spinningrom
-
Total Posts
:
253
- Scores: 1
-
Reward points
:
670
-
Status: offline
|
Eccentrische training: welk gewicht?
za 04-sep-10 21:01
( permalink)
Onder eccentrisch versta ik: concentrische beweging is snel en wordt door meer dan 50% geholpen door spotter, eccentrische beweging doe je volledig alleen en duurt 6-10sec. Hoeveel gewicht pakken jullie hiervoor? In de literatuur vond ik 100-200% 1RM, maar... bij bvb standing biceps curl met EZ-bar lukt me 120-130% van 1RM, maar voor de bench zit ik bij 80% van 1RM na 4 eccentrische herhalingen al te janken... In het algemeen zit ik dus meestal aan 80-90%1RM... Jullie?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
- Scores: 456
-
Reward points
:
1746
-
|
Re:Eccentrische training: welk gewicht?
za 04-sep-10 21:13
( permalink)
Niet.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12431
- Scores: 108
-
Reward points
:
1311
-
|
Re:Eccentrische training: welk gewicht?
za 04-sep-10 21:47
( permalink)
ze worden ook negatives genoemd. je kunt die met ongeveer 120 a 130% doen. Het is goed als je de concentrische beweging zelf bijna niet hoeft uit te voeren en daar voor 1 of 2 partners hebt. Je moet aardig wat rust tussen de setjes nemen, dus je kunt ook met z'n 3-en trainen als je dit doet. het is een heel intense trainingsmethode, en alles wat beter genoemd wordt en je groeit sneller, meer kracht in korte tijd, en dat soort kreten, betekent, gevaar voor blessures en/of overtraining. gun je dus genoeg rust om te herstellen als je dit soort oefeningen in last, tijdens de training en tot de volgende keer dat je weer traint. Ik zou ook niet je hele schema opbouwen rond negatives.
|
|
|
|