Allereerst welkom en veel post en leesplezier!!
Tja wat jij vraagt is zo'n beetje de vraag van vrijwel iedere beginner en kan ik heel flauw zijn en zeggen dat je dergelijke topics waar er genoeg van zijn door moet lezen, maar blijkbaar kom jij er dan nog niet uit door de vele meningen en dat kan ik heel goed begrijpen want er zijn vele wegen die naar rome leiden en soms is dat lijden.
Maar goed kan jij mij ook uitleggen waarom jij zoveel buik wilt trainen, ik weet het denk ik wel maar ik zou het graag uit jou mond willen horen.
Verder heb jij je lichaam wat betreft krachttraining opgedeeld in spiergroepen en daar is op zich niks mis mee, echter zou ik als beginneling liever een wat andere indeling zien.
De grootste dienst die jij jezelf in eerste instantie kunt doen is te leren denken in bewegingen in plaats van in spiergroepen, ofwel je moet eerst leren lopen voor je kunt rennen.
Stel je trainingen samen uit compounds, dit zijn oefeningen die meerdere gewrichten in 1 oefening betrekken, voorbeelden van deze oefeningen zijn: squat, deadlift, bench, bent over row, chinnen, millitary press en hier zou je dan nog oefeningen aan toe kunnen voegen voor direct werk voor je armen en kuiten.
Dan kom je al heel snel uit op zogenaamde fullbody trainingen of je zou ook nog een scheiding in bewegingen kunnen maken en dan krijg je een zogenaamd push/pull schema met eventueel een aparte dag voor onderlichaam.
Ik zou mij voor nu beperken voor 3 keer krachttraining per week en dan een verdeling te maken zoals ik heb voorgesteld, je cardiowerk zou ik dan op aparte dagen doen of eventueel direct na je krachttraining.
Uit jou beschrijving haal ik dat jij wellicht te klacificeren bent als ecto en dat is niet het meest gunstige lichaamstype voor opbouw van spiermassa, maar zeker niet onmogelijk.
In deze context zou ik niet teveel willen bewegen, maar echt gaan trainen, dus niet veel en lang, maar intens en kort, oefen eerst de oefeningen in repranges die liggen tussen 6 en 10 herhalingen en als je ze eenmaal goed onder de knie hebt zou je bijvoorbeeld een 5x5 schema eens kunnen overwegen.
Wat betreft je voeding en dat vind ik altijd het moeilijkst om dat voor iemand anders te doen, maar zou ik je in elk geval het standaard advies willen geven om meerdere kleine maaltijden te nemen verdeeld over de dag en zorg er voor dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Zorg ervoor dat iedere maaltijd bestaat uit wat koolhydraten, eiwitten en vetten en als ratio zou ik voorlopig beginnen met een verdeling van 40, 40 , 20 % dus 40% koolhydraten, 40 % eiwitten en 20% vet van je totale Kcal inname.