'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen.
Change Page: < 12345678910 > | Showing page 9 of 10, messages 161 to 180 of 189
Author Message
fitforlife

• Total Posts : 99
  • Scores: 3
  • Reward points : 179
  • Status: offline
Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. zo 21-aug-11 18:53 (permalink)
0
Lai

Ik moet zeggen dat ik me vandaag ook wat opgeblazen voel, zal wel iets hormonaals zijn. (Of van de alcohol van gister, ben dat niet meer gewend)
Ik heb geen ervaring met die weegschalen, ik vertrouw ze niet zo.

Ik vertrouw ze ook niet zo, ik geloof nooit dat mijn vetpercentage rond de 4% zit, dat kan gewoon nooit!
Maar qua gewicht zal die wel prima zitten lijkt me

Kan kloppen.. En ik ben ook aan het einde van mijn pilstrip, ik ga wel doorslikken, maar misschien heeft mijn lijf dat door? Of heeft die daar dus echt geen benul van wanneer ik bijna aan het einde van mijn strip ben haha? Ik heb de laatste dagen wel wat donkerdere afscheiding (ew, lady talk haha, sorry guys). Misschien dat ik daarom toch wat "voller" voel de laatste dagen. 

Lai

• Total Posts : 2365
    • Scores: 346
    • Reward points : 1269
    Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. zo 21-aug-11 19:08 (permalink)
    0
    Ik slik geen pil, en weet niet of je lijf dat allemaal doorheeft als je doorslikt of niet. Weet wel dat het lichaam heel slim is knipoog
    Laten we het erop houden dat het idd vast iets hormonaals is super blij

'Expect Nothing, Receive Everything'

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. zo 21-aug-11 19:09 (permalink)
      0
      Lai

Ik slik geen pil, en weet niet of je lijf dat allemaal doorheeft als je doorslikt of niet. Weet wel dat het lichaam heel slim is knipoog
      Laten we het erop houden dat het idd vast iets hormonaals is super blij

Pfff vrouw zijn is soms maar een vage gebeurtenis inderdaad..

Vandaag iniedergeval goed getraind weer, deadlifts, squats en lunges, ook deels armen. Morgen zal ik wel kapot zijn.super blij

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. zo 21-aug-11 19:20 (permalink)
        0
        Dat geloof ik, met DL, squat en lunges in 1 training !
        (voor een optimaal resultaat zou ik trouwens nog steeds aanraden je schema te posten in de trainingssectieknipoog)

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. zo 21-aug-11 19:21 (permalink)
          0
          Lai

Dat geloof ik, met DL, squat en lunges in 1 training !
          (voor een optimaal resultaat zou ik trouwens nog steeds aanraden je schema te posten in de trainingssectieknipoog)

Ik heb niet echt een schema meer eerlijk gezegd. Een kennis van mij is personal trainer en die gaat binnekort even een uurtje met mij aan de slag blij

Ik vraag het me trouwens nog steed af; ben jij dat in je avatar? blij

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. zo 21-aug-11 19:33 (permalink)
            0
            I wish!
            Is Mavi Gioia, een fitnessatlete.blij

sis

• Total Posts : 30859
              • Scores: 614
              • Reward points : 2064
              Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. ma 22-aug-11 17:15 (permalink)
              0
              Tuurlijk heeft je lijf dat door. Ook al dien je hormonen toe, dan is je eigen systeem nog wel aktief blij 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 08:32 (permalink)
                0
                Dan zullen het inderdaad de hormonen wel zijn!

Ik pak nu na het trainen sinds een paar dagen trouwens kwark of yoghurt met whey. En merk echt het verschil. Hoevaak mag ik dit eigenlijk gebruiken? Na het trainen pak ik 1 schep. Moet ik voor echt effect het vaker op een dag gebruiken of is na het trainen voldoende? 

Ik tel het ook op bij mijn dagelijkse calorische intake, of is dit niet nodig? 1 schep is iets van 100 nogwat kcal.

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 14:50 (permalink)
                  0
                  Is er trouwens zoiets als teveel krachttraining doen voor een vrouw?

Momenteel sport ik dus ongeveer 4 a 5x in de week, 1 daarvan doe ik een uur buiten bootcamp of xco.
                  De andere 3 overige dagen sta ik in de zaal en doe ik de laatste tijd voornamelijk krachttraining.

