Hallo allemaal,
Ik ben Claudia en ook nieuw hier. Ik ben 32, woon samen met mijn vriend en heb twee katten. Ik studeer binnenkort af aan de kunstacademie, richting tekenen/schilderen.
Op de middelbare school vond ik sport vreselijk. Ik deed zelf van alles in mijn jeugd: jazzballet en badminton, maar ik zat op een gymnasium en daar werd veel aandacht besteed aan hockey en volleybal en dat vond ik niet zo leuk. Ook rookte ik zware shag en hield ik wel van een borreltje...
Toen ik 18 was, besloot ik naar de sportschool te gaan en met krachttraining te beginnen. Dat ging heel snel heel erg goed en ik bleek wel talent te hebben en het belangrijkste: ik vond het superleuk. Op een gegeven moment trainde ik samen met de trainer aldaar, omdat dat voor allebei een stimulans was. Ik heb kunnen snuffelen aan bodybuilding en dat beviel goed, al kon ik het roken niet laten. Helaas vertrok de beste man naar een andere sportschool, ver weg, om Personal Trainer te worden en ik was mijn maatje kwijt.
Er kwamen steeds meer dames sporten, die meer bezig waren met hun lippenstift en hun eigen reflectie in de spiegel: "zit mijn pakje wel goed en is het van het hipste merk", dan met de gewichten en ik besloot weg te gaan bij de sportschool en mijn eigen fitness-apparaten te kopen. Die heb ik nog best wat jaartjes gebruikt. Helaas verslapte het sporten door omstandigheden een paar jaar geleden en ik zat vaker in de kroeg dan dat ik aan de gewichten hing...
Ik heb iets langer dan drie jaar geleden de draad weer opgepakt met groepslessen: aerobics, 2x per week. Roken doe ik al jaren niet meer; een biertje drinken en snoepen nog wel.
Nu ga ik 4 a 5 keer per week naar de sportschool voor TotalBody, XCO en Bodypump. Dat laatste doe ik 3 keer per week en sinds deze week doe ik er weer fitness bij. Een poos geleden heb ik een bursitis/tendinitis gehad aan mijn schouder, en moest ik volledige rust nemen.

Toen pas merkte ik dat ik eigenlijk ontzettend veel van sporten hield... en ik denk er nu over om instructrice te worden, want iedereen weet, dat het moeilijk is om je brood te verdienen met het maken van kunst!
Deze week heb ik mijn fitheid laten testen en eigenlijk ben ik er een beetje van geschrokken... Ik durf het bijna niet op te schrijven, zeker niet als ik zie hoeveel getrainde mensen hier zitten, maar mijn vetpercentage was bijna 30%! Dat vind ik erg veel en ik stel mezelf als doel om dit omlaag te gaan brengen. Ik weeg 72 kilo en ben een paar kilootjes te zwaar (ideaal gewicht is tussen de 65 en 69 kilo). Gelukkig is er ook iets positiefs uit gekomen: mijn conditie is heel erg goed.
Ik hoop op dit forum te kunnen lezen hoe ik mijn vetpercentage omlaag kan krijgen (spinning? voedsel?) en me te laten inspireren door jullie!!!
<message edited by Claudia on vr 31-dec-10 11:42>