Eten voor het slapen gaan...

Author
Elena1
Feather Weight
2005/06/10 18:34:15 (permalink)
0

Eten voor het slapen gaan...

Hallo lieve mensen,

Velen op dit forum eten kwark, tonijn of iets anders eiwitrijks voor het slapen gaan. Ik heb altijd geleerd; s'avonds na 8, 9 uur niet meer eten! In ieder geval; drie uur voor dat je gaat slapen niets meer. Is het nu zo, dat als je fanatiek sport (ik sport aardig fanatiek; een dag KT, een dag Cardio, 6 dagen per week) je dus niet aankomt van eten voor dat je gaat slapen. Of is het nu zo, dat het ligt aan WAT je eet, voordat je gaat slapen. Stel, je eet veel koolhydraten net voor het slapen gaan, dat zou niet verstandig zijn, lijkt mij.

Ik eet namelijk vaak laat, na het sporten en dan slaap ik meestal 1,5, 2 uur erna. Soms heb ik dan nog honger en iets eten lijkt mij dan lekker, maar ik wil niet aankomen (in vet)! Nu ben ik een low-carber, dus veel koolhydraten zitten niet in mijn laatste maaltijd.

Wat kan ik, en mag ik uberhaupt, s'avonds laat eten?

Alvast bedankt!

15 Replies Related Threads

Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 18:43:49 (permalink)
    0
    Hoi Elena1,

Welkom hier op het forum. Netjes dat je je als eerste post even aan ons voorstelt.
    We hebben hier op het forum een geweldige zoekfunctie dat is de knop hierboven waarop ZOEK staat (als je taal in je profiel engels is zal er SEARCH staan).
    Espi
    meten = weten!
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 18:45:10 (permalink)
    0
    zoek maar eens rond. Maar het is een heel slechte gewoonte om niet te eten in de avond. Even slecht als om te snacken van zoetigheid of chips.

Gewoon iets eiwitrijks nemen evt gecombineerd met vet. Vind zelf 1 of 2 handjes noten ideaal. Van kwark moet ik 's nachts extra het bed uit en dat is niet handig, vind ik dan.
    De meesten hier nemen kwark. Sommigen bakken zelfs een biefstukje en eten er rauwkost bij.
    mariska
    Super Heavy Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 19:06:50 (permalink)
    0
    In je maaltijd na je KT zijn KH erg belangrijk, ik zou dus daar wat KH eten. In een maaltijd voor het slapen hangt het er idd vanaf wat je eet, iets wat langzaam wordt opgenomen is handig omdat je een hele nacht niks eet.
    Dus een eiwitbron (kwark, tonijn o.a. vis) en een vetbron bijvoorbeeld.
    Aimee
    X-frame Lady
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 19:12:48 (permalink)
    0
    Ik eet ook meestal iets van eiwitten dat langzaam wordt opgenomen vlak voordat ik ga slapen. Dat is meestal makreel of een (melk)eiwitshake. Ik ken zelfs mensen die 's nachts opstaan om ff wat te eten....!
    Espi
    meten = weten!
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 19:45:13 (permalink)
    0
    Nou ja, als je toch op moet staan 's nachts voor een sanitaire stop. Deed dat vorig jaar ook: een shake nemen. Mijn vriend lepelt een hele bak kwark leeg.
    1 bak kwark in de middag
    1 bak kwark in de avond voor het slapen gaan
    1 bak kwark 's nachts

En ik ben juist zo'n beetje op 2 bakken/week na, gestopt met kwark.
    Elena1
    Feather Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 22:27:21 (permalink)
    0
    Thanx ladiezz

Tjees, ik heb altijd gedacht dat je van eten voor het slapen gaan aankomt, maar het is natuurlijk hartstikke logisch dat je kan eten, vooral als je veel sport.

