Welkom
Goed van je om te gaan sporten. Qua energie vind ik het lastig inschatten, als ik naar mezelf kijk dan kan ik bruisen van energie na een training maar soms voel ik me ook uitgeblust. Dat hangt er maar net vanaf hoe de verdere belasting is geweest. Maar over het algemeen voel ik me goed erbij. Het opbouwen van spanning (adrenaline) kun je weer wegwerken door te gaan bewegen, vanuit dat oogpunt is het een goed plan.
Het verhaal over zelfvertrouwen: natuurlijk helpt het als je tevreden bent over een getraind lichaam, maar ik denk dat de start van je succes allereerst in je hoofd zit. Een relatie krijgen en jezelf aardig vinden dat speelt zich voornamelijk mentaal af naar mijn idee. Ik bedoel daarmee te zeggen, als je lichaam flink zou veranderen, dat dan een mentale verandering geen garantie is.
Met buikspieroefeningen werk je geen buikje weg en alleen maar pushups doen dat gaat je ook niet helpen om je doel "gespierd zijn" te bereiken. Het is beter om je hele lichaam te trainen, zowel voor je lichamelijke ontwikkeling als voor je uitstraling (uitstraling als aanzicht).
Mijn tip is om eerst eens flink te gaan lezen over training en voeding, en resultaat denk ik dat je tussen de 3 en 6 maanden kunt gaan zien als je goed traint en eet. Veel succes met je plannen in ieder geval
Heb je de mogelijkheid om meer uit je training te halen, heb je middelen thuis of de mogelijkheid om naar een sportschool te gaan?