Change Page: 12345678910 > | Showing page 1 of 10, messages 1 to 20 of 189
|
Author |
fitforlife
-
Total Posts
:
99
- Scores: 3
-
Reward points
:
179
-
Status: offline
|
'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen.
za 04-jun-11 00:08
( permalink)
Ik ben 21 jaar, mijn lengte is 1.58 cm en ik weeg momenteel 45 kilootjes met een vet perc van 12%(volgens tanita weegschaal). Ik ben 3 maanden geleden begonnen met een gezondere en actievere levenstijl (ik was altijd al relatief gezond en actief, maar het was er de laatste jaren bij in geschoten!). Ik wilde de 'overtollige vetjes' kwijt raken en ik moet zeggen dat dit aardig is gelukt (bijna 10 kilo kwijt, toch ben ik nooit dik geweest)! Ik sport momenteel zo'n 4 a 6x per week bij de fitness, en ik ben toch al aardig fit geworden moet ik zeggen. Eten is alleen een struikelpunt... Ik eet veel te weinig! Ik eet momenteel nog steeds op de manier hoe ik at om af te vallen (1100/1300 kcal per dag) en het meer eten gaat me maar moeizaam af.. Momenteel blijf ik afvallen en ik zit nu op een gewicht van 'maar' 45 kilo. Nu ben ik klein van stuk, maar het is als nog echt aan de lichte kant! Nu vraag ik aan jullie tips, ik wil heel graag weer wat meer gaan eten, maar ik heb geen idee "hoe" en "wat". Voorbeeld van een voor mij "gewone" dag; Ontbijt: 150 ml magere yoghurt, 1x weetabix, 1x fruit Snack: 1x fruit Lunch: 2x volkoren snee met kipfilet of een tonijn salade Snack: 2x rijstwafel, bakje groente Diner: "gewoon avond eten" (aardappelen/rijst/pasta, groente, vlees) Sport: 90 minuten fitness (waarvan 30 min cardio) Na het sporten: 150 gr magere kwark, paar eetlepels brinta, wat kaneel of honing Hiermee val ik dus af!! Ik wil dus graag meer eten, maar voor mijn gevoel is het al snel "te veel". Ik pak nu de laatste tijd na het sporten nog een glas warme melk extra, maar ik denk niet dat dit ook echt effect zal hebben op het gewicht behouden.. Ik wil binnekort naast mijn gewone fitness met 1x in de week bodypump gaan beginnen dus dan zal ik echt meer moeten gaan eten! Duss, alle tips zijn welkom!
<message edited by fitforlife on za 04-jun-11 21:58>
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11199
- Scores: 580
-
Reward points
:
2052
-
|
Re:'Dringend' hulp nodig met eetschema! Ik blijf afvallen.
za 04-jun-11 01:38
( permalink)
Ik zou misschien een dietiste zoeken met ervaring in dit soort dingen, maar je kan natuurlijk beginnen met volle producten eten in plaats van magere, en vetten toevoegen, bijvoorbeeld je snack vervangen door een handje noten?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 04:28
( permalink)
Noten probeer ik inderdaad al zo nu en dan, vollere producten wil ik liever niet eten.. dit heb ik nooit gedaan en ik vind bijv halfvolle yoghurt echhhht niet lekker!! Moet zeggen dat het ook lichtelijk tussen de oren speelt allemaal met het eten, ik ben snel bang dat ik 10 kilo aankom van een handje noten, wat natuurlijk de grootste onzin is. Dietiste heb ik inderdaad aan zitten denken... als dit zo door gaat blijft er namelijk niks van me over.
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
za 04-jun-11 05:17
( permalink)
Hoeveel calorieën eet je per dag?
