iedere ervaren trainee  zelf ook wel kan bedenken en waar je zelf op komt als je vauit de beperkingen van HIT gaat denken waar je dus tegen aan kan lopen als je het zelf ook daadwerkelijk HIT gevolgt hebt, wat ik dus wel gedaan had.

Of je iets bijzonder vindt is een kwestie van smaak. Maar hoe dan ook DC combineert een aantal solide trainingsprincipes (zoals periodistatie, overreaching) die mij persoonlijk wel wat jaartjes gekost hebben om te ontdekken voor mezelf en die,  ook al zijn ze misschien niet wereldschokkend, in een hoop andere methodes ontbreken.

Blijf het toch vooral raar vinden dat mensen wel uit blijven halen naar hem en dat terwijl ze toch overduidelijk dingen uit HIT gebruiken, beetje vreemde gang van zaken. De man kan zich er immers ook niet tegen verdedigen, zulke dingen vind ik erg goedkoop en er zijn wel meer van die internetguru's die dat met grote regelmaat doen.

Zoals gezegd is HIT niet alleen high intensity trainen maar ook de opvatting dat volume/frequentie compleet ondergeschikt hieraan gemaakt dient te worden. Dus ik zie geen tegenspraak in wel high intensity trainen gebruiken maar niet de rest te onderschrijven of te zeggen dat je daar niet mee geassocieerd wil worden.

Hermanus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 09:17 (permalink)
              0
              super blijsuper blij Ik heb meer dan 30 jaar de kans gehad om hopeloos te knoeien en veel fouten te maken dus ja dat duurde bij mij ook zeker wel even voor bepaalde dingen duidelijk werden en soms wil ik het ook helemaal niet weten omdat het meestal helemaal niet leuk is om te weten wat je soms beter wel en soms beter niet kan doen en meestal ga ik de mist in met dingen wel te doen waarvan jij eigenlijk al weet dat het niet had gemoeten zo.

Euh snap je mij nog?

Ok geen associatie met iets willen hebben kan ik dan nog wel wat begrip voor op brengen.

Why train heavy?
              Why stack plates?
              Why bend bars?
              Why train insane?

Because
              I f**king can

SheRu

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 10:07 (permalink)
                0
                Dat zei 'ie ook gewoon hoor. Zelfs in mijn discussieuitlokkenduitgekozen excerptje.

Aldus gespierde breinaald, Dante Trudel. knipoog

Bij nader inzien: NIET Dante Trudel.
                <message edited by SheRu on ma 14-mrt-11 12:30>
                You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

Marcus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 10:13 (permalink)
                  +1
                  Misschien leuk om topic te starten met trainingsprincipes die goed werken?
                  Kunnen we die combineren en een 'nieuw' trainingsprogramma maken.

Hermanus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 10:17 (permalink)
                    0
                    euh Sheru ik zei toch ook dat ik dat niet in deze discussie bedoelde.

Why train heavy?
                    Why stack plates?
                    Why bend bars?
                    Why train insane?

Because
                    I f**king can

SheRu

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 10:17 (permalink)
                      0
                      Ha, ja, en dat noemen we per definitie MOPPIE!

Marcus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 10:35 (permalink)
                        0
                        @SheRu
                        Moppie 2.0 knipoog
                        De man op de foto is trouwens Alberto Rubinaccio, niet Dante Trudel

edit:
                        Hier een you filmpje met Dante Trudel erin:
                        http://www.youtube.com/watch?v=nf3k-EmaCGc
                        Filmpjes met z'n trainingspartner Justin Harris zijn ook lachen trouwens:
                        http://www.youtube.com/watch?v=tCUTsTgn5e8
                        http://www.youtube.com/watch?v=VDVle4GJpMg
                        http://www.youtube.com/watch?v=lsr_CM7P7pk
                        http://www.youtube.com/watch?v=QfMuv-pJQlo
                        <message edited by Marcus on ma 14-mrt-11 12:31>

SheRu

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 12:29 (permalink)
                          0
                          Echt? Bummert.. Ik kon de website ook al niet lezen, wegens gebrek aan talenkennis, en ben afgegaan op wat er onder staat.
                          Wacht, ik edit 't meteen!

(En die alberto.. )
                          <message edited by SheRu on ma 14-mrt-11 12:41>

SheRu

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 12:39 (permalink)
                            0
                            @Marcus: Noem je mij nou moppie?

Hermanus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 12:44 (permalink)
                              0
                              ??????

Why train heavy?
                              Why stack plates?
                              Why bend bars?
                              Why train insane?

Because
                              I f**king can

Marcus

Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 12:53 (permalink)
                                0
                                SheRu

@Marcus: Noem je mij nou moppie?

Dat zou ik toch niet meer doen in het openbaar? super blij

sis

• Total Posts : 30859
                                  • Scores: 614
                                  • Reward points : 2064
                                  Re:Doggcrapp training, iemand ervaringen mee? ma 14-mrt-11 13:27 (permalink)
                                  0
                                  Crapp ik zeg da's geen verkeerde meneer op dat plaatje!

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                    Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 37 of 37

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                    • No New Messages
                                    • Hot Topic w/ New Messages
                                    • Hot Topic w/o New Messages
                                    • Locked w/ New Messages
                                    • Locked w/o New Messages
                                    • Read Message
                                    • Post New Thread
                                    • Reply to message
                                    • Post New Poll
                                    • Submit Vote
                                    • Post reward post
                                    • Delete my own posts
                                    • Delete my own threads
                                    • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9