Nog één vraagje; volle yoghurt; er zit net zo veel kh in als mijn kwark (4 kh), is yoghurt ook een goede optie?
    Mickey
    Feather Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/10 22:55:36 (permalink)
    0
    Heb em helaas gedelete maar kreeg vd week van de sportschool een mailtje dat het een fabeltje is dat je na 8u niet meer mag eten.
    Als je traint heeft je lichaam voeding nodig om het te verbranden ook na 8en.
    Je moet al1 niet te vet en te veel koolhydraten eten.
    Met gezond verstand eten dus.
    afrodutchie
    Feather Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/15 11:26:41 (permalink)
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben echt ontzettend verbaasd door wat ik hier heb gelezen. Ik ben nieuw hier, ik heb me net op het intro forum voorgesteld (klik op m'n naam om dit te lezen) Waarom mijn verbazing? Ik heb altijd geloofd dat het absoluut slecht is om voor het slapen te gaan eten. Ik doe dit dus ook NOOIT (2 a 3 uur van te voren).  Ik eet 's avonds rond 18:00 en sport van 20:00 tot 22:00. Om 23:00 ga ik slapen. tussen 22:00 en 23:00 eet ik dus ABSOLUUT NIKS!
    Na alles wat ik hier heb gelezen vraag ik me nu dus af: wat moet ik nu doen (sporten op een ander tijdstip gaat niet lukken)???? Moet ik echt kwark gaan eten voor het slapen? en waarom eigenlijk? niemand heeft het hier echt over waar het goed voor is, ik heb wel een vermoeden, maar kan iemand dit toch toelichten?
    O, ja, ik ben vorige week begonnen met het innemen van CLA capsules om het laatste vet wat nog op mijn buik zit, sneller te doen verdwijnen (heb nooit eerder supplementen gebruikt, en stackers lijkt me iets te drastisch).

ciao,
    Eden.
    mariska
    Super Heavy Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/15 11:30:18 (permalink)
    0
    Na je KT zou ik sowieso koolhydraten eten, ook al is het in de avond. Hangt er wel een beetje vanaf hoe intensief je KT is.

Na cardio zou ik ook eten, maar dan meer richten op eiwitten en een vetbron.
    Eten na het trainen is belangrijk voor je herstel, en die na 18.00 niks meer eten regel is onzin. Het gaat er om wat je eet en op welk moment, en natuurlijk je dagtotaal.
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/15 11:36:51 (permalink)
    0
    Ik probeer toch ook zo'n 2 uur voor het slapengaan mijn laatste maaltijd te nuttigen, schijnt dat je minder hormoontjes zou produceren indien je eet vlak voor het slapengaan.

Mocht ik bcb om 21h thuiskomen van m'n training en ik ga om 22h slapen zou ik toch ook eerst eten, daar niet van.
    afrodutchie
    Feather Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/15 11:38:22 (permalink)
    0
    wauw, jij bent snel Mariska, thanks! ik heb net ff m'n post wat korter gemaakt.
    dat plaatje van jouw heb ik net naar m'n vriend gemaild met als onderwerp 'zullen we zo worden?', wat een lichamen, echt mooi! niet te gespierd, precies goed. Ik ga ervoor!!!! Nu m'n vriend nog zover krijgen. Hij traint af en toe thuis met gewichten en gaat (pas sinds kort) af en toe hardlopen. Hij is al slank en redelijk gespierd maar als hij wat vaker zou trainen dan kan hij aankomende winter net als die gozer op jou plaatje eruit zien (hij is bruin, en surinaamse/afrikaanse mensen ontwikkelen behoorlijk snel spieren, ikzelf ook trouwens). Het is me alleen nog niet gelukt om hem zover te krijgen om zich ook bij de sportschool in te schrijven.

ciao.
    post edited by afrodutchie - 2005/06/15 22:29:51
    mariska
    Super Heavy Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/15 11:47:32 (permalink)
    0
    @Rebel: ik meestal gewoon 2.5 a 3 uur na mijn avondmaaltijd.

@eberhane: gewoon ervoor gaan meid! Bouw het rustig op, niet te overhaast beginnen. Je kunt ook eens posten wat je zoal eet op een dag. Misschien kun je je vriend overhalen zich ook hier aan te melden, wellicht krijgt hij dan wat motivatie om te gaan trainen met al die mooie mannen op het board super blij
    Sirtrainsalot
    Eat,train,sleep,grow,eat,...
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/15 14:24:27 (permalink)
    0
    ORIGINAL: mariska

met al die mooie mannen op het board super blij

eej hou mij dr buiten ja knipoog

werkt hier wel als motivater idd blij
    jjottumm
    Light Weight
    RE: Eten voor het slapen gaan... 2005/06/16 09:08:28 (permalink)
    0
    De fransen bijv, die eten toch ook altijd laat s'avonds?? En die zien er echt niet allemaal slecht uit. Hoe zit dat dan??
    SantiagoMunez
    Feather Weight
    Re: RE: Eten voor het slapen gaan... 2016/12/08 22:57:37 (permalink)
    0
    Ik lees hier een hele boel dingen. Ik zal mijzelf ook even voorstellen ik ben Justin 18jaar. ik heb gelijk 2 vragen, Is kwart het beste wat je kan eten of zijn er nog meer dingen die goed zijn om te eten?!. En mijn 2de vraag is. Ik ben best dik geweest vroeger. ik heb nu alleen nog last van love hendels. Mijn borst en armen trainen gaat vrij goed. Maar ik schaam mij nog voor me love hendels. hoe kan ik die het best weg trainen?
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0