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 05:21
( permalink)
Zie openings post; zo rond de 1100/1300 kcal. Veel te weinig dus.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11199
- Scores: 580
-
Reward points
:
2052
-
|
za 04-jun-11 08:35
( permalink)
fitforlife Noten probeer ik inderdaad al zo nu en dan, vollere producten wil ik liever niet eten.. dit heb ik nooit gedaan en ik vind bijv halfvolle yoghurt echhhht niet lekker!! Moet zeggen dat het ook lichtelijk tussen de oren speelt allemaal met het eten, ik ben snel bang dat ik 10 kilo aankom van een handje noten, wat natuurlijk de grootste onzin is. Dietiste heb ik inderdaad aan zitten denken... als dit zo door gaat blijft er namelijk niks van me over. Zou inderdaad dan eerst een diëtiste of psycholoog opzoeken, want dit lijkt me neit iets dat puur door een voedingsschema opgelost wordt.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 08:44
( permalink)
Mwah dat lijkt me een beetje overdreven. Want ik wil namelijk wel heel graag eten! Ik heb voor vandaag een planning proberen te maken maar kom gewoon echt niet boven de 1250 calorieen weer... Nu heb ik vandaag een rustdag dus het is niet zo heel erg though. Dit is de planning: Ontbijt: 150 ml magere yoghurt, 1 weetabix, 1 appel met kaneel Lunch: volkoren bol met kipfilet en tomaat rijstwafel met kipfilet en komkommer, glas halfvolle melk Snack: cottage cheese met zwarte druiven Diner: kipfilet, gestoomde groente, gekookt eitje, gekookte aardappelen Avondsnack: schaaltje bleekselderij met eigen gemaakte pindakaas dip Nog een boterham ergens tussen schroeven dan maar? (ik vind zoveel brood altijd zo nutteloos, probeer zoals je ziet veel andere dingen te eten) En mn calorieen opschroeven met bijv nutella/hagelslag als broodbeleg slaat ook nergens op natuurlijk.
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
za 04-jun-11 09:34
( permalink)
Bij je avondsnack nog een bakje kwark? En bij je middagsnack nog een gekookt eitje.
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 09:42
( permalink)
2 eieren is prima op een dag zonder sport? Ik heb altijd "geleerd" dat regelmatig 'teveel' eieren niet goed is? Maar kwark en een ei zal er nog wel in gaan  Denk dat ik iets extra bij mn lunch pak.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
za 04-jun-11 11:57
( permalink)
fitforlife Mwah dat lijkt me een beetje overdreven. Want ik wil namelijk wel heel graag eten! Is dat zo? Je geeft zelf aan dat het tussen je oren zit en wijst de tip om de magere producten voor vollere te vervangen van de hand. Het lijkt wel of je een eetstoornis hebt of aan het ontwikkelen ben. Als jij met wat je nu eet afvalt en hierbij "help" roept, moet je het wel echt willen........... Want zo moeilijk lijkt het me namelijk niet, je eet nu te weinig, zeker voor je beweging,en daarom val je af. Als jij zegt dat je dat niet meer wilt, moet je dus je voeding ophogen.
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 12:08
( permalink)
Ik moet toegeven dat sommige dagen inderdaad slecht zijn doordat het tussen mijn oren zit. Maar het niet willen vervangen van magere naar halfvolle producten heeft daar niets mee te maken, ik vind magere producten zoals kwark en yoghurt gewoon veel lekkerder. Ik heb dit altijd gegeten, ook voor ik zoveel sportte  Ik pak vandaag iniedergeval een extra eitje bij de lunch, en vanavond nog wat kwark. Is het trouwens stom om na je avondeten nog je calorieen aan te eten? Normaal sport ik savonds dus dan eet ik sowieso best flink nog rond 11 uur. Maar dagen dat je niet sport? Is het dan nutteloos om nog wat "aan te eten" na een uur of 9 als je nog honger krijgt?
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1816
-
|
za 04-jun-11 14:30
( permalink)
Juist na het sporten zet je lichaam de extra calorieën het eerste aan als spiermassa en NIET als vet, dus dat is het allerbeste moment om meer te eten, ook al zou het 2 uur 's nachts zijn.. gewoon doén! Wat je niet lekker vindt, hoef je beslist niet te eten, maar er zijn genoeg andere calorierijke levensmiddelen die geschikt zijn: eieren, vette vis, noten en ook zelfs vet vlees is niet zo erg al moet je wat oppassen met vette worst ivm de troep die er verder bij zit. Van eieren kan je gerust veel meer eten, het is een piepkleine minderheid die er last van krijgt, voor het overgrote deel van de mensen stemt het lichaam gewoon de cholesterolbalans af op wat er al is, dus meer cholesterol eten= minder zelf aanmaken. Als het écht niet lukt, kan je een shake erbij nemen, dus een drankje maken van je yoghurt/kwark en daar eiwitpoeder en fruit doorheen mengen dmv een mixer. Dit drink je dan met name voor en na je training, zeker als je dan weinig eetlust hebt, heel geschikt.
