Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereiken
Author Message
Boy_1984

• Total Posts : 1
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereiken za 22-mei-10 22:00 (permalink)
0
Hoi blij
Ik ben een bijna 26 jarige jongen.

In het in het verleden jarenlang gepest & mishandeld geweest op school.
Ook heb ik jarenlang in een slechte gezinssituatie geleefd: geen goed huwelijk ouders, slechte band met mijn vader.
Door dit alles heb ik weinig zelfvertrouwen meer.

In het dagelijkse leven werk ik veel ( ik wil veel mensen helpen ) en ik heb nog teveel last van stress / negatieve spanningen.
Ik heb weinig energie over en vraag mezelf of ik er dan niet helemaal doorheen zit als ik ga trainen, maar ik realiseer me dat het goed zal zijn voor:
1. Mijn zelfvertrouwen
2. Zelfverzekerder overkomen naar anderen toe: met mij ga je niet fucken
3. Om meer van mezelf te houden ( lichaam )
4. Om de kans te vergroten dat ik een relatie vindt

Ik wil graag beginnen met push ups en buikspieroefeningen ( ik heb een klein buikje )
Ik hoef niet ontzettend breed te worden, maar wil wel gespierd zijn en ook snel resultaat hebben.
Ik las dat je niet dagelijks deze oefeningen mag doen omdat je spieren groeien in rust.
* Weten jullie hoeveel dagen ik tussen deze oefeningen moet laten ?
* Hoe lang mag ik per dag trainen ?
* Moet ik extra rust nemen ( minder werken ) nu ik wil gaan trainen ?
* Moet ik verder nog letten op mijn voeding ?
Alle tips zijn welkom !!
Groetjes..

India

• Total Posts : 3145
    • Scores: 313
    • Reward points : 1849
    Re:Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereik za 22-mei-10 22:13 (permalink)
    0
    Welkom hier!
    Dat is niet mis wat je meegemaakt hebt, als jij denkt dat je je zelfvertrouwen weer op kunt schroeven door te gaan sporten moet je dat zeker doen! Ik kan je helaas niet helpen met je vragen maar er zijn er hier genoeg die dat wel kunnen. Succes ermee!

sis

• Total Posts : 30859
      • Scores: 614
      • Reward points : 2064
      Re:Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereik za 22-mei-10 23:21 (permalink)
      0
      Welkom blij

Goed van je om te gaan sporten. Qua energie vind ik het lastig inschatten, als ik naar mezelf kijk dan kan ik bruisen van energie na een training maar soms voel ik me ook uitgeblust. Dat hangt er maar net vanaf hoe de verdere belasting is geweest. Maar over het algemeen voel ik me goed erbij. Het opbouwen van spanning (adrenaline) kun je weer wegwerken door te gaan bewegen, vanuit dat oogpunt is het een goed plan.

Het verhaal over zelfvertrouwen: natuurlijk helpt het als je tevreden bent over een getraind lichaam, maar ik denk dat de start van je succes allereerst in je hoofd zit. Een relatie krijgen en jezelf aardig vinden dat speelt zich voornamelijk mentaal af naar mijn idee. Ik bedoel daarmee te zeggen, als je lichaam flink zou veranderen, dat dan een mentale verandering geen garantie is.

Met buikspieroefeningen werk je geen buikje weg en alleen maar pushups doen dat gaat je ook niet helpen om je doel "gespierd zijn" te bereiken. Het is beter om je hele lichaam te trainen, zowel voor je lichamelijke ontwikkeling als voor je uitstraling (uitstraling als aanzicht).

Mijn tip is om eerst eens flink te gaan lezen over training en voeding, en resultaat denk ik dat je tussen de 3 en 6 maanden kunt gaan zien als je goed traint en eet. Veel succes met je plannen in ieder geval blij

Heb je de mogelijkheid om meer uit je training te halen, heb je middelen thuis of de mogelijkheid om naar een sportschool te gaan?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

twirre

• Total Posts : 1661
        • Scores: 32
        • Reward points : 737
        Re:Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereik zo 23-mei-10 19:35 (permalink)
        0
        Hey Boy welkom,
        Je wil heel wat doelen bereiken lees ik...en je begint bij sport. Dit kan zeker helpen om je zekerder te voelen in je lijf. Maar ik sluit me bij Sis aan dat het voornamelijk in je hoofd zit.
        Misschien kun  je ook met een therapievorm starten waarbij je je zelf leert kennen en van jezelf leert houden en vandaar uit werken aan jezelf.
        Stukje verwerking van wat er allemaal is gebeurd is belangrijk..alles een plekje geven zodat je aan je toekomst kan bouwen.
        Succes!!

TABUSINTH

• Total Posts : 2
          • Scores: 0
          • Reward points : 0
          Re:Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereik wo 09-jun-10 15:05 (permalink)
          0
          Hey Boy_1984,

Ik denk dat je verhaal wel klopt.
          Als je fit bent,voel je je ook fitter.
          Denk dat je dat ook bewust of onbewust gaat uitstralen,wat je weer
          aantrekkelijker maakt voor het andere geslacht.
          Ook zie ik vaak geschreven dat bij sporten endorfines vrij komen,
          iets wat bij depressieve mensen door antidepressieva vaak verhoogt moet worden.

Succes!

tiomio123

• Total Posts : 3552
            • Scores: 25
            • Reward points : 1311
            Re:Even voorstellen en alle tips zijn welkom in wat ik wil bereik vr 11-jun-10 18:34 (permalink)
            0
            Welkom hier. Heb je voor jezelf een beeld wat je wilt bereiken? Een nette beach fysiek kan soms al aardig wat werk in gaan zitten, een goed voedingsschema is hier zeker voor nodig net als wijze (en soms harde) training.
            23 jaar
            1,76
            92kg.
            BP: 155 (7x140) 
            SQ: 2x215 
            DL: 270

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages