Roos
-
Total Posts
:
5
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Duizelig enkele uren na het hardlopen
ma 09-apr-07 18:35
( permalink)
Hi, Ik heb even een vraagje m.b.t. hardlopen. Ongeveer twee keer per week loop ik na mijn KT ongeveer 30 min. hard op de loopband op 10 km/u. Tijdens het hardlopen gaat dit allemaal prima. Na een minuut of 10 ga ik zelfs "zweven". Nou is het zo dat ik enkele uren na het hardlopen duizelig word. Soms houd dit zelfs tot de dag na het hardlopen aan. Na andere cardiotrainingen (ik spin twee keer per week en maak ook veel gebruik van andere cardio-apparaten als de step en the wave) heb ik hier geen last van. Mijn vraag is: hoe kan dit en hoe kan ik het voorkomen?
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11149
- Scores: 92
-
Reward points
:
2022
-
|
RE: Duizelig enkele uren na het hardlopen
ma 09-apr-07 18:55
( permalink)
wat eet/drink je na het hardlopen?
|
|
|
|
moreman
-
Total Posts
:
491
-
Reward points
:
269
-
|
wo 11-apr-07 21:14
( permalink)
Vaak hoor je dat dit soort klachten met ademhaling te maken heeft, maar meer dan een dag later lijkt me sterk... En inderdaad, hoe is je voeding?
|
|
|
|
Insider
-
Total Posts
:
3083
-
Reward points
:
0
-
|
wo 11-apr-07 21:29
( permalink)
Het zou samen kunnen vallen met de intensiteit van het hardlopen zelf, loop je in vergelijking met de andere cardio met het hardlopen vrij hoog op je max? Dan zou het idd de combinatie van op je max intensiteit lopen en je voeding kunnen zijn, dus dat je voor die inspanning te weinig voedingstoffen in je lichaam hebt, waardoor je dit (later op de dag) nog merkt. Zorg ervoor dat je voor je training (natuurlijk wel lang genoeg van tevoren) goed eet en ook na het hardlopen je reserves weer goed aanvult. succes!
|
|
|
|