Een beginner die hulp nodig heeft
Author Message
maarten1984

• Total Posts : 3
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 09:59 (permalink)
0
Beste sporters en experts.

Ik ben maarten ik ben net lid van dit forum,
al hoewel ik al wel erg veel topics heb gelezen van jullie het is erg intressant en leerzaam.
Maar toch dacht ik ik gaat zelf is wat posten want ik heb eigenlijk want meer info nodig wat op mij gericht is.

Ik ben nu 6 weken aan het sporten vroeger wel actief geweest in het fitness ongeveer van me 16de 2a3 jaar bij kneet getrained.
Nu sport ik bij fit for free en heb het erg naar me zin.
Ik ben 26 jaar ik weeg 79 kilo en mijn lengte is 1,78 .
Me body vet percentage weet ik niet helaas alleen kan ik wel zeggen ik heb totaal geen massa ik heb al het vet op me buikzitten.
Ik ben wel actief geweest voetbal hardlopen boksen.
Het hele probleem is me armen blijven eruit zien alsof ik 16 ben en me buik groeit.
Ik at vroeger wel onregelmatig en slecht dit heb ik de laatste 3 maanden al aangepast naar een 3 maaltijden en zo min mogelijk vet.

Ik ben nu 6 weken aan het sporten maar ik weet eigenlijk niet echt wat ik aan het doen ben of dat geschikt is voor mij (ik volg beginners schema) ik sport momenteel 5dagen in de week dan doe ik:
Maandag: borst- armen buik uur en kwartier
dinsdag:   cardio buik 40min
woensdag: schouders rug buik 1 en een kwartier
donderdag cardio  40min
Benen en cardio buik.
Ik las in sommige topics dat buik niet goed is iedere dag en andere adviseren wel weer.

Zouden jullie mij kunnen helpen als met een trainingsschema en mischien als het kan maar dat weet ik niet een globaal voedingsschema.
Ps dit is niet dat ik dit vraag omdat ik te lui ben om dingen op te zoeken, ik vraag dit gewoon omdat ik door de bomen het bos niet meer zie,
Als ik meer info moet verschaffen laat het weten alvast bedant met vriendelijke groet maarten

Luppie

• Total Posts : 2332
    • Scores: 59
    • Reward points : 1036
    Re:Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 10:14 (permalink)
    0
    Post jou'n kompleete voedings en trainings schema met oefeningen reps sets.

Verder echt jou'n hele eetschema en wat jij in het weekend eet en drinkt.

Hier kunnen wij nog niets mee.

Na 6 weken zie je iig nog geen verschil of heel weining
    Foutje van jou je eet geen vetten Jemoet toch wel miniamaal
    50 gram vetten eten. Liever nog eens 50 gram meer.
    Nog een foutje met maar 3 maaltijdjes ga jij echt niet spiermassa gainen. Of je wil cutten of jij wil vvm gainen Bijde tegelijk gaat moeilijk maar kan alleen gaat alles dan heel langzaam.
    WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Luppie

• Total Posts : 2332
      • Scores: 59
      • Reward points : 1036
      Re:Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 10:18 (permalink)
      0
      Als ik jou was zouik lekker gaan clean bulken
      Je buivet zal echt niet zomaar meer worden het kan zelfs o zijn
      dat je buik er beter vanword door meer massa die jij krijgt.
      Gewoon goed clean eten en goed er bij trainen en wat cardio 3 kee rper week max.
      WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Hermanus

• Total Posts : 11008
        • Scores: 1130
        • Reward points : 2070
        Re:Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 10:26 (permalink)
        0
        Allereerst welkom en veel post en leesplezier!!

Tja wat jij vraagt is zo'n beetje de vraag van vrijwel iedere beginner en kan ik heel flauw zijn en zeggen dat je dergelijke topics waar er genoeg van zijn door moet lezen, maar blijkbaar kom jij er dan nog niet uit door de vele meningen en dat kan ik heel goed begrijpen want er zijn vele wegen die naar rome leiden en soms is dat lijden.

Maar goed kan jij mij ook uitleggen waarom jij zoveel buik wilt trainen, ik weet het denk ik wel maar ik zou het graag uit jou mond willen horen.