Ik merk dat mijn torso, rond mijn buik dus, echt groot geworden is.. Hij is te "opgevuld"? Van het profielaanzicht zit er nog weinig vorm in zegmaar, het is gewoon recht geworden. Mijn vet en gewicht is niet veel veranderd, er zit ook helemaal geen laag vet op mijn buik, dus het lijkt haast allemaal spier?... Ook mijn armen vind  ik veel te pezig worden. 

Misschien is het slimmer om echt maar 2x per week kracht te trainen en de overige dagen meer conditie/cardio te doen? Ik vind mezelf niet echt vrouwelijk meer, ik had altijd een hele mooie taille maar die lijkt te verdwijnen?? 

sis

• Total Posts : 30859
                    • Scores: 614
                    • Reward points : 2064
                    Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 16:12 (permalink)
                    0
                    Je taille lijkt meer aanwezig als je benen en bovenrug traint, dat geeft je lichaam V-vorm. Maar als je vindt dat je te gespierd raakt dan kun je inderdaad ook een stapje terug doen. 

Kwark met whey is prima na de training. Ik tel zelf geen kcals, je kunt het wel meetellen maar je lichaam heeft wel meer werk aan het verwerken van eiwitten dus dat kost ook wat meer energie. (oftewel, absoluut gezien is het een aantal maar hetzelfde aantal uit bijvoorbeeld koolhydraten wordt door je lichaam heel anders verwerkt en kost minder energie). 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 16:14 (permalink)
                      0
                      Ik irriteer me momenteel heel erg aan mijn buik.. hij is absoluut niet vet, maar zoveel groter in verhouding...
                      Ik probeer nu inderdaad veel mijn benen te trainen, die zijn nogal dunnetjes geworden.. 

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 21:16 (permalink)
                        0
                        Mss is het ook een ideetje om je voeding iets op te schroeven?
                        Als je gewicht niks doet en je van dat pezige af wilt zoals je zegt.
                        Dat pezige wordt er met kt niet minder om anders.

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 21:56 (permalink)
                          0
                          Momenteel maakt meer eten mij heel bang nog vanwege mijn buik... maar ik probeer het wel.
                          Ik denk dat ik nu relatief normaal eet..  Ik heb vandaag gegeten:

Ontbijt: 200 ml magere yoghurt met muesli en lijnzaad
                          Tussendoor: appel
                          Lunch: 2 boterhammen met ruim kipfilet, schaaltje rauwkost, glas halfvolle melk
                          Tussendoor: 1 boterham met sandwichspread
                          Avond: aardappels met kip en boontjes
                          Tussendoor: nectarine
                          Sport: uurtje bootcamp
                          Tussendoor: yoghurt met een schepje whey en lijnzaad 

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. wo 24-aug-11 22:15 (permalink)
                            0
                            net nog extra gepakt; boterham pindakaas en een glas melk

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. do 25-aug-11 19:21 (permalink)
                              0
                              Het is wss meer dan je eerst at, maar of het normaal is durf ik niet zo goed te zeggen. Ik eet zelf heel anders en ik weet dat ze bij eetstoornisklinieken een standaardlijst hanteren die geloof ik 6of 8 (weet niet zeker) boterhammen met boter en beleg, warme maaltijd en 3 tussendoors voorschrijft. Plus fruit en zuivel. En das dan geen aankomlijst.

Ik vind het wel jammer dat de dietist je niet adequater hulp biedt en dat je geen extra hulp hebt voor je lichaamsbeleving, de angst voor je buik.

Maar ik geloof wel dat je goed je best doet hoor en ook die extra boterham pakt als je s avonds nog honger hebt.

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. do 25-aug-11 20:59 (permalink)
                                0
                                5 boterhammen is voor mij prima, ik ontbijt smorgens alleen liever met yoghurt en ontbijtgranen maar dat vervangt prima 2 boterhammen met beleg! Op standaard lijsten zijn 5 tot 6 boterhammen + tussendoortjes normaal. (smorgens 2, smiddags 3, ik krijg er smiddags alleen geen 3 weg, dus pak ik hem als tussendoortje)

Enja soms hebben we nou eenmaal heel calorierijk avond eten, en gister bijvoorbeeld dus niet...
                                Maar dat weet ik vantevoren niet natuurlijk! Die boterham pakte ik overigens niet omdat ik honger had..

Ik ben sinds zondag iniedergeval een halve kilo aangekomen, erg snel dus.. dat verklaard die irritatie van mijn buik dus misschien ook.
                                Het is gewoon heel snel gegaan ineens..