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 14:35
( permalink)
Precies, na het sporten ben ik meestal pas rond half 11 thuis, en dan eet ik rond een uur of 11 toch nog a 250 calorieen aan, dat probeer ik tenminste!! (kwark met brinta en honing oid) Maar op de dagen dat je niet sport? Ik heb vandaag een rust dag, en ik weet nu al dat ik weer veel te laag uit ga komen, dus als ik bij wijze van vanavond rond een uur of 9/10 toch nog honger krijg, is het dan slecht om iets meer te pakken om de kcal voor die dag "bij te eten"? Of kan je het dan maar beter gewoon zo laten en een mager tussendoortje pakken om de honger te stillen, en morgen maar opnieuw proberen?
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1816
-
|
za 04-jun-11 16:16
( permalink)
Ook op rustdagen is het niet verkeerd om 's avonds nog te eten.. luister naar je lichaam, althans, voorzover dat verstandig is, dwz je weet dat je te weinig eet en je hebt zin te eten, dan is het prima om te eten wanneer je trek hebt. Om 9 uur heb ik zelfs op dagen dat ik maar 1200kcal eet, nog steeds niet mijn 3e maaltijd van de dag binnen, die die is standaard rond 10-11uur 's avonds ingepland, juist omdat ik dan de meeste trek heb. Dan eet ik liever op een ander dagdeel minder.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
za 04-jun-11 21:00
( permalink)
Zo'n rijstwafel met kip en komkommer, daar kun je een avocadootje tussen doen, of olijfjes bij je cottage cheese in plaats van druiven. Noten zijn goed voor je, ik zou niet te angstig doen om kcals  Je kunt beter wat zwaarder zijn en meer vorm in je lichaam hebben, dan heeel veel licht trainen en vormeloze armen en benen hebben. Vind ik dan he.
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 21:40
( permalink)
Espi Ook op rustdagen is het niet verkeerd om 's avonds nog te eten.. luister naar je lichaam, althans, voorzover dat verstandig is, dwz je weet dat je te weinig eet en je hebt zin te eten, dan is het prima om te eten wanneer je trek hebt. Om 9 uur heb ik zelfs op dagen dat ik maar 1200kcal eet, nog steeds niet mijn 3e maaltijd van de dag binnen, die die is standaard rond 10-11uur 's avonds ingepland, juist omdat ik dan de meeste trek heb. Dan eet ik liever op een ander dagdeel minder. Oke goed om te weten haha, niet dat ik een complete maaltijd elke avond na 9/10 uur wil weg bunkeren hoor. Maar ik heb altijd het idee dat savonds je lijf geen energie meer nodig heeft, dus het eten een beetje nutteloos is geworden, en je dan beter iets lichts kan eten.
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 21:41
( permalink)
sis Zo'n rijstwafel met kip en komkommer, daar kun je een avocadootje tussen doen, of olijfjes bij je cottage cheese in plaats van druiven. Noten zijn goed voor je, ik zou niet te angstig doen om kcals Je kunt beter wat zwaarder zijn en meer vorm in je lichaam hebben, dan heeel veel licht trainen en vormeloze armen en benen hebben. Vind ik dan he. Vormeloos ben ik zeker niet!  Ik begin de laatste tijd ook redelijk te tonen. Ik word alleen bovenop dunner vergeleken met onder, maar daar ben ik nu meer voor aan het kracht trainen met armen/schouders!
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 21:42
( permalink)
Jullie kennen mij natuurlijk niet, maar wat zou voor mij een goed voedingsschema zijn "denken jullie"? Laten we beginnen met, a 1500 kcal? (wil het rustig opbouwen)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
za 04-jun-11 21:45
( permalink)
Geen energie? Ook als je niet bewust actief bent, dan verbruikt je lichaam nog steeds energie
|
|
|
|
fitforlife
-
Total Posts
:
99
-
Reward points
:
179
-
|
za 04-jun-11 21:47
( permalink)
Klopt, maar anders natuurlijk! Je verbranding is veelll lager. Ik zit voor vandaag aan 1080 calorieen (zonder intensieve sport), als ik straks nog honger krijg, wat kan ik dan het beste eten? Ik denk dan dus altijd; GEEN koolhydraten/teveel vet/suikers. Iemand tips om straks te snacken?
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|