Change Page: < 123 | Showing page 3 of 3, messages 41 to 52 of 52
|
Author |
Marcus
-
Total Posts
:
6801
- Scores: 349
-
Reward points
:
1851
-
Status: online
|
RE: En weer scoort intervaltraining beter!
ma 18-feb-08 23:17
( permalink)
Knap. Jarenlang worden bodybuilders al droog met steady state cardio, maar volgens dit onderzoek hadden ze een INCREASE van 10.5 %. Je punt? BB-ers die SS cardio doen zijn ook niet vergelijkbaar ook met de personen in onderzoek die SS cardio deden: ten eerste doen BB-ers KT en ten tweede volgen ze waarschijnlijk een ander dieet dan de onderzoeksgroepen. In die context kan SS cardio dus blijkbaar best werken. Of het beter werkt dan HIIT is vers 2. In onderzoek worden: HIIT only met SS cardio only vergeleken. Ander verhaal dus.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1816
-
Status: offline
|
ma 18-feb-08 23:21
( permalink)
Er was in het onderzoek dat Tybalt aanhaalt, eigenlijk maar sprake van een betrekkelijk klein absoluut verschil dat groter lijkt wanneer je het als %s uitdrukt.
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
- Scores: 11
-
Reward points
:
744
-
|
ma 18-feb-08 23:32
( permalink)
ORIGINAL: PeterE bunecarera: redelijk ja. Alleen kan je niet doortrappen. En je kan zelf een weerstand instellen al naar gelang je gevorderd ben en zwaarder kan trappen? heb je nu echt nog nooit een spinfiets gezien? Of ooit van spinning gehoord? http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinning Spinnen doe je dus op een spinfiets. Normaal is dit een groepsles, maar je kan ook perfect op je eentje fietsen op zo een fiets. Doordat het geen vrijloop heeft is het zwaarder dan een gewone hometrainer. Plus de zitpositie is beter..
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
PeterE
-
Total Posts
:
1404
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
ma 18-feb-08 23:40
( permalink)
bunecarera: heb je nu echt nog nooit een spinfiets gezien? Of ooit van spinning gehoord?
Zeker wel, en ik heb er nu niets echt nieuws over gehoord. Het is een hometrainer zonder vrijloop, verder kijkt-ie gewoon naar de draaisnelheid en geeft dat weer als een voorwaartse snelheid. Bij een en dezelfde snelheid kan je verschillende weerstanden kiezen, waardoor het zwaarder wordt. Oftewel, mijn oorspronkelijke vraag "hoeveel kcals verbrand je bij spinning" wordt nioet beantwoord door rpm en weergegeven snelheid te noemen, want de weerstand kan hoger of lager zijn.
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
- Scores: 11
-
Reward points
:
744
-
|
ma 18-feb-08 23:52
( permalink)
I give up... Ja Peter, ja. Je hebt gelijk. 100% gelijk... Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn dat ik niet inzag dat jij de enige en echt waarheid als ook het licht verkondigde... zucht.
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
PeterE
-
Total Posts
:
1404
-
Reward points
:
0
-
|
di 19-feb-08 09:20
( permalink)
bunecarera:Ja Peter, ja. Je hebt gelijk. 100% gelijk... Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn dat ik niet inzag dat jij de enige en echt waarheid als ook het licht verkondigde..
Nou ja. Ik vroeg alleen maar wat, en kreeg een antwoord wat geen antwoord gaf. Sorry dat ik dan even doorvraag hoor.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
di 19-feb-08 09:31
( permalink)
zelfs zonder de posts van peter te lezen kan ik hieruit besluiten dat de 'block' knop ook voor jou een ideale uitkomst zou bieden bune  goed voor je cortisol  thumb:
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
rengekkie
-
Total Posts
:
1059
-
Reward points
:
0
-
|
di 19-feb-08 10:09
( permalink)
Het ligt er net aan of die spinning bike, als je hem een tandje zwaarder zet in weerstand, dit toepast als tegenwind (en dus km/u blijft hetzelfde bij zelfde RPM) of als een zwaardere versnelling (dus km/u gaat omhoog bij zelfde RPM). Peter gaat uit van het eerste en bunecarera van het laatste. En jullie hebben dus allebei gelijk. Tadaa!
|
|
|
|
PeterE
-
Total Posts
:
1404
-
Reward points
:
0
-
|
di 19-feb-08 12:07
( permalink)
rengekkie: Het ligt er net aan of die spinning bike, als je hem een tandje zwaarder zet in weerstand, dit toepast als tegenwind (en dus km/u blijft hetzelfde bij zelfde RPM) of als een zwaardere versnelling (dus km/u gaat omhoog bij zelfde RPM).
Ja, en beide gevallen gaat de arbeid omhoog. Als je de arbeid gelijk houdt bij het "schakelen" dan gaat je rpm omlaag. Dus je hebt zowel de rpm als de weerstand (en de omrekenformule) nodig om te berekenen hoeveel watt of kcals per minuut je wegtrapt.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1816
-
|
di 19-feb-08 12:09
( permalink)
''k Zou eigenlijk niet precies weten hoe je kan uitrekenen wat je geleverde vermogen zal zijn, puur op basis van je RPM , snelheid en eigen lichaamsgewicht. Die formules kan ik niet zo snel ophoesten. Mogelijk dat Marcus het zou kunnen. Er zijn vast wel mogelijkheden om dit online uit te rekenen. De enige site die ik regelmatig raadpleeg(de) hiervoor is caloriesperhour.com Hmm nou, als ik daar de bicycling calculator gebruik laat die als max 28,2 toe, zelfs bij keuze voor km/hr .. wtf? Mogelijk is die op mi/hr vastgeprikt. Nee, want dan laat ie je niet harder dan 17.5 gaan.. wat een stelletje ... pfft . Zelfs ik als 'slomo' reed mijn meeste ritten tussen 100 en 200km op een gemiddelde van 28km/u.
|
|
|
|
PeterE
-
Total Posts
:
1404
-
Reward points
:
0
-
|
di 19-feb-08 12:35
( permalink)
Espi: ''k Zou eigenlijk niet precies weten hoe je kan uitrekenen wat je geleverde vermogen zal zijn, puur op basis van je RPM , snelheid en eigen lichaamsgewicht. Lichaamsgewicht telt bij echt fietsen vooral in kombinatie met stijgen en dalen, dacht ik. Houding en lichaamslengte telt vooral in kombinatie met luchtweerstand. Wrijvingsweerstand zal een kombinatie van bandtype, wegdek en gewicht zijn. Binnen simuleer je dat allemaal door de weerstandsinstelling.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
di 19-feb-08 15:44
( permalink)
Spinningbikes zijn geen ge-ijkte ergometers he. De een zal wat meer weerstand geven dan de ander. Op de hometrainer staat zo'n computertje die dat allemaal netjes omrekend, maar ook daar zal een verschil zijn tussen de toestellen. Misschien staat er in de handleiding hoeveel weerstand zo'n ding precies levert. Maar zonder de specs van de fabrikant kan je er enkel naar raden.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|