Verder heb jij je lichaam wat betreft krachttraining opgedeeld in spiergroepen en daar is op zich niks mis mee, echter zou ik als beginneling liever een wat andere indeling zien.

De grootste dienst die jij jezelf in eerste instantie kunt doen is te leren denken in bewegingen in plaats van in spiergroepen, ofwel je moet eerst leren lopen voor je kunt rennen.

Stel je trainingen samen uit compounds, dit zijn oefeningen die meerdere gewrichten in 1 oefening betrekken, voorbeelden van deze oefeningen zijn: squat, deadlift, bench, bent over row, chinnen, millitary press en hier zou je dan nog oefeningen aan toe kunnen voegen voor direct werk voor je armen en kuiten.

Dan kom je al heel snel uit op zogenaamde fullbody trainingen of je zou ook nog een scheiding in bewegingen kunnen maken en dan krijg je een zogenaamd push/pull schema met eventueel een aparte dag voor onderlichaam.

Ik zou mij voor nu beperken voor 3 keer krachttraining per week en dan een verdeling te maken zoals ik heb voorgesteld, je cardiowerk zou ik dan op aparte dagen doen of eventueel direct na je krachttraining.

Uit jou beschrijving haal ik dat jij wellicht te klacificeren bent als ecto en dat is niet het meest gunstige lichaamstype voor opbouw van spiermassa, maar zeker niet onmogelijk.

In deze context zou ik niet teveel willen bewegen, maar echt gaan trainen, dus niet veel en lang, maar intens en kort, oefen eerst de oefeningen in repranges die liggen tussen 6 en 10 herhalingen en als je ze eenmaal goed onder de knie hebt zou je bijvoorbeeld een 5x5 schema eens kunnen overwegen.

Wat betreft je voeding en dat vind ik altijd het moeilijkst om dat voor iemand anders te doen, maar zou ik je in elk geval het standaard advies willen geven om meerdere kleine maaltijden te nemen verdeeld over de dag en zorg er voor dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Zorg ervoor dat iedere maaltijd bestaat uit wat koolhydraten, eiwitten en vetten en als ratio zou ik voorlopig beginnen met een verdeling van 40, 40 , 20 % dus 40% koolhydraten, 40 % eiwitten en 20% vet van je totale Kcal inname.

Testiculos habet et bene pendentes  
        Why train heavy?
        Why stack plates?
        Why bend bars?
        Why train insane?

Because
        I f**king can

sis

• Total Posts : 30859
          • Scores: 614
          • Reward points : 2064
          Re:Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 11:01 (permalink)
          0
          Hermke heeft al een aantal dingen over training gezegd, die ik ook in mijn hoofd had, dat scheelt weer tikwerk

Massa komt met de juiste schone en vooral voldoende voeding, effectieve training en realistische verwachtingen. Oftewel, niet te snel opgeven of aanpassen als je eenmaal een schema hebt gevonden.

Voor inzicht in voeding is dit een goede basis: http://forum.body-fitness.nl/Opstellen-voedingsschema-m595688.aspx en verder: vetten heb je keihard nodig voor allerlei lichaamsprocessen. Maar dan wel de juiste vetten blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

teddybeerke

• Total Posts : 4763
            • Scores: 88
            • Reward points : 1654
            Re:Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 11:35 (permalink)
            0
            Zou inderdaad kijken voor een push pull schema zou al veel beter zijn eigenlijk

dag1 : borst schouders en triceps
            dag 2: benen
            dag 3 : rug en biceps

maarten1984

• Total Posts : 3
              • Scores: 0
              • Reward points : 0
              Re:Een beginner die hulp nodig heeft wo 21-jul-10 12:08 (permalink)
              0
              Allereerst wil ik bedanken voor de snelle reactie's echt bedankt ik ga nu met de link van sis in de weer kijken of ik mezelf een voedingschema in mekaar kan knutselen op hand van de tips die jullie hebben gegeven. Erg bedankt alvast voor de moeite

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                • No New Messages
                • Hot Topic w/ New Messages
                • Hot Topic w/o New Messages
                • Locked w/ New Messages
                • Locked w/o New Messages
                • Read Message