Dag medeforummers.
Al enige tijd geleden dat ik hier ben geweest.
Jarenlang was ik te vinden in de sportschool, 4x in de week. 2x rpm/spinning en 2x pump of krachttraining.
Sport moest en zou doorgaan no matter what. Komt op de 1e plek.
Ik vind het ook gewoon leuk om te doen.
Jarenlang heb ik ook al vage rugklachten. Af en toe what fysio, dan leek het wat beter te gaan.
Ik heb ook te maken met de ziekte v crohn. Die wel rustig is, maar daardoor wel veel moe.
Vorig jaar werd de rugproblematiek groter, en sinds een paar mnd onhoudbaar.
De pijn zit tussen mijn schouderbladen, en straalt uit naar nek en hoofd, dus veel hoofdpijn. En moe.
Volgens reumatoloog is het enthesopathie lijkt op fybromyalgie. En is het overbelast.
Oftewel pijn/ontsteking aan de aanhechting van pezen/spieren aan het bot.
De fysio kaart ook aan dat het overbelasting is, en ik mag nu 6 weken niet sporten. Moet rust rust en rust. Doe ik dat niet dan verwacht hij een burn-out. Ik teer nu op adrenaline die ik krijg van het sporten.
Klopt ook, na het sporten voelde ik mij goed, en nam geen herstel, maasr draafde door.
Komt bij dat in prive-sfeer ook van alles gebeurde.
Dochter waar het niet goed mee ging, vader 4 weken in ziekenhuis met hart-infarct, dus vrijwel elke dag op en neer om moeders te halen(ze heeft geen rijbewijs)
Nu ik in stilstand-modus ben, ervaar ik veel vermoeidheid, ben zo waanzinnig moe. Mijn hele lijf doet pijn. Mijn knieen, heupen, onderrug, handen, en vooral die bovenrug.
Eigenlijk is alles mij nu teveel.
2 weken geleden een prednison-injectie gehad, wat maar minimaal helpt.
Ik slaap gelukkig wel goed.
Ja en nu..wat wil ik hier.
Wellicht herkenbaarheid? Hoe zit dat met die aanhechting van pezen en spieren aan het bot?
Is het normaal dat je zoveel pijn daarvan hebt?
Hoe zit het met herstel hiervan?
Is het idd overbelast/overtraind? En het antwoord weet ik eigenlijk wel.
Misschien zoek ik bevestiging..
Gr v Jottum..