|
Author |
emiine
-
Total Posts
:
2
- Scores: 0
-
Reward points
:
4
-
Status: offline
|
Emine stelt zich voor
ma 24-jan-11 13:20
( permalink)
Nou hier ben ik dan.. Ik heet Emine ben 18 jaar en heb de afgelopen tijd de grootste verandering in mijn leven gemaakt: ik ben 23 kilo afgevallen! Mijn hele leven lang woog ik altijd wel net iets te veel en van kleins af aan was ik altijd al een vol meisje, tot dat ik na mijn vakantie 80 kg woog! Ik ben begonnen met fitnessen en heb iets opgelet op alles wat ik naar binnenkreeg en 'ta da' ik woog in een keer 65kg. Wel is het zo dat ik toen 4/5 keer in de week sportte en dat 1,5/2 uur per keer. Toen ik 65 kg woog ben ik doorgeslagen, doordat ik maar 1 kg was afgevallen in drie weken.. Het ging te traag! Ik kreeg in zo'n periode 400/500 kcal per dag binnen en fitnesste elke dag 1,5/2uur.. Erg ongezond dus! Momenteel wil ik daar dus een huge verandering in brengen! Ik weeg nu 57kg en wil dat ook zo behouden.. Verder wil ik overgaan op krachttraining omdat ik er strakker uit wil zien, maar ik eet nu nog steeds niet echt heel veel.. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een bakje rauwkost, een kopje koffie, 1 appel en een flesje water op.. That's it. Maar ik weet eigenlyk niet waar ik moet beginnen.. Ik weet dat ik mijn kcal-inname langzaam moet verhogen, maar hoe zouden jullie het mij aanraden om met krachttraining te beginnen om er strak uit te zien zonder dat ik aankom?
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
Re:Emine stelt zich voor
ma 24-jan-11 13:39
( permalink)
Hoi Emine hartelijk welkom En oei.. ik schrik er wel van dat je zo weinig eet.. komt daar de rest van de dag nog wat bij? Je weet dat je meer moet eten, maar voeg elke 4 dagen iets aan je dieet toe. Een handje noten in de ochtend, over 4 dagen 's avonds beetje warm (mee) eten. 4 dagen later een ontbijt uitzoeken wat je lekker vindt en voedzaam is. Dan eet je dus al 3x op een dag. Ontbijt, handje noten, rauwkost, avondeten. Als je daaraan gewent bent ga je 's middags ook wat eten. Ik zeg maar wat, rijstwafel met kipfilet / rosbief, of een tonijnsalade. Broodje met gekookt ei. Er zijn wat dat betreft genoeg voorbeelden in andere schema's. tegen die tijd is je lichaam wat meer voedsel gewend.. het is belangrijk langzaam wat aan je eetschema toe te voegen zodat je lichaam er aan gewend raakt, het niet tegen gaat staan en je verbanding ook langzaam aan mee verhoogd. ik ben geen expert, maar dit weet ik van eetschema's waarbij de kcal inname ook drastisch verlaagd is. Bij het stoppen met zo'n schema is het van belang langzaam en geleidelijk de voedselinname te vermeerderen.
|
|
|
|
emiine
-
Total Posts
:
2
- Scores: 0
-
Reward points
:
4
-
|
ma 24-jan-11 13:50
( permalink)
Ja ik eet elke dag wel gewoon met het avondeten mee, een bordje soep, een beetje groente en vlees als ik er zin in heb.. Daarna ga ik wel direct fitnessen, waardoor er dus weinig overblijft. Ik ben 01-01-2011 tot 09-01-2011 op vakantie geweest en toen heb ik dus niets aan fitness kunnen doen en had wel 'normaal' gegeten(alle maaltijden&de tussendoortjes. Tot mijn verbazing zag ik dat ik nadat ik terug gekomen was, niets was aangekomen dus ik ben daar gelukkig wel blij om.. Ik denk dat ik gewoon vaker moet eten, maar de vraag is WAT voor een goede krachttrainingschema!?(vanavond ga ik even een praatje maken met de eigenaar van de fitnesscentrum waar ik sport zodat ik weer verder kan, want ook volgens de dokter, word ik op een langer termijn ECHT ziek met zo'n patroon..)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30859
- Scores: 614
-
Reward points
:
2064
-
|
ma 24-jan-11 17:13
( permalink)
Ik denk dat je niet bang moet zijn voor kilo's. Als je krachttraining gaat doen (wat ik een prima idee vind) dan kan het heel goed zijn dat je in gewicht aan gaat komen maar dat je er toch beter uit ziet. Het kan voor jou misschien wel lastig zijn, maar probeer dat getalletje van 57 los te laten Verder vind ik het goede tips van ErEf om geleidelijk aan wat meer te gaan eten. Gekookt eitje bij de rauwkost, ontbijten. Dat kan in eerste instantie vloeibaar zodat je niet tegen je zin in zit te knagen, en langzaamaan wat meer en beter. Zo ook de lunch. Een andere tip is om meerdere kleine maaltijden te nemen als je dat makkelijker vindt. Succes in ieder geval.
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2723
- Scores: 108
-
Reward points
:
2066
-
|
ma 24-jan-11 19:22
( permalink)
Hoog in de eiwitten gaan zitten  ......Welkom  .
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11199
- Scores: 580
-
Reward points
:
2052
-
|
ma 24-jan-11 19:26
( permalink)
Ik zou wellicht een dietiste in de arm nemen, aangezien je van een vrij extreem dieet komt, kan het handig zijn wat begeleiding te hebben.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|