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. do 25-aug-11 23:12 (permalink)
                                  0
                                  Maar dan mis je dus de tussendoortjes.

Dit is een standaard voorbeeldlijst:

Standaard Eetlijst

8.30 - Ontbijt
                                  3 boterhammen met boter (3 x boter = 15 gram)
                                  Kaas
                                  Vleeswaren
                                  Zoet
                                  1 glas melk of karnemelk
                                  1 a 2 kopjes thee/koffie

10.30 – Tussendoortje
                                  1 a 2 kopjes thee met een koekje (variërend van biscuit tot gevulde koek)

12.30 – Lunch
                                  3 boterhammen met boter (3 x boter = 15 gram)
                                  Kaas
                                  Vleeswaren
                                  Zoet
                                  1 glas melk of karnemelk

14.30 – Tussendoortje
                                  1 a 2 kopjes thee met een koekje

16.00 – Fruit
                                  2 stuks fruit
                                  (Voor het fruit staat geen ‘standaardtijd’, maar het wordt veelal op de middag gegeten.)

18.00 – Warme maaltijd
                                  evt: 1 kop soep/rauwkost
                                  1 portie aardappelen/pasta/rijst/patat/puree
                                  1 portie groente (200 gram of 3 opscheplepels)
                                  1 portie vlees(/vervanger)
                                  1 portie jus of saus
                                  -> Afgewisseld door eenpansgerechten als pasta/bami/nasi/stampotten (zie onder).
                                  1 toetje (variërend van yoghurt tot chocolademousse met slagroom)
                                  1 a 2 kopjes thee/koffie

20.00 – Tussendoortje
                                  1 a 2 kopjes thee/koffie met een evergreen/plak ontbijtkoek

21.30 – Tussendoortje
                                  1 cracker of roggebrood met boter en beleg (vrije keus)
                                  (Voor de cracker/roggebrood staat geen vaste tijd, wordt ook veel bij de avondmaaltijd gegeten. Bedoeld om te laten ervaren dat als je ’s avonds nog trek hebt in iets hartigs, dat je dan gerust nog iets mag eten. ‘Gezonde mensen’ pakken dan chips of blokjes kaas, maar omdat dat voor eetgestoorden vaak niet haalbaar is, is deze in de lijst opgenomen.)

Variaties wat betreft de warme maaltijd:
                                  macaroni/bami/nasi (450 gram) = 8 aardappellepels
                                  stampot/ovenschotel (450-500 gram) = 5 aardappellepels
                                  soep als maaltijd = 2 diepe borden of 1 bord met daarnaast twee boterhammen

In plaats van 200 gram aardappelen kun je ook nemen:
                                  - 200 gram puree (4 aardappellepels)
                                  - 150 gram rijst (3 aardappellepels)
                                  - patat 150 gram (3 aardappellepels)
                                  - pasta 200 gram (4 aardappellepels)
                                  - aardappelkroketjes (vijf stuks)

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. do 25-aug-11 23:28 (permalink)
                                    0
                                    Ik zeg trouwens niet dat ik dit ideaal vind he, het is wat ze in de klinieken hanteren.

En om een halve kilo zou ik me vooralsnog geen zorgen maken. Kan van alles zijn.

fitforlife

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. do 25-aug-11 23:30 (permalink)
                                      0
                                      drie boterhammen smorgens en smiddags is voor mij veel te veel (ik krijg het niet weg, en ik heb dat NOOIT gegeten). En ik heb absoluut geen behoefte aan die tussendoortjes, nooit gehad. Ik eet dus gewoon een boterham of fruit als tussendoortje. Tussendoortjes skippen lijkt mij niet echt een probleem... de rest wel knipoog

Ik zorg dat ik over het algemeen minimaal 5 sneetjes brood eet, 2 stuks fruit, 3x zuivel.
                                      En dan natuurlijk een fatsoenlijk avondmaal met veel groente, stukkie vlees, etc.

Lai

Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen. vr 26-aug-11 10:14 (permalink)
                                        0
                                        De bedoeling van de tussendoortjes is oa om vreetbuien te voorkomen en te leren dat je ook lekkere dingen mag/kan eten zonder meteen giga aan te komen.

En btw, wat ik eerder zei:
                                        "En om een halve kilo zou ik me vooralsnog geen zorgen maken. Kan van alles zijn."
                                        Skip 'vooralsnog' maar, jij hoeft je helemaal geen zorgen te maken knipoog

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: < 12345678910 > | Showing page 9 of 10, messages 161 to 180 of 189

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9